Stiletto bouwproject van Corvidae.net

Discussie in 'Pylonracen & speedmodels' gestart door Jorrit, 5 feb 2006.

  1. ragbak

    ragbak

    Lid geworden:
    19 aug 2003
    Berichten:
    794
    Locatie:
    Almere, MVA
    Zo, eindelijk weer wat voortgang geboekt. Gas servo geplaatst. Gas wordt van binnenaf uitgestuurd en ik heb het zo weten te maken dat de stuurstang absoluut vrij loopt van motor of romp, iets waar ik eerst een hard hoofd in had:
    [​IMG]
    tevens de koelsleuven gefrees/gevijld (en natuurlijk de bellypan pas gemaakt):
    [​IMG]
    Op zich valt het gat wat ik moest maken voor de carburateur nog wel mee, alleen moest er een uitsparing voor de gashevel komen eigenlijk alleen maar vanwege de barrel die in en uit gaat bij het varieren van het gas:
    [​IMG]
    En dan nog natuurlijk de servo voor het hoogteroer:
    [​IMG]
    Al met al steven ik dus mooi af op het aflakken.
    Hmm nu nog een idee voor de kleurstelling :?
     
  2. Stevo

    Stevo Forum veteraan

    Lid geworden:
    22 jan 2004
    Berichten:
    6.175
    Locatie:
    Brugge-Belgiƫ
    Hey Ragbak

    Ben je niet bang dat de motor zal oververhitten met die toch wel zuinige koeling die je voorzien hebt?

    Stevo
     
  3. ragbak

    ragbak

    Lid geworden:
    19 aug 2003
    Berichten:
    794
    Locatie:
    Almere, MVA
    @Steveo: Ja, ik geef toe het is aan de krappe kant en ik heb zelf ook nog (steeds) mijn twijfels. Aan de andere kant als iemand als Martijn van Doesburg dit aandurft (zie paar foto's terug die Jorrit geplaatst heeft), waarom ik dan niet? Ik kan de sleuven altijd nog wat ruimen.
    Op deze manier heb je natuurlijk wel een lekkere stroomlijn en dat komt de snelheid weer ten goede 8)
     
  4. Theo Coenen

    Theo Coenen Guest

    Als de plek waar die lucht uitgaat maar groot genoeg is dan is de inlaat wel ok. Je krijgt nu een dat de lucht er heel snel doorheen wil en daardoor de motor sneller koelt.
     
  5. ragbak

    ragbak

    Lid geworden:
    19 aug 2003
    Berichten:
    794
    Locatie:
    Almere, MVA
    Zo, eindelijk weer eens wat tijd gevonden om verder te gaan met de Stilletto ...
    Dat brengt me dan ook gelijk op de volgende vraag: Zowel Jorrit als ik gaan deze kist vliegen met een AXE Rossi 63R21 motor. We vragen ons nu wel af wat de meest geschikte prop daarvoor is. Ik neem aan dat koolstof bij dergelijke toerentallen (spec zeg max 35000 rpm, zullen we wel niet helemaal gaan ghalen denk ik) wel gewenst is, maar het formaat en spoed is ook zoiets...
    Suggesties pylonracers?

    Peet
     
  6. M.l.v.Doesburg

    M.l.v.Doesburg PH-SAM

    Lid geworden:
    9 nov 2002
    Berichten:
    1.581
    Locatie:
    Oegstgeest
    Ik denk dat de 6.5x6.5 propjes het wel aardig zullen doen.
    Maar of APC deze ook in Carbon uitvoering verkoopt weet ik niet!
    Ik heb deze motoren nog nooit zien lopen maar toch verwacht ik niet dat ze de 35000 rpm gaan halen!
    Hooguits 30000 schat ik..... maar dit is voor een apc prop al best wat!

    Ik ben wel benieuwd wanneer jullie stiletto's een keer de lucht in gaan.
    Het gat in de voorkan blijf ik toch zonde vinden :?

    Martijn
     
  7. ragbak

    ragbak

    Lid geworden:
    19 aug 2003
    Berichten:
    794
    Locatie:
    Almere, MVA
    @Martijn, bedankt voor de info. Tja, dat gat in de voorkant ... ik moet toch ergens die carburateur kwijt en om nu gelijk met een venturi te gaan vliegen is ook zoiets, ben bang dat het model dan voortijdig aan zijn einde komt .
    Denk je dat 30000 rpm met een nylon APC prop nog verantwoord is?

    Nog een andere vraag: waar kan ik die "ballon" tankjes ergens kopen?

    Peet
     
  8. laurens

    laurens Forum veteraan

    Lid geworden:
    16 feb 2003
    Berichten:
    6.133
    Locatie:
    Oegstgeest
    Bubbleless tankjes zijn bij Robbert vd Bosch te koop.
     
  9. ragbak

    ragbak

    Lid geworden:
    19 aug 2003
    Berichten:
    794
    Locatie:
    Almere, MVA
    @Laurens, bedankt, heb Robbert al een PB'tje gestuurd.

    Binnenkort foto's van de kleurstelling...

    Peet
     
  10. ragbak

    ragbak

    Lid geworden:
    19 aug 2003
    Berichten:
    794
    Locatie:
    Almere, MVA
    Zo, eindelijk ben ik dan aangekomen bij de afwerking... Lang gedubd, zal ik nu gewoon de spuitbus gebruiken, of dit project aangrijpen als goed excuus om eens een airbrushsetje te kopen :D . Toch maar voor de airbrush gekozen, al deed dat wel pijn in de portemonnee :(

    Even een kijkje genomen bij Arbrush Service Almere en toen maar een beginnerssetje aangeschaft (0.4 mm).

    Natuurlijk staat of valt zoiets met het ontwerp. Ik was van plan om e.e.a met Adobe Illustrator voor te koken, maar allemachtig, voor dat ik al die knoppen van dat programma door heb, dat wordt al weer een project op zich. Dus toen maar even de kleurtjes van zoontje geleend, en dit is het concept (althans van de bovenkant vleugel, de rest bedenk ik er nog wel bij terwijl ik werk ...)

    [​IMG]

    Dus daar gaat ie dan, eerst de vleugel gronden en wit spuiten, want dat blijft de basiskleur waar alles over heen gaat. Daarna het chequered patroon uitknippen uit frisk folie en afplakken:
    [​IMG]
    [​IMG]
    en dan spuiten in 2x:
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    en dan serieus afplakken om de blauwe vlakken te spuiten:
    [​IMG]
    en na het spuiten de vlakken die rood moeten worden weer vrijmaken:
    [​IMG]
    en de blauwe vlakken weer afplakken:
    [​IMG]
    Morgen maar eens de rode vlakken spuiten. Ik hoop wel dat de kip tape zijn naam waarmaakt als alles eraf gaat.
     
  11. Jorrit

    Jorrit

    Lid geworden:
    19 aug 2002
    Berichten:
    4.034
    Locatie:
    Almere
    Goed bezig! :thumbsup:

    Ben benieuwd!
     
  12. Stevo

    Stevo Forum veteraan

    Lid geworden:
    22 jan 2004
    Berichten:
    6.175
    Locatie:
    Brugge-Belgiƫ
    Inderdaad goed bezig :!:

    Stevo
     
  13. Peter Pankras

    Peter Pankras

    Lid geworden:
    21 jan 2004
    Berichten:
    1.896
    Locatie:
    eenrum
    mooi schematje peet..

    Ik heb van rossi te horen gekregen dat ze alle kleinere motoren eruit gooien. Dus de 3.5 is niet meer leverbaar straks.
    Ook mvvs produceerd niet meer onder de 4 cc.
    Zal wel komen omdat er in die klasse steeds meer electro word gebruikt.

    Ik ga hem dan ook testen met een electro setup.

    peter
     
  14. ragbak

    ragbak

    Lid geworden:
    19 aug 2003
    Berichten:
    794
    Locatie:
    Almere, MVA
    OK, nu dan ook het rood gespoten en zie het resultaat:
    [​IMG]
    Ik moet zeggen, voor een airbrush beginner ben ik toch wel tevreden met het resultaat.
    KIP tape Rulez 8) !
    Nu nog wat inspiratie nodig voor de onderkant, want die is nog helemaal wit.

    @Peter, ben benieuwd wat de Stilletto gaat doen op elektro. Voorlopig nog even te duur voor mij... :roll:
     
  15. Peter Pankras

    Peter Pankras

    Lid geworden:
    21 jan 2004
    Berichten:
    1.896
    Locatie:
    eenrum
    ziet er goed uit peet!
    Wat ga je voor blanke lak gebruiken?

    Peter
     
  16. ragbak

    ragbak

    Lid geworden:
    19 aug 2003
    Berichten:
    794
    Locatie:
    Almere, MVA
    Heb al een bus 2K lak klaar staan :)
     
  17. Jorrit

    Jorrit

    Lid geworden:
    19 aug 2002
    Berichten:
    4.034
    Locatie:
    Almere
    Zo, vanavond maar even een venturi en props bestellen voor de Stiletto.

    Hier verkopen ze carbon props van Bolly. 6,4x5,6 spreekt mij wel aan, en wordt omschreven als Quarter Midget / Club 20 prop. Die 6,5x6,5 APC gaan we niet gebruiken aangezien ik hem niet wil zien desintegreren. Of 6,7x5,25 die omschreven wordt als "Easy to use QM20/Club20 prop no Cuff". Maar dat zegt dat 'no cuff'?
     
  18. ragbak

    ragbak

    Lid geworden:
    19 aug 2003
    Berichten:
    794
    Locatie:
    Almere, MVA
    Hey Jorrit, goed om te zien dat jij het Stilletto draadje ook weer hebt opgepakt :D
    Cuffed props/no cuff? Huh met of zonder handboeien ofzo :?
    Afijn, de Pylon race goeroes zullen hier een antwoord op hebben denk ik.

    Ik ben nu klaar voor de 2K lak, ik denk dat ik dat zaterdag a.s. dat klusje maar eens ga doen.
    Net nog even de cockpit gespoten:
    [​IMG]
     
  19. Peter Pankras

    Peter Pankras

    Lid geworden:
    21 jan 2004
    Berichten:
    1.896
    Locatie:
    eenrum
    cuffs.. hmm.. ken je de hamilton propellors van een p51. Die heb je met en zonder cuffs. Die cuffs zitten zeg maar bij de wortel van het prop blad.. eigenlijk kort gezecht is het blad daar dan dus dikker dan als hij geen cuffs zou hebben.

    Vraag me niet waar het voor is... I don;t know.

    Ik heb afgelopen weekend een expirimentele versie van de electro stiletto ge maidened..
    Doel was een simpele en lichte setup gebuiken en kijken hoe hij vliegt.
    Ik had hem licht gebouwd, en met een axi 2808/24 en 3s2000 MAh lipotje woog hij vliegklaar maar 770 gram.
    Hij vloog echt geweldig.. lekker strak, ondanks het lage gewicht, en de gang zat er lekker in.
    Propje was 9x7 en was gewoon een leuk ding om mee te raggen zonder veel poespas of dure accu's.

    Voorlopig even zo mee vliegen, later wel een keer een wat zwaardere setup gebruiken.

    peter
     
  20. Jorrit

    Jorrit

    Lid geworden:
    19 aug 2002
    Berichten:
    4.034
    Locatie:
    Almere
    Kijk! Dat zijn de mooie verhalen, een Stiletto op elektro! :) Mooi dat de maiden perfect is verlopen. Denk inderdaad dat het lage gewicht van een elektro-setup de vliegeigenschappen ten goede komt. Want het is natuurlijk geen 3D vleugelprofiel met oneindig veel lift. :)

    Ben er overigens nog niet uit welke props ik nou zal nemen. :nosmile: Lees op RC Groups ook dat de 7x6w het goed doet van APC.

    Heb wel even een balancer in elkaar gezet. Werkt echt ideaal en heeft minimale weerstand.
    [​IMG]
     

Deel Deze Pagina