Speed 250 model gezocht.

Ik heb nog het volgende liggen (staat ook in te koop maar te weinig animo).

Speed 250 7,2v
1x Cam Speed Prop 10x8 cm
20mm Precision Spinner
Graupner 2-Lipo 240 7,4v/024 ah
IMCS 7 Regelaar BEC (15x10x77mm, 4,4g, 7amp, 4-8c)
2x 5grams servo's.

Weet iemand hier nog een leuk modelletje voor dan gaan we het zelf maar gebruiken :) geen pylon racer als de Nemesis. Mijn MicroJet is al te klein om goed te kunnen zien op afstand.

Graupner Nemesis is ook wel leuk:

graupner_nemesis_204c.jpg

@markw,

had er ook ingezet geen Nemesis.. die heb ik nog liggen maar daar ga ik niet aan beginnen.. way 2 fast. ;)

En dan koop je wel een Striker ?????????

En een 30A motor voor 3S lipo hiervoor...

Hoe kan die nemesis dan sneller zijn???

Oh had er even overheengelezen geloof ik :oops:

Ik heb zelf wel trouwens een vliegtuigje bedacht voor een speed 250, vliegt vrij langzaam. Hij is alleen nog een beetje erg gevoelig op de ailerons dus daar moet ik nog wat aan doen. Mocht dat opgelost zijn en je hebt intresse laat het even weten.

Mark

Oh had er even overheengelezen geloof ik :oops:

Ik heb zelf wel trouwens een vliegtuigje bedacht voor een speed 250, vliegt vrij langzaam. Hij is alleen nog een beetje erg gevoelig op de ailerons dus daar moet ik nog wat aan doen. Mocht dat opgelost zijn en je hebt intresse laat het even weten.

Mark

SP250 op 2SLipo verbruikt rond de 10W ..... hieruit kan je concluderen dat een kistje hooguit 80 gram mag wegen, ga er dan ook maar van uit dat de ideale vleugelbelasting rond de 15g/DM² (of minder) ligt .... dan zal je "iets" moeten bouwen wat 55cm span heeft en een koorde van 10cm .....

het RC "zootje" weegt 55-60 gram (afhankelijk van de gekozen ontvanger) ..... dus mag het airframe iets tussen de 20 en 25 gram mag wegen...

Dirk zei:
SP250 op 2SLipo verbruikt rond de 10W .....

Hier klopt iets niet... Bedoel je soms 10Ampere?

Volgens mij komt er iets van 30 a 40Watt uit een 250...
200W/kg zou dan 150 a 200gram betekenen..

Een SP250 "verbruikt" bij 2SLipo's ca. 1,5A met een 4"x3"(10x8cm) propje, het voltage zakt snel naar 7V bij die kleine celletjes ..... dus 1,5 x 7 = 10,5W q.e.d.

Klopt dan aardig. Mijn kistje heeft 40 cm span bij 12 cm koorde (is 4,5 dm2) het gewicht is 84 gram dus een vleugelbelasting 18,6 gram/dm2.

En ik vlieg hem op 3S lipo van 240 mAh (ik weet het ik zal het motortje wel eens moeten vervangen ;) ) Dit heeft ruim voldoende vermogen.

Groeten,

Mark

Back