supermarine spitfire



Hi Guys has been a while have forgotten how to do this hope this will work
99% finished to scared to fly it now better get some practice in with low wings before I start crashing this thing.
Cheers
 
Laatst bewerkt door een moderator:
IMG_0008.jpg

Don't know how this is going to pan out I find this thing a mind bender bl??dy difficult.
Anyway the Spitty is now 99% finished and I amnot going to fly it as yet.
Better get some practice in with low wing aircraft.
Ok Guys keep your powder dry.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Hi somebody will have to spell it out this thing refuses to work has to be an easier way of doing this surely.
Please explain going nuts
 
This is the text from the Help-function:

Hoe voeg ik een afbeelding toe aan een bericht?

Als je een afbeelding hebt geüpload als bijlage, kun je op het pijltje klikken naast het 'bijlagepictogram' en de afbeelding uit de lijst selecteren. De afbeelding wordt dan in het bericht geplaatst. Je kunt vervolgens zelf bepalen waar de afbeelding precies moet staan.

Om een afbeelding in te voegen die niet als bijlage is geüpload en die zich op een andere website bevindt, kun je de volledige URL van de afbeelding kopiëren (niet de pagina waarop de afbeelding staat) en vervolgens op het pictogram 'Afbeelding invoegen' klikken. Je kunt ook
voor en na de URL typen. Er mogen geen spaties voor of na de URL staan. Je kunt op deze manier ook afbeeldingen uit je fotoalbums (?) invoegen.


Is that still correct? :confused:


Through Babelfish:

How do I add an image to reported? If you have an image geüpload as an appendix, you can click on the dart beside ' bijlagepictogram' and select the image from the list. The image is then placed in the bulletin. You can vervolgens yourself stipulate where the image must stand exact. To insert an image which is not as an appendix geüpload and that on another Internet site is itself, you can copy the complete URL of the image (not the page on which the image stands) and vervolgens on the pictogram ' Image invoegen' to click. You can type also
before and after the URL. There no spacings for or after the URL can stand. You can this way also images from your photograph albums (?) to insert.

Don't know if this helps . . . :nooo:

Wie helpt deze man uit de brand?


jan.
 
Hello Reefpilot.

When you have uploaded a photo to photobucket or any other photo hosting site, often you see a bar with codes, either next to or underneath the image.

In Photobucket you have the following choices :

Email & IM

Direct link

HTML code

IMG code

To add a photo from the photobucket page into a posting on a forum, you will need the IMG coded line.

so if you copy the line :

[IMG]([url]http://i1229.photobucket.com/albums/ee462/reefpilot/IMG_0010.jpg[/url])

Without the (.......) brackets of course, and paste it into your posting, the image will appear in the posting itself, like this :

IMG_0010.jpg


I think that should cover it.

Best wishes,

Ash.
 
De bouw van de motor begint nu aardig op te schieten
Het tweede carterdeel is klaar
Ik heb de rest van de lagers en keeringen besteld
En ga me de komende week bzich houden met het draaien van de tussenbussen
Op men werk hebben we het 1 en andewr aan digitaale macines met tasters die op de honderste nouweirig meeten
Dit bleek erg handig voor de maten van de tussenbussen enz Ook heb ik daarmee men krukas uitgelijnd

Helaas is men kamera stuk
Maar dat komt gouw weer goed
 
De bouw van de motor begint nu aardig op te schieten
Het tweede carterdeel is klaar
Ik heb de rest van de lagers en keeringen besteld
En ga me de komende week bzich houden met het draaien van de tussenbussen
Op men werk hebben we het 1 en andewr aan digitaale macines met tasters die op de honderste nouweirig meeten
Dit bleek erg handig voor de maten van de tussenbussen enz Ook heb ik daarmee men krukas uitgelijnd

Helaas is men kamera stuk
Maar dat komt gouw weer goed

full


Kan hier ook mee
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Dat kan inderdaat prima en ik zou het ook zo gedaan hebben zij het niet dat ik op men werk dit digitaal op een vreesbank tot mijn beschiking heb
Dus warom niet gebruiken dan
 
De komende week ga ik het carter in elkaar zetten nu maar hopen dat alles soepol draait
Ik zal ook kijken of het lukt wat knappe foto,s te maken
Foto,s zeggen zoveel meer dan woorden
 
Hier wat foto,s eindelijk
Kamera is weer gemaakt dus kan weer foto,s maken
Foto 1 de onderdelen tot nu toe
full



Foto 2 en 3 het passen van de karterhelften
Alle tussenbussen zijn genummert hier voor de duidelijkheid met schilderstape
maar ook met centertjes zodat mocht ik in de toekomst de motor uit elkaar moeten halen ik niet bang hoef te zijn de boel door elkaar te gooien
full


full


Nu is het afwachten waneer de lagers binnen zijn dan kan ik het carter in elkaar zetten met de krukas
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Nu de werkzaamheden aan de motor lekker vorderen kom ik bij het volgende probleem
De propelor die ik had laten maaken was bereken op de 3W 70 met een vertraging
Dat gaat bij deeze motor niet op
aangezien ik de zuigers tegengesteld laat draaien zodat ik minder trilingen heb maar ook minder kopol in teorie
maar wel weer een betere loop en meer topvermogen
en waterkoeling geeft een motor ook weer meer kopol dan luchtkoeling
Kortom lastig te berekenen
Ik heb dus besloten om te onderzoeken of ik de propelor een regolbare spoet kan gaan geven die ik traploos vanaf de zender in kan stellen

Hiervoor heb ik natuurlijk raad gevraacht bij meneer schepers

Het zal wel weer een heele operatie worden
 
Ga zo door Jeroen bravo. in Duitsland zit ook een motoren bouwer genaamd Frans Keiser (of zoiets) die doet hetzelfde van bestaande motoren meercilindermotoren maken ik blijf dit ook volgen.:cool::cool: heeft die veel ervaring mee hij bouwt ook big scale kisten welke op diverse evenementen te zien.
 
De bedoeling is dat mijn motor met 2 tot 3 maanden draait zodat i dit jaar mee kan op een testbok
dan kan ik hem op de show,s laten draaien
Dan weet ik aan het eind van het seizoen meteen of alles naar vbehoren werkt
en of er nog dingen gewijzicht moeten worden

Blijkt het een veelbelovend concept te zijn wat voor een intertesant bedrag te verkopen is dan ga ik er meer bouwen

Ik kan dan leveren een 40 en 50cc 1 cilinder en een 80 of 100cc 2 cilinder

Maar dat ga ik pas doen op het ogenblik dat ik zeker weet dat alles goed werkt
En de motor presteerd
 
Ik kwam vrijdag tuis uit men werk en ja hoor de lagers waren binnen
Eindelijk kan ik verder
Maandag weer foto's
 
Hier weer een update van de motor
Het carter is klaar
Gelukkig ging het in elkaar zetten vlekeloos en draait de krukas goed rond
Hier wat foto's
full


full


full


Ook de doorkopeling van de waterpomp lukte goed
Aangezien ik dat flexsiebol wou houden heb ik dat gedaan met een veer

Nu kan ik de poelies voor de pomp draaien
Orgineel zit er 1 snaar voor de aandrijving van de waterpomp
Ik ga er 3 monteren
Dit om de exstra weerstand van de 2 e pomp en 1 voor de breek
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Back
Top