Stoomsleepboot Maarten

Voor het eerst

Goeie dag zeg!
Voor het eerst heb ik dit topic bekeken en alle lof hiervoor.
Ik heb de foto's goed bekeken en kom tot de conclusie dat dit modelbouw is zoals modelbouw bedoeld wordt.
Nogmaals complimenten.

Groet, Piet.

Goeie dag zeg!
Voor het eerst heb ik dit topic bekeken en alle lof hiervoor.
Ik heb de foto's goed bekeken en kom tot de conclusie dat dit modelbouw is zoals modelbouw bedoeld wordt.
Nogmaals complimenten.

Groet, Piet.

Ja ja jij heb het ook zo druk met je GRIJPERS he Piet :-D :-D
mvg
Frederik:D :D

Piet, bedankt voor het compliment maar de modellen die in jouw fotoalbum staan zien er ook perfect uit hoor.

De traptreden naar de stuurhut zijn gereed en gemonteerd.

full

Begonnen aan de scheepsbel.

full

full

Groeten, Jan.

Laatst bewerkt:
Het is zover. De scheepsbel is, op het belletouwtje na, gereed. De grootste diameter van de bel is 13 mm. Ik heb vandaag wel een boortje gebroken. :sad: :wink:

full

full

M.v.g. Jan.

Laatst bewerkt:
Ik moest het even opzoeken Jan . Maar inderdaad ,het allemansendje van de Batavia kan je beter niet aan de bel hangen.:showass:

Grtn Arie

De bel gemonteerd, 3 stuks vlaggestokhouders gemaakt en gemonteerd en begonnen aan de afblaasleiding voor de veiligheid.

full

Groeten, Jan.

Laatst bewerkt:
De afblaasleiding voor de veiligheid is gereed en gemonteerd.

full

Het resultaat van alle activiteiten tot nu toe.

full

M.v.g. Jan.

Laatst bewerkt:
Hoi Jan,

Het ziet er schitterend uit!!
Ik was van plan mijn opduwer ook in klassieke kleuren te schilderen!!

Ben benieuwd naar verdere vorderingen!

@ Baggeraar. De schoorsteen is gemaakt uit aluminium pijp Ø 42/39. Deze heb ik aan de buitenkant afgedraaid tot een wanddikte van 0,6 mm. Het was een stuk pijp dat ik nog had liggen.

@ Koen. Ik was benieuwd naar jouw opduwer maar bijna alle foto's op dat topic zijn verdwenen.

Groeten, Jan.

Hoi Jan,

Ik zal binnen kort maar weer eens foto's er op zetten.
Mijnalbum.nl heeft de foto's gedeactiveerd.
Onder tussen is er wel een hoop verandert!!

Prachtig!!!!

Hallo Jan...

Dit ziet er werkelijk indrukwekkend uit hoor..Prachtig..
Ben zeer benieuwd naar hoe het worden gaat..

Zeer mooi werk..

Groet Frans..

Ik was laatst even in leeuwarden, en toen zag ik deze sleper liggen, en toen dacht ik, is dat niet die sleepboot die iemand aan het nabouwen is? En jahoor, dat was wel zo :p Hij ligt momenteel vlakbij het WTC Expo in Leeuwarden voor degene die geintresseerd zijn.

Groetjes Jeremy.

Ik was laatst even in leeuwarden, en toen zag ik deze sleper liggen, en toen dacht ik, is dat niet die sleepboot die iemand aan het nabouwen is? En jahoor, dat was wel zo :p Hij ligt momenteel vlakbij het WTC Expo in Leeuwarden voor degene die geintresseerd zijn.

Groetjes Jeremy.

Ik zie dus niets
En Leeuwarden is wel wat ver weg hoor vanuit Brabant

Hallo Frederik.

De Maarten is op een andere werf gebouwd namelijk bij Van der Werf te Deest. Gebouwd als Cor-Adri. Latere namen waren Holland, Luise en Ido III. De Volharding en de Maarten hebben wel beide een machine van Kreber.
In maart 2006 ben ik aan boord geweest op de Maarten en heb toen deze forto's gemaakt.

full

full

Toen ik deze foto maakte was het originele anker vervangen.

M.v.g. Jan.

Laatst bewerkt:
Dat soort oude scheepjes zijn zo ongelooflijk sterk,stevig en scherp gebouwd..
Als je ziet hoe ze er nog nog bij ligt sja.. geen woorden voor.

Jan, dat word toch een keer het model en het echte schip op 1 foto zien te krijgen hoor!

Back