Suggesties voor foam vakantie zwever?

Bestaan er foam HLG/DLG-gliders???

Ben nl al efkes op zoek naar een leuke schuim zwever voor 'op de hoedenplank voor het grijpen tussendoor' de komende zomervakantie en kan het nog even niet vinden:

-echte zwever, geen motorzwever
-voornamelijk helling en evt door naar thermiek, geen hoogstart
-foam ivm te pas en te onpas vliegen ook op stenige plaatsen met obstakels etc
-rolroeren, zo aerobatic en goed mogelijke prestaties
-evt zelf ombouw naar RC

Al even met schuin oog naar Windrider Fox gekeken, lijkt van de filmpjes gezien niet zo vloeiend en strak te vliegen. Of Graupner mini Discus, lijkt minder aerobatic. Desnoods een recht toe recht aan Easyglider. Of heeft bijvoorbeeld iemand al eens iemand een Graupner Terry naar hellingzwever gemodificeerd?

Alle suggesties welkom, thanks!

Alula is echt the way to go als vakantiezwever. Presteert geweldig! Maak hem allen niet deelbaar, dat zorgt alleen maar voor een hop geklooi.

Nou ja, "presteert geweldig" zou ik niet willen zeggen.
Vliegt leuk, zeer crashbestendig, prachtig doordacht ontwerp, makkelijk mee te nemen.

DLG Zweefprestaties niet om over naar huis te schrijven. Werphoogte max 20m, dead air time <30s.

Maar o wee als 'ie thermiek pakt, dan schiet 'ie omhoog. (Om daarna weer als een baksteen naar beneden te komen...)

Erg leuk kistje voor aan de helling, al schijnt z'n broertje het aan de helling nog beter te doen.

Laatst bewerkt:
Alula

wat mij betreft... de perfecte vakantie kist, en ja, ook deelbaar....

full

ZIjn broertje trouwens ook, de WEASEL, maar das echt een helling kistje. Ligt hier ook en daar zal ik van de week even een fotoje van maken.

Laatst bewerkt door een moderator:
Alula en Weasel

Ik heb ze beide, ze vullen elkaar goed aan.

De Alula is inderdaad niet een prestatie DLG, maar wel op een hellinkje te gebruiken wanneer je niet zeker weet of er voldoende lift is. Als je gooit komt hij altijd wel weer terug. Zonder wind of met en dan tot maximaal 2 a 2,5.
Daarboven met een beetje of liever een flinke helling de Weasel. Vanaf windkracht 2. Lanceren nogal kritisch, maar vliegt verder super vooral als je de ruimte hebt.

Om altijd bij je te hebben is de Alula OK. Ja liefst in een stuk met het kielvlak voor transport los en bij vliegen getaped.

Rick

Of zoek even op de "Diu" Die heb ik.
Een soort clone van de Alula. volgens mij heb je er 2 voor 50 dollar!

Zoek even op het internet. Op Rcgroups word hij veel besproken.

Ik heb hem gemotoriseerd. Een geweldig hebbe ding:)

weasel ziet er niet verkeerd uit en alula lijkt me het soort vliegeigenschappen dat ik op vakantie wel gebruiken kan, heb echter wel eens een (eveneens van schuim) nurflugel-achtige hellingzwever gehad en miste toch wel een beetje het tradtionele vliegtuig silhouet.

moeilijke vraag begrijp ik... misschien maar een minidiscus van rc (en geen motortje) voorzien dan. of in vergeten hoekje iemand toch nog een suggestie?

Prestaties Alula in filmpje (Nederland?) erg overtuigend. En toch blijft 'de echte vleigtuig vorm' lokken.

Heb nu de Nano Glider gevonden: nanoplanes.net/falcon_glider. Prestaties lijken ook erg overtuigend en in z'n totaliteit lijkt het gelemaal wat ik zoek. Helaas US-bouwpakketje (lang wachten, douane-boete etc). Iemand in deze richting een (EU) idee?

Back