speed 900 BB Torque VS Hectoperm

Discussie in 'Werkschepen' gestart door smartje268, 8 feb 2006.

1. smartje268

smartje268

Lid geworden:
    8 feb 2006
    Beste collega's,
    De kogel is door de kerk ! :D

Ik heb van Wim (die had het dan weer van Lex) een berekeningstabel gekregen wat het vermogen van een motor moet zijn in model.
    Wanneer ik dat invulde bleken de twee Torque 900's ruim voldoende te zouden zijn voor de Severn.

Vrijdagavond heb ik de vraag ook voorgelegd tijdens de vergadering van onze modelbotenclub, en vrijwel iedereen was de mening toegedaan dat de twee torque's rechtstreeks op de as best wel doenbaar zouden zijn.
    Dat wil niet zeggen dat de anderen hier ongelijk hadden hé.

Maar we gaan die configuratie uitproberen en moest het allemaal in de soep draaien dan kom ik dat hier wel met rode wangen van schaamte vertellen. :oops:

Allemaal geweldig bedankt voor de support.
    Ik ga deze avond in de algemene "blok" ook wat foto's van mijn boten trachten te posten. Dat zijn allemaal "jachten" dus die passen niet meteen onder deze rubriek. Maar ook in de algemene rubriek kunnen ze misschien wat tegengewicht bieden aan het ruime peleton slepers, providers, en dies meer.

CU,
    Smartje

2. Jan Vos

Jan Vos

Lid geworden:
    17 feb 2005
    Met een Hectoperm op de vertraging heb je nog 3000 rpm.
    Deze heeft 15 jaar met een 80 MM schroef gedraaid en de motor is nog goed.
    Met een Sleepboot van 125 CM lang vaarde ik een hele middag op een 12 volt 5.7 Ah accu.
    Als je gaat slepen wordt ge verbuik hoger.
    Ik heb graag de hele slag van de stick op mijn zender tot mijn beschikking met 3000 rpm was ik nog overpouwered dit werd met een dualrate op de zender opgelost.

Ga maar eens een rubberboot met een paar kinderen erin slepen.

Deel Deze Pagina