Spektrum DX6i

Discussie in 'Model elektronica' gestart door leo-rcc, 1 feb 2008.

1. leo-rcc

leo-rcc

Lid geworden:
    23 mei 2007
    Geen idee.

2. Gerard_nl

Gerard_nl Moderator Moderator team Forum veteraan

Lid geworden:
    7 sep 2002
    je kent de risicos, inbeslagname.

3. pip

pip

Lid geworden:
    5 okt 2005
    als dit zo is.. dan word hij toch niet in beslag genomen?
    dn kan je hem gewoon in de US bestellen lijkt me

4. mattiejplane

mattiejplane

Lid geworden:
    22 aug 2006
    Inbeslagname? Ze kunnen het toch hooguit openmaken en je belasting of een boete laten betalen? Net als losse electronica

5. mattiejplane

mattiejplane

Lid geworden:
    22 aug 2006
    Zo, afgelopen dinsdag avond mij Spektrum dx6i besteld bij hobbycity. Ik had maar voor de iets veiligere manier van verzenden gekozen mede omdat deze ook stukke sneller zou zijn.

Vanochtend stond er zowaar een keurig verpakte doos op mij te wachten.

Zonder extra geld te hoeven betalen gewoon binnengekregen, CE keurmerk er op, hij is gewoon exact hetzelfde als wanneer je hem hier koopt:p!

Verder gewoon een top zendertje, hij zit heel duidelijk in elkaar 1 keer het boekje doorbladeren en je weet het, ook dmv het scrol/druk wieltje gaat het heel makkelijk.

Ik vind het echt een topzender zekers als je kijkt wat hij me heeft gekost!

6. Sleurhutje

Sleurhutje Forum veteraan

Lid geworden:
    2 jun 2006
    Beetje mosterd na de maaltijd, maar de zender is voor de hele wereld identiek. Merkwaardig genoeg wordt de zender niet veel in Nederland geleverd maar distributeurs als MCM (België) en JSB (Duitsland) leveren hem wel gewoon. De zender is inderdaad voorzien van een CE-kenmerk maar wel met Alert-symbool (!). Dit betekent dat er voor bepaalde europese landen uitzonderingen zijn voor het gebruik. Zo ook voor Nederland omdat je het zendvermogen op de EU-norm moet zetten en niet op de US-norm. De reden dat deze zender nooit een officiële RTTT&TTE (of zo) certificering krijgt schuilt in het feit dat je op eenvoudige wijze via het menu de mode kunt aanpassen. Dat willen ze niet, da's begrijpelijk.

In beslagname van CE-gekeurde spullen mag dus niet direct. Dan moeten ze het op illegale invoer gooien en kun je heel lang juridisch gaan touwtrekken. Ergens zwerft zo'n topic m.b.t. een ander type zender uit de US van A.

7. mattiejplane

mattiejplane

Lid geworden:
    22 aug 2006
    ok, toch nog bedankt voor je verhaal sleurhutje! Bij mij is gelukkig alles goed gegaan.

8. de materiaalverzamelaar

de materiaalverzamelaar

Lid geworden:
    27 sep 2006
    Hallo Spektrum gebruikers,

Weet iemand of je vlucht fasen kunt instellen op de DX6i ?
    Bij DLG heb je lanceer - normaal - thermiek stand van de flaps
    en dat stelt ik nu op mijn MPX cockpit SX met en vlucht fasen schakelaar in ? Het zou mooi zijn als dat met een DX6i ook zou kunnen...
    Cheers

Bart

9. Cloudbuster

Cloudbuster

Lid geworden:
    17 sep 2006
    Op de DX6i heeft de flap schakelaar twee standen.

Grt,
    Richard

10. de materiaalverzamelaar

de materiaalverzamelaar

Lid geworden:
    27 sep 2006
    Richard,

Heb dank
    Cheers

Bart

11. bdoets

bdoets Vriend van modelbouwforum.nl Forum veteraan

Lid geworden:
    6 aug 2006
    Omdat de DX6i in HongKong langdurig niet op voorraad was ben ik wat gaan rondkijken, en heb 'm besteld bij Esprit Model 321.729.4287 in Florida. Dit kwam op vrijwel dezelfde prijs neer als HobbyCity. (achteraf was-ie misschien bij heliguy.com nog iets goedkoper geweest).
    Een week geleden besteld; vanmorgen kreeg ik bericht van HobbyCity dat ze de Dx6i inmiddels weer op voorraad hadden; maar daarnet werd mijn Amerikaanse exemplaar bezorgd door TNT. Kwam nog wel wel €28 inklaringskosten etc. bij, die ik aan de postbode kon betalen. Da's jammer natuurlijk maar dat kan ook gebeuren als je in HongKong bestelt.

Verder blijkt nu dat ik er een Amerikaans laadsnoer bij heb zitten natuurlijk; een USA model stekker, en een trafo met 120V 60hz primair. Ik heb al zitten zoeken of ik nog een oude telefoonlader had liggen waar 6V 150mA uitkwamm maar nee... (mocht iemand zoiets toevallig hebben liggen dan houd ik me aanbevolen). (Ja ik weet dat ik even op moet passen dat de + en - niet verkeerd komen te zitten...)

Is niet echt een ramp, want ik heb een flinke zak met AA cellen en een stuk of drie laders waar ik die dingen mee kan laden. In de praktijk zal er altijd een set reservebatterijen bij mijn uitrusting zitten.

Zo. Nu eerst eens even die zender gaan verkennen. De manual had ik al gedownload...

12. Tadango

Tadango Forum veteraan

Lid geworden:
    25 jun 2003
    Ervaring is dat je bij pakketten uit amerika ongeveer 10x vaker extra moet betalen dan bij hongkong edg......

13. Sleurhutje

Lid geworden:
    2 jun 2006
    Je kunt het beste een simpel ladertje van bijvoorbeeld Ansmann halen (bij Conrad €8,99). Wel goed opletten dat de + en - verkeerd om zitten t.o.v. de "normale" aansluiting, zie hiervoor de handleiding. Bij voorkeur niet snelladen via de laadaansluting want er zit een zekering tussen en die gaat er gegarandeerd uit dan.

De batterijen gaan erg lang mee. Ik vlieg nu al 4 weken (minmaal 3x per week voor 2 uur) met dezelfde batterijen, GP Batteries 2700mAh, en zit nog steeds op 4,8V. 8O

Veel plezier met je zender. :thumbsup:

14. mattiejplane

mattiejplane

Lid geworden:
    22 aug 2006
    De standaard batterijen die erbij zitten zijn idd erg goed. Ik vlieg nu nog steeds met mijn eerste setje.

Bart dat zender verkennen heb je snel gedaan, ik vond dat het bij de eerste keer heel snel ging binnen een uurtje wist ik alle programmeer functies al te vinden. Tof zendertje en ben nog steeds erg te verden en het heerlijke is...Nooit meer storing!!

Ik ben al aan het rondkijken geweest naar ontvangertjes, Bart gaf me deze site: eBay.co.uk Shop - JOHN HOBBY WORLD: Receivers: SPEKTRUM DX3R DSM2 3CH Surface Radio SR3100 RECEIVER iemand ervaring hiermee, prijzen liggen nog een tikkie onder die van hobbycity.

15. Tadango

Tadango Forum veteraan

Lid geworden:
    25 jun 2003
    Die zijn niet duur nee..... je moet alleen wel flink mazzel hebben met doaune, ik weet alleen 80% zeker dat je mag betalen....

16. Sleurhutje

Lid geworden:
    2 jun 2006
    Als het al überhaupt momenteel door de douane komt. Mijn ontvanger ligt al 3 weken op Schiphol. :evil: Volgende keer bestel ik ook lekker weer in Hong Kong, vijf dagen later heb ik dan mijn spullen tenminste. ;)

17. bdoets

bdoets Vriend van modelbouwforum.nl Forum veteraan

Lid geworden:
    6 aug 2006
    Ik had de zender dus in een week, uit Florida. Ik kon met track&trace precies volgen waar hij was.
    HongKong duurt bij mij meestal ongeveer tien dagen.
    Ze zouden die ontvangers eigenlijk gewoon in een kartonnen envelopje moeten versturen, dan kraait er geen haan naar. Kan makkelijk; maar Spektrum doet de AR6200 in een doos zo groot als een VHS cassette...

18. Sleurhutje

Lid geworden:
    2 jun 2006
    Hij is verstuur din zo'n witte harde A4-formaat envelop van USPS. Maar desondanks ligt-ie dus gewoon al 3 weken op Schiphol. Daar was de envelop overigens al na 3 dagen. :evil: Probleem is dat meneer John Hobby hem niet met de "gewone post" wilde doen, ondanks dat ik een fax wilde sturen waarin ik aansprakelijkheid voor zoekraken voor mijn rekening zou nemen. Dus verstuurd als tracking met "signed for delivery" en dus 100% onderscheppingsgarantie. Ook heb ik gevraagd een TARIC code op de envelop te zetten maar dat wilden ze niet doen (met deze code weet de douane snel om wat voor product het gaat, scheelt een hoop zoekwerk voor ze).

Maar het is kennelijk goedkoper om een onnozele ambtenaar uit te laten zoeken wat het is, wat het kost en dan een paar euro daarvoor te vangen. Had goedkoper geweest als-ie gewoon een bakkie koffie ging halen en wat nuttigers met zijn leven had gedaan. Best zot dat alles boven de €22,00 zo heftig belast wordt als het uit de VS komt maar uit HongKong wordt een halve container gewoon niet gecontroleerd (flinke doos voor een 1:8 auto)

19. pip

pip

Lid geworden:
    5 okt 2005
    je hebt park flyer ontvangers en de grotere full range dsm2 ontvangers.
    in de handleiding staat de ar6100e bij parkflyer ontvangers.
    bij de grotere (met dat 2e ontvangertje eraan) staat full range dsm2 ontvangers.

maar de ar6100e is ook dsm2, is die dan ook full range?

20. Sleurhutje

Lid geworden:
    2 jun 2006
    Nee, de AR6100e is dezelfde als de AR6100 met als verschil dat de aansluitingen voor de servo's haaks op de print staan (e staat voor Edge). Beiden zijn Park Flyer versies, dus kort bereik (wat in de praktijk al snel 300 meter blijtk te zijn :?). Voor grotere modellen zou ik echter niet kiezen voor de AR6100 maar een AR6200 of AR7000.

Deel Deze Pagina