stabiliteit niet goed

Discussie in 'Algemeen scheepsbouw' gestart door jzdelorean, 4 dec 2013.

1. Baggeraar

Baggeraar

Lid geworden:
    31 jan 2010
    Heren, heren, laat Jan alleen met windstil weer gaan varen of in een beursgebouw, dan zijn alle problemen over.
    Als je die boot tot aan zijn gangboord scheef kan trekken en hij springt als een dobber rechtop, dan is er toch helemaal geen stabiliteitsprobleem. . . .
    Hij is duidelijk niet topzwaar en gaat alleen wat hellen bij dwarswind.
    Ik heb nog nergens gelezen hoeveel graden bij hoeveel wind.
    Optisch ziet het er misschien niet uit, maar kwaad kan het niet.
    Zoiets is niet met statische ballast op te lossen.

2. jzdelorean

jzdelorean

Lid geworden:
    9 okt 2008
    helium ballon, dat zou het nog zijn ;)

llf41Q-ReM8[/media] Live 2012 - MS AIDAcara - das Clubschiff als funktionsfähiges Modell - YouTube

Hier is een filmpje van de "Aida" een Duits cruise schip dat in bouwdoos te verkrijgen is. Hij is wel wat kleiner dan de Voyager, maar deze modelbouwer heeft dat probleem ook gezien. kijk eens op 3 min. dan komt de camera wat onder water en zie je zijn kiel. En zo groot, over de hele lengte. yuk!! het blijft modelbouw, dus dat is er echt over, en dan NOG helt hij goed over. Vermoedelijk geen rekening gehouden met lichtere materialen aan de hogere dekken.

Maar ik denk dat ik ook te bang ben dat er iets mis gaat, dus als het weer wat meezit, gaat hij binnenkort een testje maken, in de vaktermen, de maiden voyage.
    Ik ga dat natuurlijk filmen, maar dat op utube krijgen is me nog niet gelukt, maar ik doe mijn best!

Jan

Laatst bewerkt door een moderator: 13 nov 2015
  3. Baggeraar

Baggeraar

Lid geworden:
    31 jan 2010
    Op 04:40 zie je hem ook behoorlijk rollen.
    Ondanks veel te grote kimkielen (dit kan je geen slingerkielen meer noemen) en de diepe kiel.(een zeilschip kan jaloers zijn)

Deel Deze Pagina