is ideaal voor het aanmaken van een kampvuur,dan hoeft Owen ook geen bouwtekeningen meer te gebruiken,cultuurbarbaar 8O
Is dit niet een prachtige gelegenheid om dit op LB.NL te zetten? Tekening van VT racer is volgens mij in bezit van Pa (voor intimi) en Meneer Bosvelt (voor de rest).
Ik heb al een webra op het oog. Verder ligt er volgens mij ook 1 in de kast bij de beheerder van de VT tekening.
Ik geloof idd ook dat er nog een Webra 1.5 cc met rode cylinder ergens in de kast bij "de beheerder" ligt. Webra komt nog uit de tijd: 33% olie 33% petroleum 33% ether IPN??! DII?!?! COO?!?! Ochtend urine?!?! WASSSDAT??? Nooit van gehoord... Dus dat maakt de peut alleen maar makkelijk
Toch liep 'ie bij mij veel beter op 25 olie - 35 ether - 45 petroleum en 2% van dit totaal aan amyl erbij (is dus 1,9 % van het uiteindelijke totaal).
Jongens, even terugkijken naar mijn eerder voorgestelde regels: motor: webra record 1,5cc diesel verplicht, geen andere motor toegestaan. model: elk Nederlands lijnbestuurd ontwerp voor een kleine diesel, alleen wel een tankje van een maximum inhoud, bijvoorbeeld 10cc, zodat pitstops nodig zijn. wedstrijd doel: NIET snelheid, maar hoeveel seconden het toestel van een bepaalde tijd, bijvoorbeeld 4 minuten, in de lucht is, zodat de nadruk komt te liggen op een zeer betrouwbare motor die snel start, zuinig loopt (om zo weinig mogelijk pitstops te hoeven maken) en altijd blijft lopen. Voor de piloot is het dus gewoon lekker rondvliegen en er voor zorgen dat er geen ongelukken met de andere modellen gebeuren. Da's toch precies wat we met een klasse als dit willen? Als we snel willen vliegen pakken we de D-vleugel met TYR en doen we mee aan mini-teamrace. Ik heb tekeningen voor de Record Trainer en VT-Air racer, al zal ik even moeten zoeken voor de VT racer, en ook van het speedtrainertje Micky Mouse van de SUL, maar deze wedstrijd moet je ook kunnen vliegen met een mini-Suppi of wat mij betreft zelfs een combatje. Het is echter meer in de geest van het evenement om een bestaand Nederlands ontwerp uit de jaren '50, '60 of '70 te pakken.
De Mini-Suppi is uit 1968...... De Mini-Dominator meen ik zelfs iets eerder. Ze bestonden in ieder geval al toen ik naar F2B 'promoveerde', sept. 1970.... Zitten we met 1 probleem, hoe komt men aan de motor? Niet iedereen heeft er een paar liggen. Ik heb er bijvoorbeeld nog maar 1..... :cry:
Vraagt zich nu even af: "volgens mij past na een beetje knutselen op de draaibank best een AAC motor in het karter van een Webra..." Of ben ik nu iets te technisch aan het denken voor deze klasse??
Moet kunnen lijkt mij Goed we gaan toch maar eens kijken wat we kunnen doen om deze klasse een beetje op te leuken :lol:
Uhm ik vrees toch dat ik me afzijdig ga houden. Ik heb een jaar of 15 geleden voor het laatst gevlogen met de VT racer, en eigelijk wil ik dat wel zo houden Aan de andere kant is het toch verleidelijk om te kijken of we 4 minuten vliegtijd uit 10cc brandstof kunnen halen natuurlijk. Snelheid is hierbij toch niet van toepassing.
@ Owen: in mijn eerste voorstel had ik al aangegeven een ongemodificeerde Webra Record, omdat ik net van Frits Kraaij had gehoord hoe hij Records destijds opfokte voor 1,5cc combat. Een Record die veel harder draait dan de rest valt vanzelf op, maar je zou er in mijn wedstrijdconcept ook helemaal niets aan hebben, omdat het helemaal niet om snelheid gaat. Dat je zou klaarspelen om met een Standaard Webra 4 minuten te vliegen op 10cc brandstof zou wel een geweldige prestatie zijn en in die zin toe te juichen. Nogmaals, je hoeft helemaal niet mee te doen. Ik realiseer me ten volle dat het geen evenement is voor prestatiegerichte mensen, sterker nog, die horen er helemaal niet in thuis. Natuurlijk mag iedereen er serieus mee bezig zijn, maar het gaat om lekker rondvliegen met kistjes die veel mensen kennen uit hun jeugd. @ Bruno, over de verkrijgbaarheid van Webra's. Misschien dat ik me hier problemen van allerlei hebberige mensen op de hals haal, maar als ik de versies met drossel meetel heb ik er in mijn eentje misschien al wel 10, waarvan enkele nieuw in doos, en nee, als het niet per se hoeft wil ik er geen enkele verkopen. Naast de PAW is de Webra Record de meest voorkomende motor. Een paar weken internetten moet er meer opleveren dan je kunt gebruiken. Ik heb een paar jaar geleden alleen al via Marktplaats al meerdere Records en Winners kunnen bemachtigen.
@ Herbert, AAC staat voor de materialen waar het binnenwerk, de liner (=zuigerbus) en de zuiger, van gemaakt zijn. De A staat voor Aluminium en de C voor Chroom. Je had ook (al eerder) ABC, waarbij de B voor Brass ofwel Messing stond. Ik begreep dat daar de liner van aluminium was, de zuiger van messing dat dan van een chroomlaag voorzien was. Klopt dat jongens? Betekent AAC dan: aluminium liner, alu zuiger voorzien van een chroomlaag?
ABC A zuiger aluminium B cylinder messing C chrome cylinder wand AAC A zuiger aluminium A cylinder aluminium C chrome cylinder wand