Storing Walkera #36

ik was vanavond bezig met hooveren en zette de heli even weer neer en wou het gas dicht doen maar de motor bleef vol gas doorlopen en begon achterover te hellen (ik kon er niks tegen doen hij reageerde helemaal niet) toen kwam de staart rotor in de grond en toen vloog hij over de kop.

(met de orginele apparatuur)

vraag: zijn er meer die hier last van hebben?
en waar komt dat dan van?
:cry: :?: :?: :?:

mvg.Ronald

Een pcm ontvanger kopen ;)

Klinkt als een normale glitch op een moment dat je dat niet wil. Probeer je antenne geheel uit te leggen en te zorgen dat hij zichzelf niet kruist. Zoek maar eens op glitches en antennes op het forum, dan kom je al heel wat info tegen wat je hier aan kan verbeteren.

Amstel76 zei:
Klinkt als een normale glitch op een moment dat je dat niet wil.
Uuuh, Noem je dat een "Normale Glitch"?????
een Glitch noem ik een tikje op een servo. Een grote glitch is als je heli ineens een halve meter uit de lucht stuiterd.

Als je het gas dicht doet alsde heli op de grond staat en hij gaat dan gewoon volgas voor een tijdje, begint rustig achterover te hellen en crashed.. Dat noem ik geen glitch, dat is totaal ontvangstverlies.
Is je kristal eruit gedondert? zender per ongeluk uitgezet?

Het is maar net hoe je de vraag leest, het hele voorval kan zich natuurlijk binnen een seconde hebben afgespeeld en is dan af te doen als een glitch. Mocht het meerdere seconden zijn dan ben ik het met je eens dat er meer aan de hand is.

das waar. maarja, zoals ik het lees, klinkt het wel alsof het iets langer dan een tikkie duurde..

Ronald? leg eens uit?

de walkera zendapparatuur is gewoon zwaar kl*te!
mijn heli is met dezelfde zender ook meerdere keren spontaan uit de lucht komen vallen. dus bespaar je een hoop ergernis en geld en koop een goede computer zender met ontvanger.
ik heb de mx-12 met r700ontvnager van graupner, en ik ben er erg tevreden mee.

@aviador

Als je op moment een nieuwe #36 koopt word hij geleverd met deze zender
WK-0701_big.JPG

Is deze zender nu beter als z,n voorganger ? En storingsvrij ik neem aan dat er al genoeg mensen nu zijn die deze set hebben!

En als je toch besluit voor je zelf een graupner mx-12 te kopen , waar kun je
hem het voordeligste kopen?

dat is ook een mooie zender ja, alleen kan je hem niet later met ccpm heli's geruiken, en mixxers aan zetten kan ook niet. als deze zender standaart met de 36 komt is het natuurlijk mooi, dan hoef je niks anders te kopen zolang je met de 36 blijft vliegen.
mijn mx-12 heb ik hier vandaan, hier is hij met ontvanger en nog wat kleine spulletjes

Kun je je mode die je vliegt instellen ik zelf vlieg mode 2.
Mijn duits is zeer slecht en m,n heli kennis ben ik aan het vergroten door zoveel mogelijk te gaan lezen op forums :oops:

Ronald over zei:
ik was vanavond bezig met hooveren en zette de heli even weer neer en wou het gas dicht doen maar de motor bleef vol gas doorlopen en begon achterover te hellen (ik kon er niks tegen doen hij reageerde helemaal niet) toen kwam de staart rotor in de grond en toen vloog hij over de kop.

(met de orginele apparatuur)

vraag: zijn er meer die hier last van hebben?
en waar komt dat dan van?
:cry: :?: :?: :?:

mvg.Ronald

Welke type servo,s en gyro heb je , ronald?

Ha, die zender heb ik nu ook :), zat bij mijn DF52. Op zich een goede zender, voelt behoorlijk profi aan vergelijken met de eerdere zenders (zoals bv bij mijn df04 zat). Je kan ook van alles instellen, gyro gain, expo, mixers, enz enz. Prima ding op zich...

Voor mijn T-Rex heb ik een ook MX-12. Toch wel een ideaal ding en idd multifunctioneel. Kan je al je heli's en vliegtuigen in programmeren, behalve de Walkera's met standaard 4-in-1-boxjes. Als je overgaat op losse onderdelen en gewoon een goeie ontvanger erin gooid, dan kan het natuurlijk weer wel (maakt dus niet uit watvoor heli het is, wel de ontvanger van walkera...).

antwoord: Kristal zit er nog goed in en de zender stond aan.

Ik had ongeveer 3 seconden geen ondvangst. Toen hij er lag ging de motor uit en waren de stuurfuncties weer normaal.

Type servo: NS-05
Type gyro: WK-G006

Ik heb een Futaba Fc 18 plus kan ik die ook gebruiken voor de walkera? En kan het ook gewoon met PPM (ik heb nog een PPM ontvanger liggen)
of MOET het met PCM?

Mvg. Ronald.

tuurlijk kan ppm ook gewoon, zit ook zo op mijn t-rex.
je kan niet je zender met de standaart walkera ontvanger gebruiken, maar als je je eigen ppm ontvanger hebt kan het natuurlijk.

Als het 3 seconde duurde kan je inderdaad niet meer echt spreken over een glitch, dan moet er dus meer aan de hand zijn.

Een PCM ontvanger is wel aan te raden en een goed alternatief is een PPM Berg ontvanger. Wordt dit op de juiste manier gebruikt en geïnstalleerd dan kan je zeker zijn van een storingvrije heli.

een MZK Sexta loste wel wat van mijn problemen met mijn T-Rex op idd :). Echt een aanrader. Superlicht, nog te betalen en goeie filtering enzo!

Ik zal het eerst met een PPM ontvanger proberen. (die heb ik nog liggen) :D

Maar waar kan ik die lange antenne het beste langs doen?
Ik had hem nu gewoon om het landings gestel gedraaid en naar de staart.

:D Ik heb vanmiddag de MKZ Sextra
ontvanger gekocht en in de Walkera 36
gezet.
Maar de servo's sturen ook ineens veel
sneller. (dat is veel beter) ze waren eerst ook zo traag.

En raad eens :o Geen Storing

Dat is echt een super ontvanger ontvanger zeg.
(echt een aanrader)

En nog bedankt voor de tips :banana:

Mvg. Ronald Over

Het voelt echt een stuk vijliger
met deze ontvanger. daar heb je gelijk in.

Maar de foto's en filmpjes komen nog.

:thumbsup: :pc:

Mvg. Ronald Over

Back