Toch moet je oppassen met Elapor. Ik heb laatst een Funjet helemaal krom gekregen door hem te spuiten (de vleugels zijn krom getrokken).
Er is speciale elapor primer te koop, die lost het oppervlak een beetje op waardoor je lak beter gaat hechten. Gebruik je die niet dan is de kans groot dat de verf eraf komt na verloop van tijd. De elapor mag je niet schuren als je met deze primer gaat werken. Doe wat primer op een stukje spons en wrijf het hele oppervlak er heel lichtjes mee in. Laat het daarna goed drogen. Spuit het daarna me een acryl verf. Ook hier zit best veel verschil in. Ik had Motip gebruikt, maar daar zit ook een agressief middeltje in wat het elapor aantast als je het er wat dik opspuit. Spuit heeel dunne laagjes en laat deze zeer goed drogen tussen de lagen door. Als je op safe wil spelen neem dan speciale styropor spuitverf, deze tast je elapor niet aan maar hecht met de primer wel goed. Het droogt mat op wat de structuur van het elapor maskeert. Als je een airbrush hebt kun je ook acryl verf uit een pot of tube gebruiken.