Storing electro toerwagen

Discussie in 'Electro auto's' gestart door kamazuki, 14 mei 2008.

1. Robert K

Robert K

Lid geworden:
    10 feb 2004
    Kamazuki,

De regelaar die in je auto zit (Corally MMS 4) Heb ik bij ons op de club (hfcc) eerder storing zien geven, alles deed het perfect, het kreng stoorde alleen, maar lichtjes. Toen een andere ESC geprobeerd en er was niets meer aan de hand. Raar maar waar. Wat het precies is in de ESC wat stoort zou ik niet weten. Probeer eens een ESC te lenen van iemand. (of schiet mij eens aan, als ik er binnenkort ben)

Tevens stoort het op MBC de sluis soms als de brug(gen) open staan, maar dit lijkt me niet het probleem :wink:

Tot slot, misschien onnodige vraag, of heb ik er overheen gelezen, Motor(en) die je getest hebt, waren die ontstoort door middel van een ontstoor setje op de motor?

Succes

Groet Robert

2. kamazuki

kamazuki Guest

De ontstoorder op de moter is getest, die deed het nog goed.
    En de storing is dus ook thuis en in roosendaal.
    Andere regelaar is ook al geprobeerd, bleef ook nog beetje storing geven.
    Dit is thuis getest.

3. Robert K

Robert K

Lid geworden:
    10 feb 2004
    Dus eigenlijk zeg je dat alles is verwisseld, en niks heeft er verandering in gebracht?
    Ik mis alleen de accu nog in het verhaal. Misschien geven deze een te lage spanning omdat ze oud zijn ofzo? Als je alles al vervangen hebt blijft er weinig tot niets over.

alle schroeven vast, niet iets van metaal dat trilt?

Groet Robert

4. kamazuki

kamazuki Guest

Accu's zijn van vorig jaar, die 4200 intellect.
    Alles zit vast voor zover ik weet.
    Anders moet je volgende week donderdagavond ff naar gouda komen.

5. Govert

Govert

Lid geworden:
    16 jun 2006
    Je motor uit elkaar halen en schoonmaken. Dan zou ik 3 ontstoorders solderen op je motor. Één van de plus naar het motorhuis, één van de min naar het motorhuis en één van de plus naar de min. Volgens mij zie ik dat namelijk niet op je foto.
    Wat ook kan zijn, is dat de motor teveel stroom trekt en je ontvanger tijdelijk zonder komt te zitten. Plug (uit mijn hoofd) een 4700 μF, 16 VOLT, 105ºC condensator in je battery ingang van je ontvanger. Wel even goed de + en - in de gaten houden.

Verder kunnen het ook je kristallen zijn. Ongeacht het feit of je ze gewisseld hebt, kunnen ze snel beschadigd raken. Kristallen zijn erg schokgevoelig en dienen voorzichtig behandeld en opgeborgen te worden. Dus daar kan, ondanks de wissel, het probleem liggen.
    Ook, zoals meerdere keren aangegeven, moet je even letten op het laden van je accu. Misschien is de accu toch niet vol genoeg oid. Ik weet niet waar je mee laadt en hoe je verder je accu behandelt, maar het is zeker een aandachtspunt.

6. Pasqual

Pasqual Forum veteraan

Lid geworden:
    10 mei 2003
    Als ik zo de foto zie die je plaats met zoals de draden zaten. Dan zou ik toch de draden nog inkorten. Zeker de Plus maakt nu een behoorlijke omweg.

Probeer is om de draden zo dicht langs de motor naar de accu te laten lopen zoals ze ook bij mij zitten. Dan is de afstand tussen antenne kabel en ontvangen al een stuk groter.

Je kan ook nog is proberen om de Condensator die bij de regelaar wordt geleverd te monteren op de regelaar die mis ik nu ook. Dit haalt misschien nog wat spanningspieken weg.

7. thomas

thomas

Lid geworden:
    12 nov 2007
    Toevallig een 27 MHz ontvanger? Op m'n eigen Tamiya buggy had ik met het oorspronkelijke chassis ook altijd storing omdat ik de ontvanger niet ver genoeg van de regelaar/accu kon plaatsen...

Probeer de regelaar verder naar achteren te plaatsen, op zo'n manier dat de draden voor de accu en motor zo min mogelijk in de buurt van de ontvanger komen (regelaar 180 graden draaien dus).

Mocht je trouwens een krachtigere servo dan de standaard servo gebruiken, dan kan dat op deze auto ook een bron van storing zijn...

8. Victor

Victor

Lid geworden:
    4 mrt 2005
    Is het krimpkous van de onderkant van de accu's beschadigd? Indien het metaal van de accu's over het asfalt schraapt kan er storing ontstaan (het klinkt misschien raar, maar waar).

Indien het gemakkelijk is om je ontvanger te openen zou ik het doen en hem schoonmaken met kwast. Er kan soms best veel zand er in zitten.

Groeten Victor

9. kamazuki

kamazuki Guest

Ik heb inmiddels al diverse adviezen opgevolgd.
    Helaas heb ik nog altijd last van storing, zelfs vanaf 10 meter afstand.
    Dit is alleen zodra je een beetje gas geeft, bij stilstand, doet hij niks.
    Inmiddels heb ik op de auto getest:
    3 regelaars
    3 motoren
    3 ontvangers
    2 sets kristallen, die bij andere auto's geen storing geven
    2 servo's
    3 accupakketten, waarvan 2 met 5 cellen, en 1 met 6 cellen

Iemand nog ideeën?

10. Joost K.

Joost K. Forum veteraan

Lid geworden:
    18 nov 2004
    Nee, die van mij zijn op helaas... Ik ben het kwijt... :)

Joost.

11. Tadango

Tadango Forum veteraan

Lid geworden:
    25 jun 2003
    Zelfde onderdelen eens in een vergelijkbare auto proberen? Dan weet je zeker dat die combi opzich het probleem niet is..........

12. kamazuki

kamazuki Guest

Alles wat ik getest heb en dus vervangen aan mijn auto, zaten in 2 andere electro-auto's zonder enige storing.
    Helaas zijn deze beide niet vergelijkbaar.
    Heb de onderdelen uit een x-ray T1 en een F1 gehaald.

13. Tadango

Tadango Forum veteraan

Lid geworden:
    25 jun 2003
    Dan moet het in de auto zitten. Lagers vervangen? Als je de auto van de grond hebt en je geeft gas, dan ook storing op de servo?

Zoja, haal deel voor deel weg en kijken of het iets oplost. Snaar naar voren weghalen edg kan ook iets verduidelijken.

14. kamazuki

kamazuki Guest

Ik test de auto als ik hem vasthoudt, anders heb ik kans dat de auto hier thuis tegen een stoeprandje aan rijdt.
    Dus als hij ongeveer meter van de grond is, behoudt ik de storing.
    Vanaf 10 meter begint het gas te haperen en vanaf 30 meter gaat ook het stuur mee bewegen.
    Ik heb al getest met een batterijpack ipv de snelheidsregelaar. Dit is de eerste keer geweest dat deze geen storing had.
    Maar even later had deze toch wel storing, op dezelfde manier.
    Zonder servo gaf de auto ook storing.
    Daarnaast heb ik de auto getest met een servo als gas, gaf niet echt problemen ook.
    Heb net de moter samen met regelaar verwisseld met set wat geen storing gaf in een andere auto. Maar bleef toch ook storing houden.

15. Tadango

Tadango Forum veteraan

Lid geworden:
    25 jun 2003
    Dus het komt er op neer dat zodra de motor loopt je storing hebt. Probeer dit eens zonder motor pinion? Als het dan nog stoord zit het in een slecht ontstoorde motor / regelaar of draden die fout lopen. Als het niet stoord zit het in de lagers / aandrijving.

16. kamazuki

kamazuki Guest

Ik heb toevallig net een andere motertje met regelaar geprobeerd.
    De moter kon niet vast, dus moterpinion kon ik niet proberen.
    Deze gaf helaas ook storing.
    Op mijn andere auto geeft deze combinatie totaal geen storing

17. Rogier

Rogier Guest

als je kan en wilt zou je eens je ontvanger kunnen openen en kijken of de antennedraad nog goed vast zit...

18. kamazuki

kamazuki Guest

Bij de laatste geprobeerde ontvanger heb ik nog geen storing gehad.
    Daar heb ik nog meegereden afgelopen zondag en totaal geen storing :confused:

19. kamazuki

kamazuki Guest

Heb net de ontvangers bekeken.
    Bleek toch zand in te zitten.
    Heb dit verwijderd.
    Maar dit helpt dus ook al niet.

20. kamazuki

kamazuki Guest

Het probleem is gevonden,
    het schroefje in de servohevel bleek soms tegen de bovenste chassisplaat te komen.

Deel Deze Pagina