Ziekenhuis bezoek klinkt niet goed. Wat je heb schrijf je niet, maar ik hoop, dat je voorspoedig herstelt. Mooie staande ketel, ziet er goed uit. Heb je al een idee over de brander? Misschien een ronde keramische brander? De andere foto van de staande ketel. Ga je nog een oververhitter of stoomdroger plaatsen? Nogmaals mooi werk. Henk
Weet ik eigenlijk nog niet. Ik wil hem wel verder uitbreiden ,condensor en zo Ik maak een stookkast op kolen en een op gas,dan kan ik zelf kiezen,want de ketel komt los op de stookkast te staan
Ik ben 6 jaar geleden door een kat gekrabt en in coma opgenomen in het ziekenhuis, 9 maand lang,en 3 vingers geamputeerd,geen gevoel in de rechterhand en verkramd,tenen en hak linker voet kwijt,en stukken uit mij lippen ,dus elke keer herstel operaties, maar we zijn er nog en we gaan gewoon door
Goed bezig Juki, leuk dat je weer verder gaat met je project, hoe verder..... des te meer je gemotiveerd raakt om de boel draaiend te krijgen. groet René
Ja fijn dat het nu wel lukt ,raad opgevolgd en van de fouten geleerd,nu ga ik de liggende ook afmaken ,heb veel hulp van dirk wijns gehad ,geweldig
Heftig wat je hebt meegemaakt en top dat je gemotiveerd bent om er het beste van te maken. Succes met de stoomketels. Groet, Jan.
Hallo Vraagje,kun je een normale manometer ook voor de ketel gebruiken ? Heb er een bij sauerbier gekocht,maar vind hem in verhouding met de ketel te klein Gr juki
Ja hoorJuki, je kunt de meeste er wel voor gebruiken, wel even een sifon eronder zetten zodat de stoom kan condenseren en vloeistof wordt. groet René
Jij hebt wel een heel bijzondere wijze om de ketel te testen, verhitten op het gasfornuis Tekst aangepast ivm testen. Groet. Henk.[/ATTACH]
Sorry henk ,maar dan heb je niet alles gevolgd of gelezen ,heb hem paar weken geleden met water afgeperst op 9 bar, 48 uur lang ,en alles dicht !