Spitfire's e/o Hurricane's gezocht!

Discussie in 'Vliegende schaalmodellen' gestart door Goldfish, 12 dec 2007.

1. Tom Verstappen

Tom Verstappen

Lid geworden:
    28 jul 2003
    Hoi,

@ Jan: Inderdaad daar is spijtig genoeg niet de tijd voor...moet nu al enorm snel gaan.

@ Arthur: Die film heb ik nog niet gezien, moet ik zeker eens een keer gaan huren, wel grappig ze gebruiken verschillende toestellen door elkaar...of ben ik weer aan het overdrijven. :D

@ Han: Prachtig toestel ben je daar aan het bouwen...leuk hé zo'n webcam. :) trouwens vandaag allemaal naar Han kijken want ik ben pas om 23 uur thuis van een opleiding in Antwerpen...

@ Danny & Arvid: Er is besloten om de (foute) spinners te gebruiken en een andere schroef aan te schaffen 2 blad.

@ Frank: Prachtige toestellen!!! Mk14? Welke schaal zijn deze?

@ Berto: Klopt het zijn zilverkleurige toestellen, tja...jij als vaste bezoeker van de cam kan het weten hé. ;) Leuk om iedereen daar zo vaak te zien.

Inderdaad dat valt op in Nederland dat jullie mooie velden, startbanen hebben...

Groetjes en tot kijks... ;)

Tom

2. Jaap Gaasbeek

Jaap Gaasbeek

Lid geworden:
    22 apr 2006
    Deelen

@Frank,

Luchtmacht ??? die zijn toch weg !!!!!!!

Ik ben wel eens wezen kijken (achter het hek hoor) verder mag niet, moet allemaal 14 dagen van te voren gemeld worden, maar daar wordt niet zo heel erg druk modelgevlogen, jammer is wel dat de Brik vele oude leden heeft die NIET vliegen en er is zekers wel een ledenstop.

Bel voor de gein maar eens op en probeer gewoon lid te worden, LUKT dus NIET!!!!, ook al ga je niet eens vliegen, dat is mijn ervaring bij een poging mij aan te melden bij de Brik.

Oeps ik was ff ofline

3. jan brilman

jan brilman Forum veteraan

Lid geworden:
    27 sep 2002
    Ze zouden (naar mijn mening) ook kunnen zeggen: 'Er mogen nooit meer dan vijf (5) vliegtuigen tegelijk in de lucht zijn'.

(Of 6 of 7 of 4 of 3 of whatever . . . :roll: )

Of zie ik dan iets over het hoofd? :confused:

jan.

4. Berto

Berto verslagschrijvers Forum veteraan

Lid geworden:
    10 okt 2002
    Tja, misschien is het een "TE hecht" clubje :-(

Zou ook graag daar lid worden maar ja, zoals ik al zei is daar geen enkele mogelijkhied toe :cry:

Ach wie weet over een paar jaar ;-)

5. Frank Hartog

Frank Hartog

Lid geworden:
    25 sep 2006
    Berto,
    ik ben 'opgegroeid' op de vliegclub Zuid Ginkel (vanaf m'n 16e) en dacht ook dat het 'onmogelijk' was om op Deelen lid te worden, heb werkelijk vele jaren lang geduld moeten hebben om uiteindelijk lid te kunnen worden.......;)

Frank

6. Berto

Lid geworden:
    10 okt 2002
    Kijk dat geeft hoop :worship:

7. Ger Kovacs

Ger Kovacs Guest

@Frank, gewoon op de wachtlijst of gaat dat via een soort van ballotage?

Grtz Ger.

Laatst bewerkt door een moderator: 15 jan 2008
  8. jetpropdlx

jetpropdlx

Lid geworden:
    10 jun 2004
    Ik dacht dat je vroeger VOORGESTELD moest worden door een bestaand lid
    (of te wel de bekende kruiwagen), maar dat kan veranderd zijn.
    Ben er diverse keren geweest (om te vliegen , onder tussen ook al jaren geleden) en dat was gewoon op tijd aanmelden zodat je op de lijst kwam staan en dan was er geen probleem (de laatste paar keer was dat bij RvH)

9. vliegman

vliegman

Lid geworden:
    22 dec 2003
    Ja mooi Ger, dat je een film ster aan het worden bent:thumbsup:
    Straks op de rode loper bij de de voorstelling van de film:rolleyes:
    En niet langs je schoenen gaan vliegen:D

Het is wel een mooi toestel als deze heel blijft, om in Oss te vliegen,

Succes bij de opnamen:worship:

10. Ger Kovacs

Ger Kovacs Guest

He Rosé.

Ik ben ook maar gevraagd.
    Zeekers een mooi toestel, maaaaarrrrrr isie niet van mij.
    Mag er alleen maar effe mee omhoog voor wat realistische camera shot's.(en heel houden uiteraard)

Ga je weer zien op Pampa waarschijnlijk met paas.

Grtz Ger.

11. vliegman

vliegman

Lid geworden:
    22 dec 2003
    pampa

Er is een idee geoppert om naar Someren te gaan maar na de brand weet ik het niet of het door gaat.
    Ik moet het met het vliegtuig!!! er nog over hebben maar dat hoor je nog wel :) anders wordt het Pampa

12. Ger Kovacs

Ger Kovacs Guest

maiden 1e Spittie

Vandaag is de eerste Spit omhoog geweest om de nodige kinderziekten boven te halen.
    Ton v M kon vandaag niet vliegen (werken hé) ik kon wel en dat was maar goed ook.
    De Spits hebben we zoveel mogelijk identiek gehouden voor wat betreft de inbouw van alle RC en wat acc zoals smoke, retract en instellingen, nu had ik al wat twijfels over het zwaartepunt en heb alle accu's zover mogelijk naar voor verplaatst, alsook 250 gram lood (ja ik ben van m'n geloof gewankeld) was mijnsinziens nodig.
    Zou wat trickie worden maar we zouden wel zien, de motoren lopen perfect ondanks te grote prop's van Menz 22X10 op de MVVS 45 cc motoren, lopen schitterend stationair en nemen goed op ondanks dat ze nagelnieuw zijn en dus nog rijk staan, no problem at all.
    Nou de neus maar in de wind gezet en gas erop, juist ja, gaat wel er gemakkelijk op z'n neus staan, effe erg in houden dan maar, nog eens gas maar nu met vol up snelheid maken todat ie een redelijke snelheid had en dan wat vieren op de hoogte, loskomen na zo'n 15 a 20 metertjes, en toen gebeurde datgene wat ik al vermoede, staartlastig, en nu? ja, what go's up must come down, niet panieken, gewoon behoorlijke snelheid erop houden en effe kijken of er überhaubt nog wat te trimmen viel, niet dus, dan maar aanstalten maken om de boel heel aan de grond te krijgen, om een lang verhaal kort te houden, hij is nog heel, geen schrammetje, wel wat wijzer geworden, er kan nog minstens 250/400 gram lood in de neus bij, gaan we dus gelijk bij beide kisten doen.
    Kan eigenlijk nog niet goed oordelen over de werkelijke vliegeigenschappen, maar gaat wel goed komen.
    De kisten worden nu door een andere persoon verder opgeleukt voor de werkelijke vliegshot's.

Laatst bewerkt door een moderator: 7 dec 2015
  13. Berto

Lid geworden:
    10 okt 2002
    Top Ger, wij zijn allen benieuwd naar het eindresultaat maar dit is al een geweldige prestatie :yes:

Petje af voor jullie en zeker voor Tom die vervreemd is van vrouw en kind volgens mij.

Maar dat zal die wel dubbel en dwars in gaan halen na de opnamens ;-)

14. Ger Kovacs

Ger Kovacs Guest

Ben ook wel benieuwd maar het weer moet ook een beetje meewerken, Tom V, ja die is in therapie (komt wel goed met z'n vrouw)

Nu moeten Ton v M en mijn persoontje er nog wat van zien te bakken.

Boudewijn heeft misschien wat lucht shot's kunnen maken, wachten wel effe af.

Grtz Ger.

Laatst bewerkt door een moderator: 17 jan 2008
  15. Tom Verstappen

Tom Verstappen

Lid geworden:
    28 jul 2003
    Hoi,

Wow wat een prachtig zicht om die 2 kisten daar te zien staan...njam njam...
    Ik heb ze zelf nooit in elkaar kunnen zetten die 2 dames daar.

Als iemand mijn vrouw zou tegen komen zeg dan dat ik in de kelder cockpits zit te maken...
    Misschien wel iets om rekening mee te houden Ger, want er moet ook nog een popje in komen en die zijn vrij zwaar...
    Deze zitten achter het zwaartepunt, misschien moet Boudewijn deze zaterdag mee leveren.

Tot hoors
    Tom

16. Ger Kovacs

Ger Kovacs Guest

Wat het gewicht betreft zit het wel goed, als ie echt te zwaar zou zijn had ik hem nooit kunnen landen maar had ie waarschijnlijk gesnapt over een vleugel en dat deed ie gelukkig niet, vleugel belasting zit wel goed.
    En ik weet nu precies waar het zwaartepunt moet zijn.
    Dus poppie erin, lood erin en gaan met die bana... ehhh, Spitfire.

Ger.

Laatst bewerkt door een moderator: 17 jan 2008
  17. butler

butler

Lid geworden:
    5 dec 2005

Ger er zit een verf roerstok aandrijving op:schrik:

Kan je mij niet meer uitlachen dat ik ook heel soms met de cap vlieg:showass:

18. Arvid

Arvid Guest

Suer! Wel apart om een spit in zilver te zien. Is wel iets heeeel anders.

19. Han

Han

Lid geworden:
    3 sep 2002
    Toch werken die Tom en de rest wel hard hoor.
    Kijk maar eens.

Han.:p:p:p

20. jetpropdlx

jetpropdlx

Lid geworden:
    10 jun 2004
    en met een hele mooie vierblads prop ;);):hammer:

Deel Deze Pagina