Alle deelnemers bedankt voor jullie komst. Grote opkomst vanuit België en Duitsland, super. Wij hebben ook een fantastische dag gehad en de SMG IJmond was zeer verheugd met jullie aanwezigheid. Fijn te zien dat er zoveel subs waren. Spijtig voor degene die niet konden komen, we zien jullie volgend jaar in Biddinghuizen. De voorzitter van SMG IJmond, ook opererend als huisfotograaf heeft nog mooie plaatjes geschoten, zie: http://www.smgijmond.nl/SMG_Mediafoto_Sub Sail_2017.html Nogmaals allen hartelijk dank voor jullie komst en tot de volgende keer. Groetkes, Léon.
https://scontent-bru2-1.xx.fbcdn.ne...=817679628bf345df25f10d1c0cec982e&oe=59E52862 wat foto's door jeroen getrokken mooie dag geweest en nadat de type D de balanse regelaar had gekregen vaart die als een strijkijzer onder water hij dolfijnd nog een beetje (1 a 2 cm)maar dat is te verwaarlozen . nu nog dat lekje oplossen maar dat zou door pascal reeds hersteld zijn stomme kut bexane waar de baionet mee verlijmd is geworden toen de boot gebouwd is geworden zal weer gelost zijn op aanraden van iemand die lijm gebruikt en dat is de grootse fout die ik ooit gemaakt heb dat is naar hem luisteren maar nu de boot goed begint te varen krijgt deze in de winter een alu techrek nu de frees machine met de HF spindel alu kan frezen is dit dus een mooie oplossing maar daar pascal nu dit seizoen met de type D wil varen word er niets aan veranderd tot het voorbij is aan de organisatie het was perfect geregeld en ook de dames van de catering een dikke proficiat gr raf
Raf, je weet het wel waar je mee moet lijmen he? Een bajonet gaatjes in boren en 2 mm messing door de bajonet en romp steken. Alles vast lijmen met 2 componenten en dán UHU Endfast. Gaat niet meer los en ook niet door het draaien van de bajonet. Die zit vast door de 2 mm messing stiften. Hein
ja maar deze is van voor dat B.MSA was opgericht dus rond 2008 en die bexane leek toen op aanraden goede lijm de type VIID is ook zo rond 2009 gebouwd dus nog dezelfde lijm gebruikt dan in hengelhoef klapte ineens bij mij die ring er vanaf juist aan de kant dus ik geluk de boot lag nog vanachter 90% boven water want het was daar een strand nadien bij de u2540 ben ik gaan kijken en ook die had daar last van dat lossen van die lijm met een breekmes tussen de sluiting en de dop kwam die ook mooi los eigenlijk heb ik nog geluk gehad want dat stuk is het meest kwetsbare doordat het redelijk dun is als BV de helft maar had los gelaten dan zou ik de rest moeten los breken hebben met als gevolg dat de sluiting om zeep was en me 75 euro zou kosten maar de VIID heeft maar 2 keer gevaren nadien en dan voor de rest geen water meer gezien nu pascal er elke keer mee vaart op een treffen word die sluiting bij het onder druk brengen elke keer belast en dus geeft die lijm dezelfde problemen als met de andere boten nu pascal heeft hem hersteld door de lijmnaad te laten vol lopen met CA lijm (dit op aan raden van norbert bruggen)en dus nu zondag in genk kijken of hij dicht is tegen de winter komt er een alu techrek in zodat we ook meteen het verbruik kunnen aan pakken want 10 amp blijft veel te hoog of de assen zijn krom of de motoren zijn verschoven maar aan die abs spant wil ik nu niet teveel gaan kloten want als hij afbreekt dan is pascal verder van straat en kan hij niet meer varen zondag filmpke maken van de boot als hij vaart want dat doet hij nu wel perfect ook het duiken en dergelijke verloopt zeer goed de nieuwe bts die ik gemaakt heb op de printjes van amedeo werken nu wel perfect en zelfs met het lipo programma er in blijven ze stabiel werken ik heb wel de led moeten laten vallen omdat ik gewoon niet meer pootjes aan de processor had om nog de lipo aan te sluiten de led is maar 1 keer nodig en dat is voor het programmeren dus zo erg is dat niet nu heb ik een brugje gemaakt zodat je tijdens het programmeren van de 0 stand je tijdelijk deze op de stekker naar de relais kunt zetten want anders gaat die relais klapperen en alsook de pomp en das niet goed voor de pompen gr raf