speed400-klasse e-zwever: Pixel

2200 lijkt mij veel te groot....het is maar een klein kistje hoor.
Ik ga in eerste instantie met 450mah vliegen, daar vloog de charterle best aardig mee dus zal hier ook voldoende voor zijn lijkt me.

Ik heb de folie door laten lopen over de boven en onderkant van de airelons. Hierdoor krijg je een spellingsvrije schanier.;)

Mijn methode om de stangen los te halen is zeer eenvoudig. Je duwt de carbonstaaf over het servoheveltje en de borging is los. Nu kan het haaks omgebogen stangetje uit de servo hevel gehaald worden.

Als je het niet snapt stuur me dan je email via een pb-tje.
Dan stuur ik je een foto van deze situatie.;)

Gerhard

Dag Gerhard,
Zou je mij die foto willen sturen.
Je hebt een Pb met e-mail adres.
Alvast bedankt
Ton

ImageShack® - Online Photo and Video Hosting

hier zijn ze dan van de mijne......
photo1ggi.jpg

photo3dko.jpg

photo2ob.jpg

Laatst bewerkt:
pixel

Hoi,

Folie erop.....motor,propje en lipo ben ik nog niet helemaal uit.
Weinig kennis van, moet nog maar eens kijken.

Lipo 3s 2200 is te groot en te zwaar.

Laat het je nog weten wat ik doe en hoe het vliegt.
Vliegmaatje heeft veel te koop aan sero, motor, regelaar etc.

Komt uit China voor de club.

Groet

setup

motor niet meer te verkrijgen maar op ons clubje nog wel.
Motor Turnigy c2830-1050
Servo Turnigy 1160A speed 0.11, gewicht 16 gram/ Torque 2.1kg
Regelaar Turnigy 25Amp

prop en lipo ben ik nog niet uit

Laatst bewerkt:
Ook folie? GdeGroot volgens mij ook, zijn jullie voor een reden van het afwerkadvies van RS afgeweken?

Ik ga zaterdag naar de shop voor nieuwe servo's, geen idee welke maar zal ook rond de15 gram willen blijven. Ik heb nog 9 grams towerpro liggen die doen het in de talon heel erg goed, die komen op de de minimax.
Alleen kom ik een miniontvanger te kort.....is dit een goed excuus om voor een 2de zender te gaan kijken? 2.4ghz met 2 kleine ontvangertjes? Want die 35mhz antenne blijft nu al echt over achter hangen....hmmm.....leuk!!...geld uitgeven!!

geld

Ik heb geen plan van RS, hoop die van jou te ontvangen via scan.
Ja geld uitgeven is leuk, 2.4 helemaal........van die hele mooi kleine lichte ontvangertjes. Poeh wat fijn.
Zelf heb ik Assan en dat bevalt tot nu toe prima.

Het motortje wat ik nu heb past bijna niet, hij spint dan tegen de stroomdraden aan, zal iets anders moeten gaan verziinnen.

Succes met de aankoop

Nog een laatste nachtje en dan zit de week er weer op, ik zal in de loop van morgenochtend weer thuis zijn dan 's middags die scanner aan het werk zetten.

Ik heb deze week lekker kunnen bouwen aan de Pixel en dit is het resultaat geworden
100_4816.jpg

100_4817.jpg

Het zwarte motorkapje heb ik van een ijsthee flesje gemaakt omdat ik het motortje niet in het rompje kwijt kon.

Alleen na het passen en meten een beetje een probleempje. het zwaartepunt krijg ik van geen kant ver genoeg naar achteren. Ik heb accu en ontvanger helemaal achterin het rompje en dan is het netaan goed.
Het vreemde vind ik dat ik hem qua afmetingen precies volgens beschrijving heb gemaakt, mijn motor en prop combi is lichter dan voorgeschreven (trekt overigens wel verticaal uit mijn hand) en vlieggewicht zou slechts 10 gram meer zijn dan de v.a. waarde van RS. Maar kennelijk is de neus veel en veel te lang.
Ik ga er een nachtje over slapen en vermoedelijk morgen de zaag er in en een centimeter of 5 van de neus af....:-(

pixel

Ziet er cool uit, hoop dat je het zwaartepunt goed krijgt.
Op de mijne zit een kleine domping.......mijn motor past er met moeite in maar het gaat wel lukken. De kabeltjes bovenin de neus.

Zal er ook koelingsgaten in maken. Of een spinner die dat kan.
Pixel staat ff een weekje in hold ivm bekleden van een ander toestel.
Protech Fun 3d even in een ander velletje.

Succes met het inkorten van de neus.

Vandaag lekker kunnen spelen op mijn hobbyplekje! Ik heb de romp 7 centimeter ingekort en nu kan de accu vlak achter de voorkant van de vleugel. Deze kan ik nog een centimeter of 4 naar voren en naar achteren schuiven voor fine-tunen, dat lijkt mij ruim voldoende. Ook kan ik de accu nu aansluiten en loskoppelen zonder de vleugel te moeten demonteren.
Zou is hij geworden:
Pixel4.jpg

Pixel5.jpg

420 gram vliegklaar, met de 7x4,5 en 3s lijkt hij veel meer vermogen te hebben dan ik had verwacht...ik ben reuzenieuwsgierig!!

Dit is dus de vakantiecombi geworden:
Pixel1.jpg

Pixel3.jpg

Pixel2.jpg

De Minimax is na wat trimlood en grotere servo's op 370 gram uitgekomen.
De zender is ook gloedjenieuw. Na een jaar heimwee naar m'n cockpit MM en de behoefte om wat minder storingrisico's te lopen heb ik mijzelf de SX op de foto cadeau gegeven. Beide vleugeltjes dus ook van een nieuw mooi klein ontvangertje voorzien en ik zit er helemaal klaar voor!

pixel

Hoi,

Heb de pixel vanmiddag gereed gemaakt voor de eerste vlucht.
Lipo die er in zat 3s600mah, iets te weinig om een lange vlucht te maken.

Toestel werd opgegooid door een vliegmaatje, toestel trekt lekker door. Geen speedkist maar daar is ie ook niet voor bedoelt....gas dicht en zweven maar, echter wel snel beneden maar dat kan ook aan mij liggen.

Landing was wat te ver van me af, lopen dus. Maar beter wat te ver lopen dan helemaal niet meer hoeven te lopen.Hihi

Twee keer een lipo leeg gevlogen maar het is toch niet wat ik verwacht van een kleine zwever. Heb besloten om hem toch maar te verkopen.Mezelf kennende zal ik er niet veel mee vliegen.
Zal een foto maken en op het forum plaatsen.

Alle electronica is nieuw behalve de servo's, alles werkt goed....

RS verteld ook nadrukkelijk om de vleugel niet met oracover af te werken omdat de werking van het profiel veel en veel beter is met een ruwe oppervlaktebehandeling.
Schuren met niet fijnder dan korrel 180 en in de beits op waterbasisi zetten.
De minmax zweefde echt wel goed en was maar 50 gram zwaarder den mijn pixel....dat verschil lijkt mij niet zo heel erg groot te zijn.

Welk vliegklaar gewicht ben jij op uitgekomen? Wat voor prop?

Groeten

Justus

Hij heeft zijn luchtdoop gehad!!
Ik merk geen verschil in zweefprestaties met de minimax (die ook een paar proefworpjes heeft gehad) en met een7x4,5 op 3s kan hij verticaal omhoog.
Ik ben geen elektroheld dus dat vond ik nog iets e spannend, maar met half gas (hoogte 30% down meegemixed) onder 45 graden omhoog.

Zweefprestaties vond ik gewoon goed, ik kon duidelijk merken dat er thermiek aanwezig was maar ik had geen tijd en geen zin om daar wat mee te doen.
Ik ben nu hoofdzakelijk bezig geweest met aan de besturing wennen en ook dat was niet verkeerd.
Mijn vrouw en dochters vonden het vliegbeeld helemaal te gek en ik kon hem na de 3de vlucht al op 3 meter van mijn voeten landen dus ik ben helemaal gelukkig!

Volgende keer vliegen zorgen dat ik meer dan een kwartier de tijd heb!!

oh ja.....ik heb een kwartier gevlogen met 4 of 5 keer motorloop van max. 45 seconden en de lipoafslag van de regelaar heeft niet ingegrepen dus is 450mah m.i. ook voldoende.
Ik zou eigenlijk een lipolader moeten kopen waar ik wat op af kan lezen....dan weet ik iets beter hoe hoog het verbruik is.

Ik wilde eens proberen om ook zulke mooi transportkistjes te maken als sommige anderen op dit forum. Voordeel is dat ik ze op vakantie kan beschermen tegen 2 pubers en een peuter, en tegen mezelf als ik iets te nonchalant spullen op m'n achterbank gooi terwijl er ook modellen liggen.
Zo gaan ze mee:
kist1.jpg

en zo zitten ze er in:

kist2.jpg

Ik zou de deelbare vleugel ook op de zweefromp kunnen schroeven, ware het niet dat ik daar bij de bouw van die laatste nooit rekening mee heb gehouden en dus niet helemaal lekker past. Daarom toch maar een 2de grote kist voor de niet deelbare vleugel.

En meteen een goede oefening in een kist bouwen. Voor de Twin Astir ga ik ook iets dergelijks maken maar daar ga ik iets meer mijn best op doen. Hier heb ik (weer) iets te gehaast gewerkt dus zitten er wat slordigheden in maar ik ben tevreden!

Mijn jongste dochter heeft bedacht dat ze ze roze wil schilderen met bloemen en prinsessen erop......ik twijfel nog want ik denk dat men toch een beetje raar naar je kijkt als je daar dan mee op de vliegstek aankomt. ;-)

Dat ziet er perfect uit.
Hoe dik zijn de plaatjes?
Waarschijnlijk helemaal dicht maken en dan doormidden zagen?
Tja met het vervoer heb je de meeste beschadigingen.
Ik moet steeds met mijn spullen van de zolder komen dus dat gebeurd nog wel eens.
Ook achterin de auto lekker makkelijk.

Ton

De platen zijn 4 mm mdf, latjes van 12,5 bij 12,5 vuren en zo veel mogelijk door de gamma zaagservice laten zagen. Dat is veel rechter dan wat ik met mijn decoupeerzaag kan.
Heb doos en deksels los van elkaar gemaakt, de zijkantjes heb ik stroken voor laten zagen van 5 en 3 cm.

bij mij moet ook alles van zolder komen. Je wordt wel heel creatief in alles zo te verpakken dat je niet zo heel erg vaak heen en weer hoeft te lopen.
Ik ben alleen wel vaak zo stom geweest om met teveel rompen tegelijk naar beneden te lopen, daarom ligt er een nieuwe climaxx-romp op de bouwtafel, die grote V-staart was echt een !@$^%&$-ding om goed de trap op en af te krijgen en daar is hij dus ook aan overleden. Nu wordt het de evo-romp maar dat hou ik maar even buiten dit topic

Back