Spionage foto's Wind S 2x2!!!

Discussie in 'F3A' gestart door RuJon, 23 jun 2009.

1. hezik

hezik Guest

Qua afwerking schijnt Oxai ook niet helemaal alles te zijn hoor.. maar in alle eerlijkheid had ik bij een paar dingen ook zoiets van 'superstrak is anders'.

Qua prijs.. de prijs is vraag-gebaseerd. Dit is de prijs die mensen wel willen betalen voor een niet-Oxai GFK toestel. Het is niet kosten-gebaseerd. Het is wel een reeele prijs voor een toestel van dit formaat, in GFK bouwstijl. Als ie voor die prijs gespoten geleverd word, is ie zelfs relatief goedkoop, als je het afzet tegen 'de concurrentie'. Voorbeeld, een gespoten GFK Krill Spark kost je rond de 1750 euro. Een gespoten Osmose, hetzelfde.

Daarmee blijft het wel een hele sloot geld en je kunt je inderdaad afvragen of dat nog reeel is. Alles bij elkaar praat je dan toch over een toestel van rond de 3000 euro, wat best veel geld is voor een hobby. Een Wind-S 110 zoals waar ik mee vlieg, is alles bij elkaar (inclusief accu's) zo'n 1500 euro. Nog steeds een hele sloot geld.

Vliegt nu die 2m GFK Wind-S ook 1500 euro beter dan de houtbouw 1m80 Wind-S? Ik geloof er niets van. Hij zal best stabieler zijn bij wind etc, maar echt niet zoveel.

2. hezik

hezik Guest

Weer een hele lading nieuwe foto's:

Sebart.it

Opvallend in dit geheel vind ik de (lelijke) SFG's, maar ook het ontbreken van een canalizer.

Laatst bewerkt door een moderator: 17 jul 2009
  3. hezik

hezik Guest

Spionage is niet lang meer nodig:

F3A Planes - Sebart.it

Hij staat nu volledig op de site.. leverbaar in september. Product van Oxalis/Sebart.

4. hezik

hezik Guest

De prijzen staan er nu ook bij:

Oftewel; een witte voor 1200, een gespoten voor 1500. Dan zou ik de gespoten versie nemen..

5. Jorrit

Jorrit

Lid geworden:
    19 aug 2002
    Voor 300 euro kun je anders heel wat verf en decal-spul aanbrengen. ;)

6. hezik

hezik Guest

Het afwerken/spuiten van mijn Alliance heeft destijds ruim meer dan 300 euro gekost.. maar ik gebruikte dan ook een relatief dure verf/lak, voor een electrokist kan dat sowieso minder.

Als we even buiten beschouwing laten dat je het eerst zelf nog maar moet lukken het zo netjes gespoten te krijgen, verkijk je niet op de kosten van het afwerken.

Naast een goede verf/lak, wat je zeker 150 euro gaat kosten, heb je ook een goede afplaktape nodig, afplakspullen, een gasmaskertje oid, enz, enz. De kosten lopen sneller op dan je denkt.

7. hezik

hezik Guest

Ik heb nu al meerdere mensen horen zeggen dat de vleugel van deze kist houtbouw/folie zou zijn.

Waar komt dit vandaan? Ik kan het verder nergens terugvinden en het blijkt ook niet uit de foto's..

//edit
    Ah.. van de Sebart site dus.. nev mind, had even verder moeten kijken :p

8. hezik

hezik Guest

Ik moet zeggen, in de lucht:

is het (naar mijn smaak) wel een erg mooi ding. Optisch vind ik de 2 props geen gezicht, maar technisch wel mooi.

Het schema van de 110 vind ik mooier dan dit standaard SebArt schema.

Enige mate van hebberigheid kan ik niet ontkennen :p

Laatst bewerkt door een moderator: 16 nov 2015
  9. Alexzzz

Alexzzz Moderator Moderator team Forum veteraan

Lid geworden:
    5 mei 2004
  10. nando

nando Forum veteraan

Lid geworden:
    18 jun 2004
    Zeker waar, maar waarom dat in zoon filmpje moet en niet gewoon met een fotoalbumpje snap ik niet helemaal...

11. Hans Meij

Hans Meij

Lid geworden:
    2 sep 2002
    Foto's heeft hij ook beloofd, zie RCUniverse draadje.

12. JVDO

JVDO

Lid geworden:
    7 okt 2005
    italian style :)

13. hezik

hezik Guest

Als ik dat filmpje kijk, heb ik het toch niet verkeerd gezien met dat hoge rudder..

Deel Deze Pagina