speedboot romp

Discussie in 'Speedboten' gestart door Samz11, 30 jun 2012.

1. Brandweerboot

Brandweerboot

Lid geworden:
    20 mei 2011
    is geen onwil van mij hoor. Ik heb het alleen een beetje vergeten.. sorry.
    Dinsdag kan je een foto verwachten.
    Doe in een pb je email adres even mailen,is wat gemakkelijker foto's versturen.

Groet,
    Jan

2. Brandweerboot

Brandweerboot

Lid geworden:
    20 mei 2011
    foto's

Hoi,
    Aangezien het model dat je wil bouwen erg op het bootje lijkt dat ik eventueel voor je te koop heb toch maar even snel foto's voor je gemaakt en geplaatst. De lengte van het bootje is 70 cm

Kijk maar of het wat voor je is, zo hij op de foto staat is hij, inclusief motoren en ontvanger regelaar. Alleen heb ik er de zender niet meer bij,
    die is gezonken in diep water.......:cool:

Laatst bewerkt: 2 jul 2012
  3. Samz11

Samz11

Lid geworden:
    13 jun 2012
    sorry, maar heb toch liever alleen een romp want ik wil er graag een single motor in zetten dus dit aanbod sla ik af sorry.

4. setsunakaede

setsunakaede

Lid geworden:
    19 jun 2011
    Zo'n speedbootje van Brandweerboot kan voor relatief weinig (sub-€100) prima varen hoor:

Standaard radiobox er uit, fatsoenlijke regelaars (van HK, kosten geen drol - alleen geen achteruit) er in, servo'tje, roertje, zender+ontvanger, evt. 2S lipo... klaar. Alles bij HK vandaan. toegegeven, het wordt hiermee geen snelheidsmonster (daarvoor zal je meer moeite moeten doen) maar voor het geld is het prima.

De boot uit het filmpje zag er vroeger exact hetzelfde uit als die van Brandweerboot - ik heb er zelf e.e.a. mee gedaan met stickerverwijderaar, verf en lampjes.

Laatst bewerkt door een moderator: 13 nov 2015
  5. Ben44

Ben44

Lid geworden:
    27 jul 2010
    tot voor kort zou ik dit ook gedaan hebben,..... echter !!

een thunder tiger outlaw jr kost +/- 122€ zonder zender

brushless outrunner met 40A regelaar tot 4s erbij , redelijk goede as

gaat rond de 40km/u met een 3s lipo

nadeel ; je moet wel een paar uurtjes knutselen om het één en ander op punt te krijgen ( staat hier een bouwverslag van), het roer voldoet maar het kan beter

no way dat je voor dat geld een brushed chinees speelgoed ding zo goed en snel krijgt , en ik kan het weten want ik heb het geprobeerd :)

mvg

6. setsunakaede

setsunakaede

Lid geworden:
    19 jun 2011
    True, true. Maar dat is een keuze (die overigens de TS al gemaakt heeft), ik gaf alleen de mogelijkheid met bewijs aan ;)

7. Brandweerboot

Brandweerboot

Lid geworden:
    20 mei 2011
    Geeft niet, ik denk dat het plan om zelf te bouwen ook veel mooier is.
    Geeft zeker ook meer voldoening. Laat je het wel zien op dit topic, ik ben wel nieuwsgierig:cool:

8. Brandweerboot

Brandweerboot

Lid geworden:
    20 mei 2011
    Beste, heb jij dan mischien het bijbehorende afstandbedieninkje nog ergens liggen? Zou leuk zijn voor de kids, kunnen ze nog varen met het speedbootje.

Laatst bewerkt door een moderator: 13 nov 2015
  9. setsunakaede

setsunakaede

Lid geworden:
    19 jun 2011
    Eh, ja die heb ik nog wel, maar ik heb ook de bijbehorende radiobox nog... In gebruik.... in een andere boot. Dus voorlopig heb ik die niet over.
    Maar; als je hem voor je kinderen wil opbouwen kan je ook chinees spul halen. Ik zal een lijstje maken:
    Zender + ontvanger
    2x van deze regelaars
    V-tail mixertje

..en dan kan je zonder verdere aanpassingen (buiten wat soldeerwerk) weer varen, en nog proportioneel ook. Stukken beter...

Als je nog meer wil, kan je zoals ik heb gedaan, een fatsoenlijk roertje kopen, standaard servo er bij, en dan zou ik de twee regelaars + mixer veranderen in twee regelaars + y-splitter voor servokabels, of 1x de 30A versie van de eerder genoemde regelaars en die beide motoren tegelijk aan laten sturen.

10. Samz11

Samz11

Lid geworden:
    13 jun 2012
    oke mooi dat het niet uitmaakt brandweerboot!:D en ik ga op dit draadje wel een bouwverslag bijhouden en hier is dan de eerste foto [​IMG]
    heb het model in papier gemaakt (zonder dek) maar ben vergeten om daarvan foto's te maken maar heb wel een foto van de delen die ik ga overtrekken op balsahout :D
    je ziet dat het heel eenvoudig is en met weinig materiaal maar het grootste deel die je ziet moet 2X maar een voudig werkt wel! kijk maar naar deze zeilboot die ik ook zelf heb ontworpen en gebouwd! [​IMG]
    ben daar ook erg trots op hehe:cool:
    eigenlijk bouw ik elke zomervakantie (deze dus ook weer) een bootje! en eeh het gaat helaas nog wel effe duren tot dat ik hout heb want ik heb tijdelijk haast geen geld.......

11. Brandweerboot

Brandweerboot

Lid geworden:
    20 mei 2011
    :DAls jij zo kan bouwen is het zeker veel beter en leuker om zelf je romp te maken. Dan moet je dat ding van mij zeker niet nemen.
    Je zeilschip ziet er gaaf uit, mijn complimenten.
    Ik ga je zeker volgen.:cool: Succes.

Mvg Jan

12. Brandweerboot

Brandweerboot

Lid geworden:
    20 mei 2011

13. Samz11

Samz11

Lid geworden:
    13 jun 2012
    zozo ik zat effe te kijken op hobbyking.com en dat is echt een heeele goedkope site zeg! die zender+ontvanger 11,95!! wauw echt heel goedkoop!

14. pompebled

pompebled Forum veteraan

Lid geworden:
    1 nov 2004
    Vertel ons wat.

Jan.

15. Samz11

Samz11

Lid geworden:
    13 jun 2012
    sarcastisch bedoelt?

16. pompebled

pompebled Forum veteraan

Lid geworden:
    1 nov 2004
    Nee hoor, je hebt je net aangesloten bij de steeds groter wordende groep modelbouwers, die al jaren hun spullen in China bestellen...

Groeten, Jan.

17. Samz11

Samz11

Lid geworden:
    13 jun 2012
    oow zoooo :D

18. jean99

jean99

Lid geworden:
    29 okt 2006
  19. Samz11

Samz11

Lid geworden:
    13 jun 2012
    bedankt voor de link maar heb je dit draadje een beetje ingelezen? als je dat doet zie je dat ik zelf al een romp ga bouwen en op dit topic ga ik een bouwverslag bijhouden.

20. Samz11

Samz11

Lid geworden:
    13 jun 2012
    nog even een vraagje over dat pompebled had gezecht dat in een monohull de batterij lings in de boot moet liggen zodat hij op snelheid recht vaart. maar dan ligt de boot in rust toch scheef? en ik wil wel dat hij met snelheid en in rust mooi recht ligt maar ik wil eigenlijk geen lood of ander tegengewicht in de boot leggen want dan word hij weer zwaarder en dus ook langzamer...:(

Deel Deze Pagina