Sundowner 50 3kw + Motor custom winded

Discussie in 'Pylonracen & speedmodels' gestart door Topcad, 1 dec 2011.

1. Topcad

Topcad

Lid geworden:
    30 sep 2008
    Hoi jan ik snap wat je bedoelt maar wie geeft er als eerst commentaar ergens op niet ik en dat hij all enige jaren actief is dat maakt me niet zoveel uit. ik vind presteer eerst wat voor dat je wat zegt
    ik ken jongens die werken al 20 jaar in de IT brance en die weten nog niks dus dat kan ook nog sommige mensen zijn in theorie erg goed maar in de praktijk is het hopeloos. kijk ik zal nooit iemand commentaar geven ik post gewoon de motor die ik gewikkeld heb en getest heb en wie geeft daar commentaar Ron van Sommeren.

Verder wil ik er eigenlijk geen tijd aan verspelen ik zit voor de lol hier op het forum en niet op commentaar te wachten wel op advies of tips want ook ik kan nog leren
    daar zijn we nooit te oud voor. Gr Reginald ( ps jan dat armpje van de zender heb ik weer vast was even wat werk maar de imbus bout was er uit gelopen badankt voor de tip en ik heb weer wat geleerd )

Laatst bewerkt door een moderator: 5 dec 2011
  2. Topcad

Topcad

Lid geworden:
    30 sep 2008
    nou op 8s dat kan wel en dat ga ik mischien nog proberen maar dan gaat hij wel gillen
    en op het veld waar ik vlieg hebben ze geluid eisen en ik ga op 8s naar dik 18000 rpm
    en daar kom ik niet mee weg kijk 8s is niet het probleem geluid dat is het probleem.
    maar als de regels volgend jaar anders worden ga ik zeker kijken wat mogelijk is.

gr Reginald

ps ik zie wel foto's en van verschillende mensen van de club hoor ik dat de foto's goed zijn dus raar dat jij ze niet ziet is het geen plugin wat je nodig hebt ik weet dat dus niet.

3. imre43

imre43

Lid geworden:
    21 jan 2006
    Ik vlieg hem zelf op 8s met een scorpion 4035 560kv met een 11x10 en dat trekt 110 amp gaat ook er goed.

jammer dat ik je foto's niet kan zien ik heb 2 browsers geprobeerd maar zie bij geen van beide foto's ,zij de foto's wel open baar of zijn ze alleen te zien voor vrienden

4. Topcad

Topcad

Lid geworden:
    30 sep 2008
    als het goed is staan ze nu openbaar laat maar even weten ik heb ze je toegestuurd

5. imre43

imre43

Lid geworden:
    21 jan 2006
    Ja nu kan ik ze zien ,ziet er netjes uit .

6. Topcad

Topcad

Lid geworden:
    30 sep 2008
    hoi imre43
    wat ik nog even wilde toevoegen ik heb de sundowner all eens geprobeerd met een 890 kv motor ook een custom winded van ralph okon op 6 s met een 11 x 13 maar zodra ik over de 250 km ging was die kist niet meer te besturen ik heb inmidels wel de instel hoek van de vleugel opnieuw Gecorrigeerd en dit gaat tot nu toe goed
    ook had ik last dat ik hem niet uitgetrimd kreeg dat kwam omdat de rechter vluegel hoger zat als de linker en dan bedoel ik die penetjes van de vleugel die de romp in gaan op de achterzijde van de vleugel nu staan alle roeren presies in het midden dus die motor kan ik ook proberen het komende jaar

gr Reginald

7. imre43

imre43

Lid geworden:
    21 jan 2006
    Hoi ik zelf zou toch voor wat meer cellen gaan dan 6s vind dat de amps anders veel te hoog worden en de vlieg tijd te kort vandaar dat ik op 8s 5000 vlieg.
    Het is wel leuk als je zo hard gaat maar ik wil wel nog een beetje kunnen vliegen en niet na 2 minuten al weer moeten landen of alleen maar 2a3 seconden vool gas te kunnen.

Ik heb nog niet dat probleem gehad dat hij niet meer te sturen was maar die van mij is ook nog niet over de 250 gegaan hij zit er net tegen aan.

Misschien ga ik hem eens proberen of er 10s in kan, met een wat lagere kv motor 500 kv of zo .

Gr. Imre

8. Topcad

Topcad

Lid geworden:
    30 sep 2008
    hoi Imre

ja als ik lang will vliegen dan prop ik hem terug naar een 12x10 of 12x9 dan zakken de ampjes behoorlijk en kan ik dik 5 min vliegen en ja op 10s gaan de ampjes ook behoorlijk zakken dan zou je naar 10s 2500 Mah dat zal wel gaan. om even terug te komen bij over de 250 Km was hij slecht te vliegen eronder dat ging wel maar ik denk dat ik het inmiddels heb opgelost en dat hij nu wel die snelheid aan kan zonder gek te doen. dat ga ik komend jaar testen ook ga ik nog een zelfde motor wikkelen op 500kv dan kan ik ook op 10s iets testen alleen zit je wel op ruim 19000 rpm en dan gaat hij gillen dus ik denk op10s 380kv en dan meer spoed dat dat beter gaat zeker wat geluid betreft. dus dat moet ik nog even bekijken nu met een 12x13 gaat hij behoorlijk
    en kan ik 2min10 planken en dan ben ik leeg en als ik lang wil vliegen dan prop ik hem met minder spoed

gr Reginald

9. Topcad

Topcad

Lid geworden:
    30 sep 2008
    [URL=" 50[/URL]

Laatst bewerkt door een moderator: 13 nov 2015
  10. Burp

Burp Forum veteraan

Lid geworden:
    30 jan 2005
    Heren, willen we het wel een beetje netjes houden aub?

(Een paar "sfeer berichtjes" verwijderd)

Laatst bewerkt: 4 dec 2011
  11. rogier50000

rogier50000

Lid geworden:
    6 sep 2007
    Word er nog gewikkelt

He Topcad word er nog gewikkelt hier.

Ha ha

12. Topcad

Topcad

Lid geworden:
    30 sep 2008
    Ja ben druk bezig met een 3026 te wikkelen met 1.18 draad erop me yge 160 Fai is ook binnen dus even de motor in order maken dus gaat goed

gr Topcad

13. rogier50000

rogier50000

Lid geworden:
    6 sep 2007
    nog een fototje?

Nog een fototje van je laatste wikkelklus?

14. R.T.1981

R.T.1981

Lid geworden:
    4 jan 2009
    sundowner

Na jullie positieve reacties gelezen te hebben ben ik overstag gegaan en heb er ook een besteld. Ga de sundowner vliegen op 8s met axi 4130/16, apc prop 12*12, robbe roxy 120 hv, savox sc1256tg op richting en hoogte roer en savox sc 12578tg op de flaps.

Iemand nog bruikbare tips en of suggesties waar ik op moet letten bij de bouw.

Groet ralph

15. imre43

imre43

Lid geworden:
    21 jan 2006
    Ralph er vald wijnig te bouwen aan de sundowner.

16. R.T.1981

R.T.1981

Lid geworden:
    4 jan 2009
    Is een kleine aanpassing gekomen, axi wordt vervangen door scorpion 4035-500kv, voordeel: kan deze motor ook in een heli inbouwen.Prop ga ik van 12*12 naar 12*10. verwacht ongeveer 225 kmh te kunnen halen met deze setup.

groet ralph

17. GJVO

GJVO In Memoriam Forum veteraan

Lid geworden:
    23 dec 2003
    Ralph, ik zou een iets hoger KV kiezen als je 225 zou willen halen.
    Of meer pitch.
    Met 10" pitch haal je nog niet eens de 180 km/u met een 12" zit je maximaal op 210 km/u.
    Waarschijnlijk nog iets langzamer.

Grts Gert-Jan

18. rogier50000

rogier50000

Lid geworden:
    6 sep 2007
    Eerst maar eens vliegen

Ga Eerst maar eens vliegen vliegen met een 12x10 leker goed landen. Dan de 12x12,dit loopt toch alweer een stuk harder.

Alleen de ailerons houden op met sturen boven de 250 km, deze zal je dan meer naar de romp moeten brengen.

Enjoy

19. R.T.1981

R.T.1981

Lid geworden:
    4 jan 2009
    motorsteun vervormd tijden volgas

Alluminium motorsteun voorzien van een scorpion 4035-500 op 8 lipo cellen. Tot halfgas geen probleem, maar van halfgas naar volgas begint de motorsteun/ophanging te vervormen en komt er behoorlijke trilling/vibratie in toestel. Prop 12*10. Wil aan het einde van motorophanging twee bussen er tussen monteren voor extra stabiliteit.

Iemand soortgelijk probleem reeds ondervonden?

groet ralph

Laatst bewerkt door een moderator: 17 nov 2015
  20. R.T.1981

R.T.1981

Lid geworden:
    4 jan 2009
    Bij inspectie bleek dat motorbevestiging op alle 4 de plaatsen zijn gescheurd.

Deel Deze Pagina