Stinson Reliant van Marutaka vliegt weer (BosModelAir, Chrashed)

Discussie in 'Vliegende schaalmodellen' gestart door Berto, 10 mei 2005.

1. Rico van Dijk

Rico van Dijk

Lid geworden:
    8 apr 2005
    :thumbsup:

een woord: prachtig!

2. Berto

Berto verslagschrijvers Forum veteraan

Lid geworden:
    10 okt 2002
    Mooi he ik kan ook uren naar het filmpje kijken (oeps daar heb je de baas ff doen of ik werk :wink:).

Wat wel zo is, is dat ik nu even rustig de tijd heb om de vlucht te evalueren aan de hand van de videobeelden, tijdens het vliegen kom je hier niet aan, zeker niet tijdens de eerste vlucht.

Grt,
    Berto.

3. Berto

Lid geworden:
    10 okt 2002
    Zo het heeft even geduurd maar ik heb eindelijk wat kwastjes gehaald om m`n dummy motor te beschilderen.

Dus vanochtend meteen ff aan de gang geweest en ziehier vooralsnog het resultaat:

Vanavond weer even verder "kliederen"

4. Huib

Huib

Lid geworden:
    25 aug 2004
    't wordt steeds mooier.

groet Huib

5. Berto

Lid geworden:
    10 okt 2002
    Stukje bij beetje wel Huib :)

Gisterenavond de kleppendeksels en stoterstangbuizen geschilderd.

1 gedaan nog 8 te gaan:

Even van iets dichterbij genomen:

En dit deel ook weer klaar:

Nu nog het voorste deel van een kleutje, voorzien, de witte achterplaat wart maken, ontstekingsdraden aan brengen en dan in de Stinson Reliant monteren.

We gaan vrolijk verder :rolling:

6. Arvid

Arvid Guest

Berto, lekker bezig. Ik vroeg mij trouwens af, die verf die je hier voor gebruikt, moet neem ik aan ook brandstof bestendig zijn? Of gebruik jij normale verf?

7. Berto

Lid geworden:
    10 okt 2002
    Momenteel "gewone" Humbrol (of iets dergelijks) en dan een brandstofbestendige laklaag eroverheen.

8. Berto

Lid geworden:
    10 okt 2002
    Zo vandaag moest er weer gewerkt worden dus ik heb weer lekker kunnen bouwen :wink:
    Het was namenlijk zo mistig dat alle lesvluchten waren afgezegd maar telefonsich moeten we toch bereikbaar zijn dus ik heb weer lekker geknutseld.

De dummy motor is nu geheel beschilderd:

Nu nog even de ontstekingskabels aanbrengen (ik ben nog niet uit welke kleur ik ga toepassen geel, rood, of gewoon zilver/grijs) en dan kan het geheel in de motorkap worden gemonteerd.

Verder heb ik vandaag even een goed brandstofvul systeem gemonteerd en heb ik ook de choke bediening werkend gemaakt.

Binnenkort een foto van het model met de dummy motor op zijn plaats :)

9. Huib

Huib

Lid geworden:
    25 aug 2004
    Ziet er wonderschoon uit Berto, maar waaronm heb je de achterplaat licht blauw geschilderd?

Groet Huib

10. Berto

Lid geworden:
    10 okt 2002
    En hier de dummy motor met onstekingsbedrading:

En Huib de reden voor lichtblauw was om de cilinders beter uit te laten komen, ik moet nog even kijken hoe het geheel overkomt maar ik dacht dat dit het mooiste beeld gaf.

Als ik de achterplaat donker zou maken dan vielen de cilinders te veel weg, met gewoon het wit vondt ik de tussenstukken te opvallend want als je een motorkap inkijkt is dat ook niet wit.

Daarom heb ik lichtblauw toegepast, de tussenruimtes vallen dan niet teveel op en de cilinders blijven goed zichtbaar.

11. Berto

Lid geworden:
    10 okt 2002
    Voor een ieder een gelukkig nieuwjaar gewenst langs deze weg.

Het jaar ben ik ook alvast weer goed begonnen met een beetje modelbouwen en dan nu ff aan deze Stinson Reliant.

Er moesten nog wat kleine aanpassingen gemaakt worden en daar ben ik nu zo`n beetje mee bezig.

Wat heb ik nu zoal gedaan:
    - de flap servo snoeren waren wat aan de korte kant dus deze zijn verlengd,
    - het vullen van de tank was een crime maar dat is nu opgelost door het toepassen van een vulnippel,
    - de choke was niet goed te bedienen maar daar heb ik nu een stangetje op gezet,
    - de rechter witte sierlijn aan de voorzijde was eraf deze heb ik weer erop gefolied,
    - de dummy motor is klaar, ik heb net de verstevigingsplaat er tegen gelijmd, dan zo nog even 1 cil verwijderen en dan in de motorkap vastzetten.

Als de dummy motor ervoor zit zal ik nog eens een fot plaatsen van hoe het geheel er nu uitziet.

En nu weer op naar de bouwtafel..... :p

12. Berto

Lid geworden:
    10 okt 2002
    Ooeee het is bijna zover.

De dummy motor even aan het passen in de motorkap en hij kan bijna definitief vastgezet worden :D

13. Berto

Lid geworden:
    10 okt 2002
    En de motor gemonteerd op de Stinson:

Nu is deze kist echt af :banana:

Op naar de volgende projecten :rolling:

14. kurt

kurt

Lid geworden:
    19 dec 2003
    een heel mooi zicht, al vind ik persoonlijk het licht blauw niet zo mooi.
    Het is een hele mooie kist geworden, ik wou dat ik zo snel en mooi kon bouwen en afwerken.

15. Berto

Lid geworden:
    10 okt 2002
    Hee Kurt, bedankt :p

Ik moet je eerlijk bekennen dat ik ook niet zo erg weg ben geworden van dat licht blauw maar wit vindt ik ook geen optie :nooo:

Ik zit er nog even over te denken wat te doen hiermee maar voorlopig laat ik het maar even zo (en zal het wel altijd zo blijven :wink: ).

Wat betreft dat snelle bouwen valt dat ook wel mee vindt ik.
    Het model is in mei dit jaar gekocht en was al gebouwd maar nog niet bespannen en niet voorzien van flaps etc.:

z`n maiden flight had ie op 29-10-05, betekent toch dat ik er nog zo`n 7 maanden mee bezig ben geweest.
    De oorzaak weet ik ook wel en dat is de vele projekten die er nog tussendoor zijn gekomen.

Maar nu is dit model echt af :yes:

16. Arvid

Arvid Guest

Sorry Berto, ik moet het helaas met Kurt eens zijn. Maar is zwart niets?

17. Huib

Huib

Lid geworden:
    25 aug 2004
    Ziet er echt mooi uit Berto, komplimenten en veel mooie vluchten. Ik zou alleen dat lelijke plastic ding aan de voorkant vervangen door een mooie van hout; maar ja it's up to you. :wink:

Groeten Huib

18. Berto

Lid geworden:
    10 okt 2002
    Hee Arvid,

Ik ben het ook met jullie eens maar het nadeel van zwart is dat de cilinders er weer niet zo mooi uitkomen.

Maar ik ben nog even aan het brainstormen wat ik ermee ga doen dus misschien binnenkort een andere kleurstelling (en misschien laat ik het wel zo :roll:).

Grt,
    Berto.

19. jetpropdlx

jetpropdlx

Lid geworden:
    10 jun 2004
    Als je de cylinders aluminium kleur maakt en de tussen stukken zwart valt het best mee

20. Berto

Lid geworden:
    10 okt 2002
    Okee, okee jullie hebben me weer eens overtuigd :hammer:

Ik ga het blauwe gedeelte wat donkerder grijs cq. zwart maken eens kijken hoe dat eruit komt te zien :|
    (cilinders alu. kleur schilderen is geen optie is niet geheel "schaal" :wink: )

Deel Deze Pagina