Ster en meer cilinder motoren info topic. O.a: Seidel, Moki, Brown Bear, Saito e.a.

Discussie in 'Vliegende schaalmodellen' gestart door Teus, 8 feb 2010.

  1. Han

    Han

    Lid geworden:
    3 sep 2002
    Berichten:
    4.361
    Locatie:
    Epe..HanDeBouwer en hobbyhok
    Dit lekker bekje gespot in Odoorn.

    Is gefilmpd op verzoek met mijn camera.
    Gaat straks op de post naar Dick.



    Het geluid was geweldig.
    Klonk goed op de achter toen ik zelf aan het vliegen was.

    Groeten Han.
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 13 nov 2015
  2. Teus

    Teus Guest

    Han,

    Ook toevallig nog een filmpje van die mooie lijnmotor gemaakt? :p

    Helaas heeft Dick er zaterdag toen ik er was niet mee gedraaid :(

    Gr. Teus
     
  3. Han

    Han

    Lid geworden:
    3 sep 2002
    Berichten:
    4.361
    Locatie:
    Epe..HanDeBouwer en hobbyhok
    Helaas Teus.

    Han.
     
  4. evert_B

    evert_B

    Lid geworden:
    18 nov 2004
    Berichten:
    463
    Locatie:
    Meise
    soundcheck op het Waco treffen vorig weekend

     
    Laatst bewerkt door een moderator: 13 nov 2015
  5. jetpropdlx

    jetpropdlx

    Lid geworden:
    10 jun 2004
    Berichten:
    2.632
    Locatie:
    Maasmechelen/Hapert/EBZW
    ;)

    AHhh, daar gingen jullie naar toe, toen ik je afgelopen vrijdag voorbij reed (314-Genk) .
    ps mijn 2dehandse 215 heeft ondertussen ook een keertje gelopen, turbulator, prop is onderweg , electr benzine pomp komt TZT wel een keer
    tot over 2 weken RBW:p

    Blijft toch een ECHT mooi geluid die moki's :D
     
  6. Teus

    Teus Guest

    Wat een geluidje zeg :p

    @ Eric,

    Schiet de bouw al een beetje op?
     
  7. jetpropdlx

    jetpropdlx

    Lid geworden:
    10 jun 2004
    Berichten:
    2.632
    Locatie:
    Maasmechelen/Hapert/EBZW
    @ teus helaas niet , het is elke avond iets :(
    hij staat er nog zo bij als in posting [post227] alleen dan zonder motor.
    Vanavond ,turbulator, prop, vleugelbuizen gaan halen bij een kameraad in duitsland (scheelde een hoop in verzend kosten)
    hopelijk morgen avond weer eens wat lijmen aan de D-17 :p
    Ondertussen wel wat denk werk vericht ;)
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 25 nov 2015
  8. evert_B

    evert_B

    Lid geworden:
    18 nov 2004
    Berichten:
    463
    Locatie:
    Meise
    Oeps, ik kom ongezien het land al niet meer uit...:)

    Ik dacht dat ik er de enige met een 215 was, de anderen hadden er een 250 op zitten. Over mijn prop werd er veel gepraat. 32x12 zou absoluut te klein zijn. De meesten vlogen met een SEP 32x17,18 of 20.

    Met de 12 spoed draait de motor iets hogere toeren, maar dat stoort niet. Landen gaat bij mij met iets hogere toeren, hetgeen een eventuele herneming makkelijker maakt.

    Je zal het verschil wel merken met de turbulator. Het verbruik wordt gehalveerd ! Een electrische pomp is alleen maar nodig als de afstand naar de tank te groot is.
     
  9. RonaldK

    RonaldK

    Lid geworden:
    29 apr 2008
    Berichten:
    406
    Zijn de moki benzine motoren ook verkrijgbaar in NL? Waar kun je het beste kopen?
     
  10. Han

    Han

    Lid geworden:
    3 sep 2002
    Berichten:
    4.361
    Locatie:
    Epe..HanDeBouwer en hobbyhok
    In de fmt van okt 2010!!!!
    Een nieuwe Ohndorf 9 cylinder. 90cc.

    Han.
     
  11. vliegman

    vliegman

    Lid geworden:
    22 dec 2003
    Berichten:
    1.719
    Locatie:
    In Braband waar het mooi is
    Wat een geluid, als je dit hoort wordt je broek toch wel te klein Zal wel weer commentaar op komen
     
  12. jetpropdlx

    jetpropdlx

    Lid geworden:
    10 jun 2004
    Berichten:
    2.632
    Locatie:
    Maasmechelen/Hapert/EBZW
    @ RolandK
    Ik weet niet waar ze in nederland te koop zijn maar bij Airworld in Duitsland hebben ze ze zeker ;)
    Sternmotoren

    GRTJS
     
  13. rwijnhov

    rwijnhov

    Lid geworden:
    3 nov 2008
    Berichten:
    1.462
    Locatie:
    St.Anthonis
    Weet iemand hoe je die collector ring bij de seidel gemonteerd krijgt? Ik ben er nu al 2 dagen mee aan het klooien en krijg de pijpjes of netjes aan de motor maar dan past het niet lekker op de ring of netjes op de ring en dan past het niet netjes op de motor. HOe hebben jullie dit gedaan bij de seidel? Wie heeft de gouden tip?
     
  14. butler

    butler

    Lid geworden:
    5 dec 2005
    Berichten:
    786
    Locatie:
    de koepel



    Hallo,


    bij www.digitech-turbines.nl zijn ze te koop.
    Hij heeft er meerdere geleverd(is namelijk Airworld daeler)

    gr Maikel
     
  15. jetpropdlx

    jetpropdlx

    Lid geworden:
    10 jun 2004
    Berichten:
    2.632
    Locatie:
    Maasmechelen/Hapert/EBZW
  16. Rsv Mille

    Rsv Mille

    Lid geworden:
    15 mrt 2004
    Berichten:
    186
    Locatie:
    Ede
    Heb sinds kort ook een Moki 150S.
    Deze heb ik besteld bij Welkom bij SuperWings Modelsport
    Binnen 1 week had ik de motor in mijn bezit. Vond het zelf een snelle levering en wel handig dat ik een aanspreekpunt in de buurt heb als er onverhoops iets niet lukt.
     
  17. jacques.1

    jacques.1

    Lid geworden:
    19 nov 2006
    Berichten:
    764
    Locatie:
    echt
    hoi ,

    heeft iemand ervaring met een laser 360V ??
    zo ja tot welke diam. prop kan je hier op gebruiken

    bvd.

    gr. jacques
     
  18. strutter

    strutter PH-SAM

    Lid geworden:
    17 sep 2006
    Berichten:
    4.468
    Locatie:
    Haarlem
    Hallo Jacques,

    22x10" @6700 rpm grote MR Strutter
    24x12" @5000 rpm MR Bleriot
    22x8" geeft Laser zelf op.

    Maar dat had je vast allemaal al gelezen op Mick's site ;)

    Groeten, Ralf
     
  19. jacques.1

    jacques.1

    Lid geworden:
    19 nov 2006
    Berichten:
    764
    Locatie:
    echt
    hoi ralf

    van die 24/12 op de mr bleriot had ik niet gezien
    dan zou je dus ook een 26\8 kunnen gebruiken
    ik ben op zoek naar een motor ( 4t ) voor de mr 1 1/2 strutter de scale prop zou 30/-- zijn
    ik heb enkele gevonden , de laser , een roto fs85 boxer en de nieuwe saito 57 fg boxer benzine (is wel interessant )
    nadeel van de laser is de fuel consumptie , voor een normale vlucht moet je een tank van 800 / 900 cc hebben vind ik wat veel (laser zegt voor een competition flight. heb je 30 oz nodig)
    de saito heeft 35cc/pm nodig dus een 350cc tank is al voldoende als prop wodt een 23/11 aangegeven ,zou dus ook een 26/8 kunnen,
    over de roto kan ik niet veel vinden

    maar eerst even de 1/4 mr camel afmaken (schiet al aardig op )

    gr, jacques
     
  20. Teus

    Teus Guest

    Had je de manual van de Roto 85 al gevonden Jacques? Verder kan ik er ook niet zoveel van vinden.

    Edit: De Roto 85 staat als het goed is deze maand in de FMT met een test heb ik me laten vertellen. Had je die al gelezen Jacques? Ik nog niet daar hier in het noorden de boekhandels niet zo daverend voorzien zijn :( Iemand misschien een kopie van het artikel?

    Gr. Teus
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 27 sep 2010

Deel Deze Pagina