supermarine spitfire

HAHAHAHAHAHAHA dat dat heb je de eerste periode
de eerste paar jaar pomp je er veel geld in en krijg je veel gehuil terug
daarna word het leuk
Mijn zoontje word dit jaar 4 en dat is een heel leuk manetje geworden
Die hoe kan het ook anders gek is op vliegtuigen

Maar jij dus ook geveliciteerd met de jouwe
 
Gelukkig lijkt ze op d'r moeder Jeroen :mrgreen:

Gefeliciteerd en neem dat mannetje zaterdag maar mee naar het veld. Moeders en dochter even rust.
 
Helaas is mijn zoontje nu ziek dus met hem naar het veld gaan is niet zo een wijs besluit
ze heeft inderdaat veel van moeders maar ook van mij
 
Zo dit draadje maar weer is onder het stof vandaan halen
komende winter weer verder met de spit zij het met het bouwen van de motor

Ik heb nu eindelijk mijn sport schaal mickreeves spit afgemaakt

raamkapje getrokken
en nieuwe retrac junits geplaatst
de junits die ik eerst had voldeden niet
nu heb ik spring air van robart

full


moet hem nog afstoffen
en o ja ik kon het tog niet laten
was het niet van plan maar had eve niks te doen in de pauze,s de afgelopen week
dus tog maar schaal pooten gedraait
en natuurlijk verend
full


morgen balanceren
en dan kan ik de motor in laten draaien
 
Laatst bewerkt door een moderator:
En natuurlijk
ondankd dat ik er tijdens de bouw van deeze mick reeves spit alles aan gedaan hebd de staart lichter te maken
er moet tog nog lood in de neus
en nog best flink ook
 
Ik heb eindelijk een goede leverancier gevonden voor de onderdelen die ik zoek
voor de motor die ik bouwen wil voor de spitfire
Ik ga gebruik maken van onderdelen van honda industriemotoren

hopen dat de prijsen een beetje mevallen
ik gebruik de zuigers kleppen klepgelijders en veren
en de tuimelaars van honda
de rest maak ik zelf
of laat ik maken
ik heb zelfs al iemand gevonden die onderdelen wil maken
die beschiking heefd over cnc machines
 
de kleine spit heefd ondertussen gevlogen
ondanks het schaal onderstel en de schaal stuurvlakken
vliegt het model zeer gemakelijk
jammergenoeg kwam 1 van de bouten waarmee het stuk lood in de neus vast zit los
dees liep tegen de achterplaat van de spinner
een dead stick landing was het gevolg
het model hiels verassend lang de snelhijd er in
waardoor het een harde landing o het veld werd
1 van de poten brak uit de vleugol op het special gemaakte breekpunt
zo dat werkt dus ook
die schade is ondertussen hersteld en de ophanging van het loodblok in de neus is ook verbeterd
hij is er klaar voor


ook zit ik ergens mee te tobben
de 4 cylinder in lijn kan nog wel lang gaan duren
wegens gebrek aan macines

ik zit te overwegen de 1/4 spit electro te maken met een sound module

stemmen mag
 
Dat klopt helemaal
het bedrijf waar ik werkte en waar ik alle spullen voorhanden had
had plots geen werk meer
ik stond dus op straat

ik ben nou voor mezelf begonnen als zzper maar ik heb geen draai en freesbank
gaan er wel komen maar dat duurt nog eve
eerst een draaibank
en dan hopen dat ik men oude tos freesbank terug kan kopen

tweede reden is het geefd zoveel minder problemen
en je kunt altijd vliegen

maar er mag gestemd worden
word het brandstof dan kan het nog wel een 2 jaar duren voordat ik echt verder kan



Ik gok een draaibank en een freesbank.....
 
He gadver dat suckt enorm zeg !

Hopelijk vind je ergens een draaibank en frees. Ik hou mijn ogen open online voor je.

Groet,

Ash.



.
 
Ach ik heb het als zzper nu razend druk dus het komt wel weer goed
de ontwerp tekeningen gaan zeker niet weg
 
Ik ben er eve ingedoken wat electra betreft
dat kan wel is de juiste aanpak wezen
ik neem een electromotor van 100 cc klasse
die dus direct een 27/10 prop kan aandrijven
die komt achter een reductie zodat ik een schaal p[rop kan aandrijven
kwa vermogen heb ik dan erg veel power maar er moet echt gewicht in de neus van deze spit dus daar komen de accu,s
daarmee word het model in balans gebracht

geen gaten in de neus geen moeilijke lijdingen sound module en wala er klinkt een merling op een show
 
Aangezien ik druk besich ben met het voorberijdend werk om van de spit een freespaket leverbaar te maken ben ik is goed in de paketten gedoken van dit mooie toestel
dit om de fouten er uit te halen
en om de tekeningen meer uit te werken zodat er minder bedacht hoefd te worden na het snijden

wat is er nu dus aan de hand
eigelijk klopt er geen 1 spant in de tekening
te breed in veel gevallen
en een aantal te hoog
natuurlijk is het geheel wel te bouwen
maar aangezien ik de mallen voor de neuskap pas moet maken op de kit komt het er op neer dat ik totaal opnieuw kan beginnen
beetje jammer

ik heb nu alle spanten opnieuw getekend en meteen de vorm exstra geconteroleerd met de spantvormen van de echte
vaak waren de afwijkingen maar een paar mm
maar niet goed is niet goed

gelukkig was ik nog niet verder als het frame
en ik kan nu meteen met een modern vleugelbuis gaan werken I p v met esse balken voor het verbinden van de vleugels

word vervolgt
 
Ai . . . :mad:

Grote vraag is en blijft natuurlijk: wat is je referentie? :confused:

Misschien deugen de spanten wel, maar is de romp niet goed getekend . . .

Vrolijk kerstfeest iedereen!


jan.
 
Met die gedachten liep ik eerst ook rond ja
wat is er nu fout
de aanzichten of de later getekende spanten

dus heb ik als referentie een ander tekeningpaket er bij gepakt

ik heb een paket van de echte getekend door paul h monforton
is een mark 9 maar het is het best klopende paket wat er te vinden is
en de rompvormen zijn hetzelfde aleen de neus is anders
die gebruik ik als referentie voor de aanpasingen

die set uitvergroot naar schaal 1/4 en nagemeten
de aanzichten kloppen
de vorm van de spanten is ook zeer goed maar niet perfect
de maten van de spanten klopte van geen kant
beetje jammer
maar is opgelost
nu de vleugels nog uitwerken
 
Dat uitvergroten heefd trouwens wel wat gekost
80 euro aan printwerk
Maar dan heb ik ook wel wat

Ik ga de tekeningen dermate ver uitwerken
dat er tot een WK winnend schaalmodel van gebouwd kan worden
De hoeveelheid gegeven die ik heb zijn daar ruim voldoende voor

Ook komt er meteen een uitbereiding voor een MK9
 
Back
Top