SS-Furie 1:25 Restauratie project

Bij ons aan boord hadden we die vleugelpompjes op de WC om te spoelen. Een kleinere om de motor voor te smeren en een grotere (1 liter/slag) om de dagtank uit de bunker op te vullen met dieselolie. Mijn schiper zei altijd: Jij eten, dan de Bolnes ook! Dus pompte je na elke keer eten de dagtank vol. De Bolnes nam genoegen met 50 liter per uur. Gaat er sjiek uitzien, Erwin! Gr. Klaas.

Laatst bewerkt:
Hallo Erwin,
Je bent er weer en hoe..... Je hebt een geweldige mast gemaakt. Mijn complimenten. De rest ook keurig uiteraard:thumbsup:

Bij ons aan boord hadden we die vleugelpompjes op de WC om te spoelen. Een kleinere om de motor voor te smeren en een grotere (1 liter/slag) om de dagtank uit de bunker op te vullen met dieselolie. Mijn schiper zei altijd: Jij eten, dan de Bolnes ook! Dus pompte je na elke keer eten de dagtank vol. De Bolnes nam genoegen met 50 liter per uur. Gaat er sjiek uitzien, Erwin! Gr. Klaas.

Dank je klaas ik heb er weer zin in dus komt het goed.

voor de schoorsteen moest de bar reling eraan geloven de juiste diameter ,
de verdikking is van de zelfde buis open gezaagd om de verdikking te maken deze maat had ik niet in het magazijn.
Het stuk wat openstaat zal worden opgevuld met een stukje buis.
de rand rond de voet kreeg ik niet gemaakt de uitslag lukte niet dus dan uit hout.
de stoom fluit blijft origineel alleen de stand was niet goed .

schoorsteen 2.jpg
schoorsteen 5.1.jpg

Erwin, prachtig werk laat je weer zien. Zo mooi strak alsof het een nagelnieuw schip is.
En iedere foto bevestigt opnieuw hoe netjes je werkt.
Er zijn natuurlijk vele Furies gebouwd in de loop van de jaren, maar dit restauratie project is een van de pareltjes.
Ik ben een fan van jouw werk.
Gr. Jan

Erwin, prachtig werk laat je weer zien. Zo mooi strak alsof het een nagelnieuw schip is.
En iedere foto bevestigt opnieuw hoe netjes je werkt.
Er zijn natuurlijk vele Furies gebouwd in de loop van de jaren, maar dit restauratie project is een van de pareltjes.
Ik ben een fan van jouw werk.
Gr. Jan

Dank je wel Jan , voor het compliment en als jij die geeft zegt het wat je bent zelf een fantastische bouwer .
de keuze voor nieuw is bewust nu verouder ik mijn modellen meestal .
maar mijn vader was er niet zo voor en omdat het toch zijn model was deze keuze.

fijn je terug te zien en te lezen dat het opnieuw beter met je gaat.
En meteen enkele prachtige vorderingen die je met ons deelt, wat een herintrede.

dank je Marc er komen er meer heb wat vooruit gewerkt de laatste tijd en zoveel als eerst bouw ik niet meer helaas maar het gaat prima .
als deze klaar is binnenkort :D:D:D ga ik weer naar een kleinere schaal 1:50 de Zeven provinciën nog wat fijn werk en misschien een nieuw project .
we zullen het gaat zien.

zo ik en wat minder actief op het forum ivm het moeite met lezen schrijven maar niet stil gezeten en flink wat vooruit gang geboekt.
de trappen waren te breed en ik besluit ze opnieuw te bouwen uit meranti kozijn afval.
eerst zaag ik ze op gewenste dikte en erna de sleuven frezen met 1 mm in de laten waar de treden in worden verlijmd.

trap 0.1.jpg trap 0.jpg trap 1.jpg trap 2.jpg trap 3.jpg

Back