Spektrum DX9

Discussie in 'Model elektronica' gestart door Jasper-daniel, 3 aug 2013.

1. bdnijs

bdnijs

Lid geworden:
    12 jun 2013
    Wat een lastige keuze zeg!

DX9 of de erg toekomst gerichte Taranis x9d?

Wie kan me helpen xD

2. jaccies

jaccies

Lid geworden:
    20 jan 2009
    Neem een gerenommeerd merk Spektrum DX9

zie taranis hier : [URL="[/URL]

Laatst bewerkt door een moderator: 13 nov 2015
  3. jaccies

jaccies

Lid geworden:
    20 jan 2009
    waar heb je hem gekocht Ruud?

4. RuudM

RuudM

Lid geworden:
    13 mei 2012
    Hobbymaniac... Is nog pre order

5. bdnijs

bdnijs

Lid geworden:
    12 jun 2013
    Voor zulke dingen ben ik ook weer een beetje huiverig inderdaad.
    Ergens moeten de kosten op bespaard worden lijkt me.

Dat open source lijkt me wel heel erg leuk hoor.

Maar ja, toch een Spektrum DX9 uhmmmmm
    (*Zolang deze maar geen problemen heeft zoals de DX8)

6. Nevermore

Nevermore

Lid geworden:
    8 aug 2013
    Hebben andere eigenaars van de Dx9 ook in sommige menu's een kleine "flikkering "? Valt niet hard op maar nu ik het gemerkt heb stoort het wel. Vooral in de setup menu waar je de verschillende sub menu's kan selecteren.

Laatst bewerkt door een moderator: 8 dec 2015
  7. dries_neyrinck

dries_neyrinck

Lid geworden:
    14 aug 2013
    Morgen ga ik de mijne halen! :cool:

8. Phaedra

Phaedra

Lid geworden:
    20 aug 2011
    Ik denk dat er met de Taranis veel minder problemen zijn dan met Spektrum...
    Frsky gebruikt om te beginnen een veel betrouwbaarder protocol (hetzelfde als Futaba, een ander gerenommeerd merk) voor zijn RF link dan Spektrum, en dankzij de (standaard) telemetrie heb je ook nog eens een constante monitoring met voice alerts van je ontvangstkwaliteit....bij mijn weten is dat nog altijd de beste garantie tegen crashes door verlies van ontvangst.... Je wordt verwittigd nog alvorens het een probleem wordt.

Ik moet het eerste verhaal nog horen van iemand die met een Taranis in problemen is geraakt met het uitvallen van een ontvanger. En ik heb hierover al op verschillende fora gepolst.

9. Dantis

Dantis

Lid geworden:
    19 okt 2013
    Geen last van,connector van de accu maakt deze wel goed contact met de dx9 eventueel kabeltje even loshalen en goed terug indrukken.

Laatst bewerkt door een moderator: 8 dec 2015
  10. Phaedra

Phaedra

Lid geworden:
    20 aug 2011
    Waarom is iets dat goedkoper is automatisch verdacht?
    Van Spektrum hoor ik veel meer verhalen over problemen dan over de Taranis, vooral dan van controle-verlies van modellen.

De hardware kwaliteit is meer dan goed, alleen het LCD scherm heeft te weinig contrast. Maar gezien de standaard voice mogelijkheden (die veel uitgebreider en vooral veel flexibeler zijn dan bij andere merken), en de uitstekende Companion software (via dewelke je al je zender programmatie kan doen, en simulaties) maken dat display eigenlijk zo goed als overbodig.
    En trouwens, intussen is er een nieuwere versie uit, de Plus, en die zou een beter LCD hebben.

Het is voor sommigen moeilijk te geloven, maar voor de prijs van minder dan 200 Euro heb je een zender die op alle vlakken kan concurreren met de betere merken zoals Multiplex en Jeti. En de software is niets minder dan een revolutie in de RC wereld.

11. nspierbundel

nspierbundel

Lid geworden:
    27 sep 2004
    De Taranis is gebaseerd op open source software. De ontwikkel kosten zijn dus aanzienlijk lager dan bij de grote merken die alles close source houden.
    Daar is idd een goede besparing gemaakt

12. HansL

HansL

Lid geworden:
    28 jul 2011
    Op basis van welke feiten trek je die conclusie? Hoe meer zenders er van een bepaalde fabrikant in de markt zijn, hoe hoger het absolute aantal probleem gevallen.

Je zal bijvoorbeeld veel meer probleemgevallen met Volkswagen terugvinden, dan met Ferrari, enkel en alleen omwille van het feit dat er meer veel VW's rondrijden (en dat terwijl er met VW - puur fictief - misschien 1 op 100000 probleemgevallen zijn, en met Ferrari's - ook weer fictief - 1 op 1000).

13. RuudM

RuudM

Lid geworden:
    13 mei 2012
    laat maar
    :cool:

zo lang het maar ontopic blijft .. dat geneuzel over andere merken.. start je eigen draadtje

14. FStrating

FStrating

Lid geworden:
    28 feb 2011
    Ik vlieg vanaf het begin met spektrum en heb met de originele ontvangers nog nooit een storing gehad of problemen met het bereik. Ik vlieg met zwevers (4 meter) en dan in de termiek op behoorlijke hoogtes probleemloos met spektrum. Ook met snelle kisten geen enkel probleem. Ik begrijp de hetze tegen spektrum dan ook echt niet. En niet ierdereen zit te wachten op een zender met zoveel mogelijkheden dat er niet meer uit te komen is om iets simpels te programmeren.

15. HansL

HansL

Lid geworden:
    28 jul 2011
    Ook ik vlieg al heel wat jaren met Spektrum en heb dezelfde ervaring: met de originele ontvangers nog nooit ontvangst problemen gehad.

16. RuudM

RuudM

Lid geworden:
    13 mei 2012
    yep dito .. al vlieg ik pas een jaartje :rolleyes: .. maar nul problemen gehad

17. Phaedra

Phaedra

Lid geworden:
    20 aug 2011
    Sorry, wou niet echt aanvallend doen, maar voelde me ineens in de verdediging gedwongen omdat er eigenlijk (o ironie...) zonder enige feitelijke gronden bijna geconcludeerd werd dat de Taranis niet goed kon zijn omdat ie goedkoper is, omdat ie niet van een "gerenommeerd merk" was etc....
    Mijn excuses voor het indringen in dit draadje....dat eigenlijk over de Dx9 ging...

18. Burp

Burp Forum veteraan

Lid geworden:
    30 jan 2005
    Dit draadje gaat over Spektrum. Wil je over andere merken bomen dan simpelweg een ander draadje starten.

Back :eek:ntopic:

19. Corrien

Corrien In Memoriam Forum veteraan

Lid geworden:
    28 okt 2003
    Tja nou, volgens mij is dan nog steeds niet nodig om negatief t.o.v. Spektrum te reageren met ook nog eens onjuiste onjuiste informatie.

Ik zou niet weten, wat er aan de betrouwbaarheid van het Spektrum protocol zou mankeren en uiteraard heeft FrSky niet hetzelfde protocol als Futaba.

20. dries_neyrinck

dries_neyrinck

Lid geworden:
    14 aug 2013
    Ik heb de mijne ondertussen binnen! Gisteren gaan ophalen bij Bert.
    Ik kijk ernaar uit om hier mee te gaan werken :)

(Wel 'n bagger SD kaart erbij. Firmware update via de meegeleverde SD kaart was onmogelijk, met een andere SD kaart een fluitje van een cent)

Deel Deze Pagina