Super Alulah

Discussie in 'FPV (First person view)' gestart door bluefalconholland, 27 apr 2011.

1. rayrz

rayrz

Lid geworden:
    25 dec 2008
    motor mount

Hier de motor van Ray. Turnigy 1350kv 100watt,esc 18amp.

Heb alleen geen idee welke kant eigenlijk de motor moet wijzen , zowiezo ietskes naar beneden en dan.....??? Links wijzend of rechts wijzend....

ZOu tie ook met een slow prop lekker kunnen vliegen? is dat wat? heb een 8040 slow opzitten. kweet niet of datgoed is. of dat de SA dan te langzaam is?

gr ray

2. Hugy

Hugy

Lid geworden:
    23 apr 2009

Helaas had ik de keychain cam niet opgeladen, had hem al een jaar niet meer gebruikt :rolleyes: Dus volgende keer wat meer beeld. Dit was de tweede vlucht met de alulah.

Laatst bewerkt door een moderator: 13 nov 2015
  3. ramsus42

ramsus42

Lid geworden:
    1 jan 2003
    Hugo Proficiat! Blij dat je er schik mee hebt:). Het kon ook niet anders. Ding vliegt zoo heerlijk strak!

Eric, mooi! Tell me, wanneer gaan we FPV maidenen!? ( zo zie je maar Sven, zo kan het ook:rolleyes:)

Ray, je motor wijst verkeerd:(. Je moet je voorstellen dat de prop ( als je van voor kijkt) naar links draait, en het motortje dus rechtsom wil draaien. Hij wil je romp dus omgooien. Om dat tegen te gaan verander je de hoek van de motor. Dit, in tegengestelde richting van waar de motor de romp naartoe wil draaden.

Van voren kijkend wil de romp dus naar rechts draaien ( met de klok mee dus. ALs je je motortje dan naar links laat wijzen, hef je dit koppel op.

Nu help je hem alleen maar mee:(. je zult dat echt even moeten veranderen. Doe je dit niet, en ga je dit corrigeren met je rolroeren, dna ontstaat er een bak aan "drag" waarmee je de helft van de goede eiegenschappen van de Alulah de sloot in gooit:).

Mooi motortje trouwens, zit er goed op:). ben heel erg benieuwd hoe die gaat. Ziet er zo te zien lekker degelijk uit. Slowflyproppie is niet erg, kan zijn dat je onbeland gaat krijgen. Dan kun je beter voor de GWS gaan. Iets minder efficient, maar een stuk lichter, dus minder trillingen, dus scherper beeld in de camera.

4. ramsus42

ramsus42

Lid geworden:
    1 jan 2003
    haha gaaf filmpje Hugo!

5. HBFP NL

HBFP NL Guest

@ Hugo: Lekker filmpje, ik zat helemaal mee te bewegen :p

@ Ray: Netjes je motortje zo.

@ Remy: Maiden duurt nog ff. Mijn paps is vannacht overleden tijdens vakantie. Ben even wat dagen niet in Wijchen te vinden.

@ Sven: Zo schijnt het ook te kunnen ;)

@ Allemaal: Bedankt voor jullie postings

6. Klaassie

Klaassie

Lid geworden:
    24 jan 2010
    Wow Eric, da's heftig. Veel sterkte!

7. bluefalconholland

bluefalconholland

Lid geworden:
    6 jun 2007
    @ Eric, gecondoleerd.
    @ Hugo: Mooi filmpje! En dan direct tussen die bomen door en die graafmaschine. Wel heel houden hoor! Leuk om de golfplaats geheel in het groen terug te zien. Je model trekt nog iets naar links. Verder, op je hoogteroer kan je rustig 50% expo zetten en je rolroeren zekers 30%..gaat ie nog strakker vliegen.

MVG. Robert.

8. Hugy

Hugy

Lid geworden:
    23 apr 2009
    @Eric sterkte
    @Robbert: Wat een prachtig kistje heb je ervan gemaakt. Ik heb hem gekocht om de dingen te doen die mijn easystar niet kon. Maar dit kistje geeft zoveel vertrouwen dat ik die dingen allemaal al in de eerste 2 vluchten heb gedaan. Het is jammer dat de camera ermee is opgehouden maar 50cm over het water etc staat er allemaal niet op :( Ik had nu op hoogte en rolroeren 25% expo ik zal inderdaad eens 50% proberen.

9. Roel-CP

Roel-CP

Lid geworden:
    25 aug 2008
    @erıc Veel sterkte met je verlıes.
    @Robert Mıs je me al?
    @Sven Hopeloos ık wacht nog steeds op jou fılmjes
    @Hugo Doe maar gek robert maakt zo weer een nıeuwe!
    @Remy Goede helpdesk ık weet je te vınden als ık hem ga bouwen.
    @Ray Nog even door de zure appel bıjten.

Nog 1 week en dan gelukkıg weer thuıs.

10. HBFP NL

HBFP NL Guest

Mannen bedankt voor de steun, dat doet me erg goed.

11. Bernie

Bernie

Lid geworden:
    30 jan 2006
    Gecondoleerd en sterkte!

12. Hugy

Hugy

Lid geworden:
    23 apr 2009
    Vanmiddag nog een vluchtje gemaakt. En weer wat grenzen verlegd 25min op een accu is heel goed mogelijk. De vlucht was eerst wat laag rondspelen en daarna zag ik dat de wolken niet eens zo heel gek hoog waren. Dus volgas omhoog met dat ding. Na een minuut of 5 klimmen begon het toch wel erg wit te worden volgens teletext ligt wolken basis vandaag rond de 5000ft. Dus trek zelf de conclusie. Robbert over een jaar moet je maar een herproductie draaien van dit geweldige kistje. Want dan zal die van mij (en die van remy) er erg uitgewoond uitzien want deze kist gaat nog heeeeeeel vaak gevlogen worden.

13. andreasfischer

andreasfischer

Lid geworden:
    1 aug 2008
    @ Eric, Gecondoleerd
    @Hugo, leuke filmpje, ben benieuwd wat je in de toekomst voor filmpjes gaat maken :p

14. rayrz

rayrz

Lid geworden:
    25 dec 2008
    Ray's FPV setje

HEy Jongens,

Vandaag heb ik mijn Tx FPV zender setje binnen gekregen vd HK.
    Maar ik zag dat er helemaal geen beschrijving bij zat.
    Dus heb ik op eric's pics zitten bekijken hoe alles een beetje in elkaar moet.
    Ik zag dat de camera stekkertje eraf moest worden geknipt (die witte)
    Daarna de camera draden aansluiten op de zender, : groen, geel, wit.
    Ik hou van die kabel rood en zwart over.
    MAar er zit een apart stekkertje bij rood en zwart. daarop heb ik 12 volt op aangesloten, maar wat moet je met de andere doen?? weg halen?? (Die gele cirkels)

zie foto:

En een tweede vraag:
    Er zit ook een volt aansluiting op de camera, wat je hiermee? alles werk nu ook zo als ik het heb. kunnen we die kabel weg knippen?? En what about die blauwe kabel...kan die ook weg??? die is voor de auto toch?? of moet je ff laten zitten voor de future.

Zie deze foto:

Wie o Wie kan me een beetje op weg helpen...

Er moet ook nog die condensator tussen en dat ringetje (spoel) van Remy.
    Die krijg ik nog....

ik hoor het wel

GRoet Raymond

Laatst bewerkt door een moderator: 17 nov 2015
  15. Klaassie

Klaassie

Lid geworden:
    24 jan 2010
    Op de site van BEVRC staat wel een schema. Daar worden ze trouwens met de juiste draadkleuren geleverd (geel video, rood +, zwart -), HK heeft de draadjes door elkaar gegooid. Niet naar de kleur kijken dus.
    De rode bij jou is audio, de zwarte "no connect", beide niet aansluiten dus.
    Wat je met die blauwe kabel bedoeld weet ik niet, zat die aan je camera?

16. rayrz

rayrz

Lid geworden:
    25 dec 2008
    ferriet ringetje en condo

Yooo, klaas, thx voor de uitleg....ik wist niet dat die twee voor de audio was...maar uh..die heb je toch niet nodig...

Maaruh, hebben jullie ook allemaal een ferriet ringetje ertussen en een condesator? tussen de cam enzo??

gr Ray

17. ramsus42

ramsus42

Lid geworden:
    1 jan 2003
    Hoi Ray,

Klaas heeft gelijk. Normaal zijn groen en wit altijd voor je audio. ( uh, de witte bijna altijd)
    Geel, zwart en rood is je spanning en signaal voor je beeld. Deze moet je normaliter altijd gebruiken.
    Goed, zoals Klaas al zegt is dat in dit geval anders. je hebt het dus goed aangesloten.
    Alle overige meuk uit de Molex stekker zelf schuiven. Deze draden kun je nog gebruiken als iets bij je afbreekt ( De Molex kabels zijn erg hard).
    De rest afknippen en goed isoleren.

Daarna nog één chek of alles werkt. Ook wat rommelen met je tx, en kijken of je geen beelduitval hebt.

Daarna alles op maat maken, zodat je geen overbodige lengtes aan draad in je kistje hebt.

Daarna nog één chek. en je kunt het inbouwen:).

Heuj luilak, effe zoeken op "filter" ;) :
    filter-tegen-strepen-storing-je-fpv-beeld

Houd dit schema aan, dan weet je zeker dat je 100% goed zit. Dit filter dus vóór al je FPV.

Laatst bewerkt door een moderator: 19 nov 2015
  18. Hugy

Hugy

Lid geworden:
    23 apr 2009
    Ik zou ook de kabbels met een druppeltje hot glue fixeren aan je zendertje. Geeft toch een extra stukje zekerheid.

19. ramsus42

ramsus42

Lid geworden:
    1 jan 2003
    Da's waar, maar als je het voor de volgende kist wilt gebruiken, en er moet wat hotglue los getrokken worden, dan is dat kabeltje ineens zo zeker niet meer.

20. Hugy

Hugy

Lid geworden:
    23 apr 2009
    Hotgleu peuter je er zo af zonder resten.

Deel Deze Pagina