Start of a new legend....s-710

Discussie in 'Brandstof auto's' gestart door MobFigure, 5 nov 2003.

  1. MobFigure

    MobFigure Guest

    nee ik blijf bij 1/10
     
  2. Roelof

    Roelof Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    20 aug 2003
    Berichten:
    29.710
    Locatie:
    Sassenheim
    Draai dan die 2 merken in die zin even om , wil je ? :)

    Nee, alleen rijke mensen kopen zo´n soort auto om die op straat af te raggen.... Eigenlijk is de Impulse/705/710 ook niet echt bedoelt voor op straat.
     
  3. Nismo

    Nismo

    Lid geworden:
    23 sep 2003
    Berichten:
    3.791
    Locatie:
    Assen
    Omdraaien? Je bedoeld een Mugen op zijn kop :?:
    http://www.mytsn.com/products/news.asp?prid=2467&pid=9210 :twisted:
     
  4. Dirk Jan

    Dirk Jan Forum veteraan

    Lid geworden:
    2 apr 2003
    Berichten:
    3.590
    Locatie:
    Veenendaal
    Als Serpent dan ook nog eens nadoet wat Mugen deed en ook eens een keertje 1e, 2e en 3e plek bij het WK op zijn rekening neemt, (niet dit jaar maar toch) :wink:

    Ik zou met de 710 niet op de straat rijden. Zonde van zo'n auto. Koop dan een HPI RS4 3 o.i.d. die zijn daar veel beter geschikt voor. Parkeerplaats rijden met een 710 zou wel kunnen, mar ik zou er dan ook mee het circuit op gaan.
     
  5. MobFigure

    MobFigure Guest

    yep ik vind het ook zonde.
     
  6. Dag mensen, leuk dat we nu hier verder kunnen gaan met de discusie.

    Ik heb vrijdag met Julius Kolf over de nieuwe auto gesproken en hij heeft befestigt dat de auto reeds een jaar geleden al klaar was maar ze vonden hem nog niet goed genoeg voor productie.
    Omdat het nog jang zal gaan duren voor deze auto geproduceert kon worden hebben ze besloten om een geupdate Impuls de 705 uit te brengen.

    De nieuwe auto is uitvoerig op verschillend plaatsen en onder wisselende omstandigheden getest.

    Een leuk detail is dat de twee bak een stuk langzamer draait als de oude twee bak de massa die verplaats moet worden is zo een stuk kleiner.

    Volgens Julius zal de nieuwe auto o.a uitblinken in trekkracht en eenvoud ook zal deze auto een stuk makkenlijker te rijden zijn wat de mindere goden ten goede zal komen.

    U snapt wel dat ik voor de 710 ga, maar ik houd mijn mtx er nog wel even bij.

    Groetjes Peter :D
     
  7. MobFigure

    MobFigure Guest

    Ik ga eerst alles wachten misschien over een half jaartje als het nieuwe er allemaal een beetje af is.
     
  8. Roelof

    Roelof Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    20 aug 2003
    Berichten:
    29.710
    Locatie:
    Sassenheim
    Mja... eerst zien als het wel zo'n succes wordt. Ik heb sowieso geen zin om naar de 1:10 te stappen, een standaard klasse trekt mij wel maar niet waarbij fabrieksrijders aan mee doen die ook nog eens met spullen rijden waar de rest van mag dromen en dus niet in de winkel verkrijgbaar zijn.

    Ik kan er nog steeds niet bij dat er in een standaard klasse getunde motoren mogelijk zijn waar nu volgens het verhaal de team al een jaar mee rijdt.

    Een lagere toerental voor je aandrijving betekent minder verliet in acceleratie, dat is waar, daartegen hebben snaren juist bij veel toeren een lagere frictie dus waar je wint verlies je ook weer.....

    Ach, pieter scheen zich weer aardig misdragen te hebben op de EFRA meeting om de regelementen meer naar zijn product te krijgen.... Tijd dat een andere fabrikant ook met deze klasse Pieter zijn oren doet wassen :)
     
  9. Laat me raden, hij wil zeker dat er snelwissels op 1/10 auto,s worden toegestaan.

    Peter
     
  10. Roelof

    Roelof Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    20 aug 2003
    Berichten:
    29.710
    Locatie:
    Sassenheim
    Ik zou het niet weten maar het zou mij ook niets verbazen.
    Ooit met de opzet van de regelementen van de Impact hadden ze vastgelegd dat geen snelwisselsysteem gebruikt mocht worden en ook 50mm velgen verplicht was.

    Dit omdat iedereen de oude Sprint velgen van zolder haalde en met een andere as die velgen (ingekort) een 2e leven kregen. Ineens met de Impact2 was die regel van snelwissel verdwenen.... vreemd :)

    Het verbaasd mij niets, zo zouden ze ook meer kunnen verdienen op de verkoop van de toch al zo snel slijtende banden/velgen om een eigen velg in te voeren.
     
  11. TnT nelis

    TnT nelis Guest

    maar er zijn hier dus al een aantal mensen die hem bestelt hebben begrijp ik maar zijn jullie dan niet bang voor eventuele kinderziektes die die nog kan hebben omdat ie net nieuw is?
     
  12. MobFigure

    MobFigure Guest

    Tja dit is inderdaad een punt waar je op kan stuiten ja, vandaar dat ik het ook allemaal een half jaartje uit de boom kijk, en ik heb net een impulse pro gekocht die nog geen meter heb gereden vandaar dat ik daar eerst lekker mee gaat rijden, ik ga toch geen wedstrijden rijden dus misschien koop ik hem wel helemaal niet.
     
  13. Roelof

    Roelof Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    20 aug 2003
    Berichten:
    29.710
    Locatie:
    Sassenheim
    Nou, begin als straatrijder maar te vrezen :)

    Dagelijks pics en nu dit:
    http://www.mytsn.com/products/news.asp?prid=3293&pid=9274

    De onderdraagarm in 2 delen met zo'n iel upright, ziet er niet stootwaardig uit. Overigens is hun getoonde inovatie niet zo innovatief. BMT had in 1994 al een auto met een variabele toespoor gekoppeld aan het inveren. Dat was ook een super stabiele auto.
     
  14. MobFigure

    MobFigure Guest

    Toch vraag ik me nog steeds af hoe serpent het gaat doen met het produceren en leveren van de impulse onderdelen.
    Er rijden gigantisch veel impulsen rond waarvan veel recreatieve rijders die geen geld hebben om een high end competitie auto te kopen als de s-710.
    Als serpent zich beperkt tot de s-710 en de impulse onderdelen gaat stoppen of iets dergelijks zou dat een stomme fout zijn.

    Voorbeeld: Pietje heeft 2 jaar een krantenwijk gelopen op een RC auto te kopen, hij koopt 3 maanden terug een impulse streetspec, nu kom de s-710 het lijk mij toch stug dat pietje als hij over een jaar schade rijd geen onderdelen meer kan krijgen voor zijn streetspec.
     
  15. Roelof

    Roelof Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    20 aug 2003
    Berichten:
    29.710
    Locatie:
    Sassenheim
    Mja.... aangezien PKracing de Impulse aan het dumpen is via de "laatste hand op de partij" weet ik het ook niet. Gelukkig zegt een algemene consumentenwet dat men 5 jaar lang een product moet kunnen supporten maar gezien de snelheid van de ontwikkeling bij die toko is 2 tot 3 jaar al weer genoeg :)

    Leuk is dat men in div. forums over de kosten van de modelautosport ook klaagt over de zeer snelle opvolgers bij Serpent.
     
  16. _cyclops_

    _cyclops_

    Lid geworden:
    23 mei 2003
    Berichten:
    2.244
    Locatie:
    Veenendaal, NL
    'k denk dat 't opzich niet heel erg is dat er een model uit gaat en dus goedkoop te koop is, je kan toch een redelijke competitie wagen hebben tegen een mindere prijs, misschien leuk voor de beginner die nog niet weet of ie 't wel echt leuk blijft vinden en dus even wat goedkoops wil?
     
  17. borrie

    borrie

    Lid geworden:
    27 okt 2003
    Berichten:
    55
    Hi roelof,

    Mischien is het je niet bekend hoor maar een vriend van mij had laatst een draagarm voor zijn Excel nodig en die was binnen 2 dagen in zijn rc shop binnen gekomen ! Zijn Excel is van 1993 !!!!

    Wat nou geen onderdelen leverbaar van oude modellen, serpent heeft het volgens mij juist wel in orde met de onderdelen voorziening, daar kunnen de andere fabrikanten een voorbeeld aan nemen.

    al is de Veteq niet Hot meer alles is nog te verkrijgen. ( als jouw winkelier het besteld tenminste !)

    Over snelle opvolgers gesproken: Mugen met de special Osaka edition, Kyosho met de zoveelste Fantom EVO........ Je weet toch ook wel dat niemand verplicht is om een nieuwe auto te kopen om mee te komen op het circuit. En voor degene die dat wel wil ook prima.

    Met een oude vector is iemand dit jaar derde geworden in de Nomac cup zag ik, dus met een goede rijder en preparatie is er nog alles mogelijk.

    MVG

    Borrie

    Roelof,
    kan je je kennis niet op een andere positieve manier gebruiken op dit forum !? Ik zag trouwens dat je als nieuw lid bent opgenomen in de serpent site .............. hebben ze daar ook nog een forumpje voor je om je ... te spuwen
     
  18. Roelof

    Roelof Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    20 aug 2003
    Berichten:
    29.710
    Locatie:
    Sassenheim
    Borrie,

    Natuurlijk blijven er onderdelen op de plank liggen en volgens Europese wetgevingen is men verplicht tot 5 jaar na uitfasering van een product de boel te supporten.

    Serpent heeft in de afgelopen 4 jaar zo´n 5 verschillende 1:8 auto´s geproduceerd en is nu aan de 4e 1:10/200mm bezig, de ontwikkelingen gaan te snel voor het publiek volgens de forums maar juist door al die verschillende produkten kan je gaan verwachten dat oudere modellen toch sneller uitgefaseerd raken. Daartegen zal de 2e hands markt wel vol raken met spullen zoals ik ook over de Vector zeg.

    En wat de Osaka WC-edition MRX3 betreft is het niets anders dan een MRX3 met wat hop-up parts standaard in doos zoals andere dogbones, gekleurde bodemplaat en een andere stabilisator , meer niet !
    En als ik spullen voor mijn Mugen Sting wil hebben kan ik ze via Mugen-mid zeker nog krijgen al zegt Mugen zelf dat het product discontinued is.
     
  19. borrie

    borrie

    Lid geworden:
    27 okt 2003
    Berichten:
    55
    Hi Roelof,

    ik denk dat wij er niet uit zullen komen,
    maar ik zie je graag op een andere TOPIC tegemoet

    Een beetje langdradig verhaal zo aan het worden, teveel bla bla en hier zit RC minnend Nederland niet echt op te Wachten.....denk ik
    met vriendelijke groeten

    Borrie
     
  20. Dirk Jan

    Dirk Jan Forum veteraan

    Lid geworden:
    2 apr 2003
    Berichten:
    3.590
    Locatie:
    Veenendaal
    Beetje tegenstrijdig vind je niet?! Eerst iemand vragen of hij wat positiever uit de hoek wil komen en dan zo'n botte opmerking erachteraan. Hmm tja dan kom je ook niet echt geloofwaardig over. Houd zulke opmerkingen dus liever voor je please. (immers heeft Roelof nog nooit iemand persoonlijk aangevallen). Niet om voor bepaalde personen op te komen, dit geld in het algemeen.
     

Deel Deze Pagina