Spitfire's e/o Hurricane's gezocht!

Discussie in 'Vliegende schaalmodellen' gestart door Goldfish, 12 dec 2007.

  1. jan brilman

    jan brilman Forum veteraan

    Lid geworden:
    27 sep 2002
    Berichten:
    13.010
    Locatie:
    groningen
    Berto schreef:

    Eh, even voor de goede orde: volgens mij ben ik degene die het eerst het woord Reynolds in de mond nam! :p


    (Had ik het maar niet gedaan . . . :nooo: )


    jan.
     
  2. Tom Verstappen

    Tom Verstappen

    Lid geworden:
    28 jul 2003
    Berichten:
    892
    Locatie:
    Mol
    Hoi Jan,

    OK van u dan ook een drankje in Oss....hahahaha...ik ga nog dronken worden. :D
    Jullie hebben daar toch DUVEL (echt Belgisch bier) mag ik hopen...LOL...

    Who's next :p :celebrate:

    SHOL
    Tom
     
  3. Berto

    Berto verslagschrijvers Forum veteraan

    Lid geworden:
    10 okt 2002
    Berichten:
    20.951
    Locatie:
    Zeewolde
    Sorry Tom, van mij krijg je een alcohol vrij drankje tijdens de dag d`r moet toch ook nog gevlogen worden ;-) :D


    @ Jan, wat jij wilt, maar ik gaf daarom ook aan dat ik het over het "vleugelbelastings" gedeelte had.


    @ Pe,
    De koeling gaan we op jouw forum dan maar eens even volgen :thumbsup;


    @ Hezik,
    flapperons op een schaalkist lijkt mij een heel slecht idee, je wilt zo ook zoveel mogelijk rolroeruitslag behouden en als je flapperons gaat gebruiken worden die een redelijk deel minder effectief.

    Daarnaast ziet flaperons er op een schaalkist niet uit :nooo:


    @ Ton,
    Dank voor je review over het vliegen, dat schept voor mij een bevestigend beeld van wat ik zelf gedacht had wat ik zou kunnen verwachten met zo`n kist.
     
  4. jan brilman

    jan brilman Forum veteraan

    Lid geworden:
    27 sep 2002
    Berichten:
    13.010
    Locatie:
    groningen
    Klopt Berto, je hebt gelijk. :yes:

    Tom, voor gratis drankjes moet je bij Berto zijn. :p


    jan.
     
  5. dagored

    dagored

    Lid geworden:
    24 aug 2005
    Berichten:
    73
    Op verzoek heb ik een filmpje erop gezet van de Bell 230 vliegend onder
    "vliegende schaalmodellen"

    Harry
     
  6. Commander Clumsy

    Commander Clumsy

    Lid geworden:
    20 feb 2007
    Berichten:
    1.504
    Locatie:
    Proud of brushless sprouts
    Er is natuurlijk altijd een verschil tussen "jezelf serieus nemen" en "jezelf ongelooflijk serieus nemen".
    Tjongejongejongens toch, wat een pedanterie...
     
  7. Frank Hartog

    Frank Hartog

    Lid geworden:
    25 sep 2006
    Berichten:
    1.197
    Locatie:
    Westervoort
    :confused:

    (heb ik wat gemist ofzo?)

    Frank
     
  8. Ton van Munsteren

    Ton van Munsteren PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    31 aug 2002
    Berichten:
    6.596
    Locatie:
    Dordrecht
    Frank,

    Nee hoor niets gemist, maar wij misschien wel want ik ben benieuwd of deze Spitjes al gevlogen hebben en hoe ze vliegen.

    [​IMG]

    Ton
     
  9. Frank Hartog

    Frank Hartog

    Lid geworden:
    25 sep 2006
    Berichten:
    1.197
    Locatie:
    Westervoort
    Ton,
    bedankt voor de belangstelling!,
    ik heb over de spit geen draadje 'gedaan' om de domeenvoudige reden dat het een kant en klaar Eurolight model is.
    Daar valt bij het assembleren weinig te melden, echter hij heeft al wel vier vluchten en vier props achter de rug!
    De Motor is een 26cc MVVS, van Pé dus, Email sturen en een dag later lagen ze (had er voor een vliegmaatje ook één besteld) thuis!,prima service !

    Die motoren zijn echt gweldig, choken, ontsteking aan, 3 á 4 slagen en lópen!

    De spit zelf heeft echter heeft wat aandacht nodig, bij de eerste vlucht wilde ik wegtaxieen en geef een heel klein beetje gas; paf ! onmidellijk op zijn neus!
    Dat was prop nummer één.
    Vliegen zelf ging prima, maar bij de landing liep er een wiel af (slordig tssss:nooo:) wéér op z'n neus, prop nummer twee!
    Thuis LG 15 mm naar voren gekanteld, en vervlogens met veel up op starten: up te vroeg los en wéér voorover: prop nummer drie!
    Toen een paar vluchten waarbij ik hem echt door begon te krijgen, landing met flaps is een eitje, na het landen terug taxieën, blijft een wiel steken in een richel op de baan, wéér voorover prop nr. 4
    Dus bij Hobbin maar gelijk vier nieuwe props besteld...........

    [​IMG]

    Frank
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 7 dec 2015
  10. Ton van Munsteren

    Ton van Munsteren PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    31 aug 2002
    Berichten:
    6.596
    Locatie:
    Dordrecht
    Frank,

    ARF oei gatver:p ziet er toch wel grappig uit komt tie zo uit de doos.
    Was tie ook al geweathered en hoe is je algemene indruk en welke retracts zitten er in. Vertel vertel vertel.
    Zijn prima motortjes die MVVS maar is een 26cc niet redelijk veel of heb je dat echt nodig.

    Heb je alle vluchten van beton gevlogen of van gras, weet dat Deelen beton is maar staat tie daarop ook al zo snel op de neus.

    Wordt best kostbaar elke vlucht een prop waarom geen kunststof, breken niet zo snel en zijn alsnog ook wat na te bewerken en te ballanceren versplinteren niet direct.

    Heb je nog wat meer plaatjes met wat meer detail als retract, flapjes etcetc altijd leuk om even mee te kunnen kijken.

    Ton
     
  11. pe reivers

    pe reivers In Memoriam

    Lid geworden:
    22 aug 2004
    Berichten:
    364
    Locatie:
    Arcen
    over films gesproken.
    Het peijnenburg verhaal staat inmiddels op you tube
    vB-RBFxyqls[/media] - Peijnenburg Koffieleutjes

    @ Frank,
    Je Spits zien er grandioos uit. Als nu het propverbruik nog in lijn komt met het benzineverbruik kan de komende zomer al niet meer stuk ;)
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 13 nov 2015
  12. Ella de Wildt

    Ella de Wildt

    Lid geworden:
    4 feb 2005
    Berichten:
    1.752
    Locatie:
    City of Oss
    Die Spits staan niet bij Eurolight op de site? Of zie ik iets over het hoofd?
     
  13. hezik

    hezik Guest

    Laatst bewerkt door een moderator: 18 nov 2015
  14. Tom Verstappen

    Tom Verstappen

    Lid geworden:
    28 jul 2003
    Berichten:
    892
    Locatie:
    Mol
    Pé is er nog nieuws???
     
  15. hezik

    hezik Guest

  16. Tom Verstappen

    Tom Verstappen

    Lid geworden:
    28 jul 2003
    Berichten:
    892
    Locatie:
    Mol
    :nosmile: Dat had ik ondertussen ook al wel gelezen...
     
  17. Tom Verstappen

    Tom Verstappen

    Lid geworden:
    28 jul 2003
    Berichten:
    892
    Locatie:
    Mol
    Het noodlot heeft toegeslagen...vandaag verlof op mijn werk en ik dacht laten we 3W15 eens een keer gaan testen...het was windstil, geen regen, kort gras...batterijen geladen...dus hop de auto in en naar het veld.

    Alles nog eens gechecked en de motor gestart, bij de eerste aanloop ging hij al snel op de neus dus nog maar eens een keer proberen en een beetje hoogte gegeven.
    Eén vlucht gemaakt goed aan de grond gezet, getankt en hop nog maar eens een vlucht met rook deze keer...

    en toen.........liep het mis......geen flauw idee wat er gebeurde maar bam de grond in....moet zeggen er is net iets meer werk aan dan een maand om al de stukjes terug aan elkaar te lijmen...

    Mayday mayday...mission ended

    Tom
     
  18. Christiaan Vis

    Christiaan Vis

    Lid geworden:
    5 sep 2004
    Berichten:
    1.119
    shit...das jammer zeg. Spijtig en zonde!
     
  19. Berto

    Berto verslagschrijvers Forum veteraan

    Lid geworden:
    10 okt 2002
    Berichten:
    20.951
    Locatie:
    Zeewolde
    Damn Tom wat maak je me nou???

    Je crasht 1 van DE Spitfires :-(


    Snif, snif, nu kunnen we het zeker wel op onze buik schrijven om op Oss 2 mooie Spitties te bewonderen :cry:

    Sterkte met het verlies, we rouwen met je mee :neutral:
     
  20. Ton van Munsteren

    Ton van Munsteren PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    31 aug 2002
    Berichten:
    6.596
    Locatie:
    Dordrecht
    Tom,

    Zo dan dat is balen heb je echt geen idee wat er gebeurde.

    Storing / motor uit of wat dan ook.

    Hoe groot is de schade, motor en besturing nog heel of echt total.


    En eeeehhhh hoe was die eerste vlucht.

    Ton
     

Deel Deze Pagina