Suppi

Discussie in 'Lijnbesturing' gestart door robbedoes, 15 nov 2005.

1. Herbert

Herbert

Lid geworden:
    6 jan 2006
    Hoi Gerben

deksel er af halen en dun insmeren met siliconen pakking van Wurth
    wel even het spul uit laten vulcaniseren voor je het motortje weer gebruikt
    Tevens blijf ik er bij dat een OS LA serie goed start ,heb zelf de 40 la s
    maar dat er elke keer een poos tussen zit tussen de sproeier verstelling en de daarop volgende reactie van de motor
    vind dit erg vervelend ,en heb dus de 40 La van mijn Banshee gehaald en vervangen voor een Rustler Merco ,1 klap en lopen met een zelfgedraaide venturi met de MVVS spraybar .voordeel van de MVVS spraybar is dat de naald een zeer fijne draad heeft dus zeer nauwkeurig af te stellen is
    Ik heb zelf ook eerst zitten denken om het OS systeem te gebruiken op andere motoren ,maar denk nu om het hele fingersafe systeem van de OS te vervangen voor een andere venturi met MVVS spraybar :p

2. packard

packard

Lid geworden:
    23 feb 2004
    OK Herbert, een goede tip. Ik wilde eerst weten of het normaal is dat de nieuwe motor zo lekt.

Het starten is goed. Ik heb bij JUST ENGINES in bestelling een normale spraybar plus naald die in de venturi past. Dan ben ik het OS spul kwijt.

3. Herbert

Herbert

Lid geworden:
    6 jan 2006
    wel even van te voren ontvetten met thinner ,maar Gerben je kunt de OS venturi laten zitten en alleen een spraybar monteren op je motor
    een spraybar met naald kost ongeveer 6,50 euro
    :wink:

4. packard

packard

Lid geworden:
    23 feb 2004
    Weet ik, maar ik had de moter bij JUST gekocht en krijg het spul als service.

5. Herbert

Herbert

Lid geworden:
    6 jan 2006
    dan zeg ik niks 8) maar hoe ver ben je nu met je Sup??

6. packard

packard

Lid geworden:
    23 feb 2004
    Een heel eind. Ik moet de vleugel afbouwen en in de romp passen. Het schiet wel op , maar langzaam. Er ligt ook een project voor de LA .25.Ik heb bijna een BOBCAT (1951) af. De Sup is voor de tussendoortrek
    Maar ik heb intussen wel de Dragoon vliegend met mijn oude VECO .19.

De PAW .19 is terziele.

7. Herbert

Herbert

Lid geworden:
    6 jan 2006
    Er ligt ook een project voor de LA .25.Ik heb bijna een BOBCAT (1951) af.

wat is dat voor model??

8. packard

packard

Lid geworden:
    23 feb 2004
    super antiek, motor rechtop. Is geschikt voor de Amerikanse OTS klasse. Ik kan nog steeds geen foto naar het forum krijgen.

9. Herbert

Herbert

Lid geworden:
    6 jan 2006
    ik heb het ook al geprobeerd ,maar lukt het ook niet :oops:
    maar weet je ergens een site waar die op staat?

10. Robert-Jan

Robert-Jan

Lid geworden:
    20 okt 2005
  11. Herbert

Herbert

Lid geworden:
    6 jan 2006
    Robert Jan

bedankt ,hopen dat Gerben een plaatje kan laten zien :roll:

12. Herbert

Herbert

Lid geworden:
    6 jan 2006
    Gerben en Robert ,hoe ver zijn julie met het Suppi project??
    klaar voor de volgende LB dag
    Zou het erg leuk vinden dat je daar aanwezig bent met je Sup
    en is het probleem met de venturi nu opgelost?? :p

13. packard

packard

Lid geworden:
    23 feb 2004
    Ja,Ja, komt eraan!

Ik ben bezig achter uit te bidden bij het passen van mijn HB20. De neus is 20 mm korter (prop lokatie)en de staart zo'n 15 mm langer. En dan... ligt mijn zwaartepunt pal achter de voorlijst. Ik ben nu toe aan het voorbereiden voor het bekleden. Dus de LB dag haal ik wel.

Ik ga eerst maar draaien met de stomme carburateur. Daarna zien we wel hoe het met een venturie gaat.

14. packard

packard

Lid geworden:
    23 feb 2004
    Ja heus, ik ga de LB dag halen met mijn Suppie. Alleen nog een beslissing over de laatste laag. Ik denk dat ik voor transparante DD lak ga

15. packard

packard

Lid geworden:
    23 feb 2004
    OK mensen. Ik ben bij het spanlakken van Suppi een stap te ver gegaan.

Ik heb de laatste drie lagen gespoten, en nu slaat de spanlak wit uit. Ik dacht dat ik dat stadium te boven was, maar nee. Ik weet niet meer wat de oplossing was. Normaal haalde je bij de drogist amylacetaat, maar die tijd is voorbij. Het gaat er om te ontdekken of het komt door vocht in de lucht of vocht in de lak . Wie heeft de gouden tip ?

16. FOX35

FOX35 PH-SAM

Lid geworden:
    27 sep 2005
    Sorry, ik heb nog nooit spanlak gespoten. Als ik het met de kwast opbreng is het meestal een gevolg van een te vochtige atmosfeer. De volgende spanlaklaag haalt gewoonlijk het meeste witte wel weer weg. De resterende vlekjes haal ik meestal weg met een kwastje pure thinner. Of dat in jouw geval kan helpen weet ik niet.

17. robbedoes

robbedoes Guest

Ehhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhm :oops: wat denk je......................... Hij is klaar echter alleen in ruwbouw :? . Aan de venturi heb ik niets meer gedaan ik ben ook met veel teveel dingen tegelijk bezig. Zijn er al foto's van de andere in aanbouw Suppi's aanwezig? ik ben benieuwd.

Groetjes Robert

18. Robert-Jan

Robert-Jan

Lid geworden:
    20 okt 2005
    Gokje vocht in de lucht.
    De lucht vochtigheid is erg hoog op het moment.
    Tap je vat goed af gebruik een vocht afscheider.
    En stel de compressor op de laagst mogelijke druk in.
    Als je BV de compressor op 8 bar hebt staan en je reduceer op 2 bar dan gaat de temperatuur naar beneden en dus de relatieve vochtigheid flink omhoog.
    Kijk of je je compressor op 3 bar of zo kan laten afslaan.

De thinner is ook erg belangrijk.
    butylacetaat is de oplossing geen idee waar je het kan kopen.

Vroeger beklede ik mijn modellen met papier dit werd dan zeik nat opgebracht met 50/50 het was eerst wit maar dit trok weg als er meerdere lagen spanlak overheen gingen. Misschien helpt de tip van PP met thinner. het is zeker het proberen waard

beetje google en dit gevonden
    I have always tried to limit my dope spraying on days with 60% humidity or less. If the humidity is greater than this then the dope tends to blush. Blush is created when the paint dries faster than the moisture can escape from the paint. Subsequent coats of paint applied when the humidity is lower will allow the blush to escape so have patience and come back later and recoat. It is also beneficial to have the plane warmer than the ambient air to keep the moisture from condensing on it when spraying in cooler temperatures. Everyone knows what happens when they pull a cold drink out of the fridge in the summer (it sweats) and your plane will do the same.

Dus kachel vol aan en thinner.

Robert-Jan

19. packard

packard

Lid geworden:
    23 feb 2004
    PP, je had gelijk. Ik heb gewacht tot mijn bouwzolder 20+ grd. was. Toen gewoon gekwast. Weg vlekken! Ik wilde het zo mooi doen, zonder strepen. Maar ik was vergeten dat het spuiten van cellulose lakken hachelijk is. Je moet zo weinig mogelijk lucht gebruiken en toch de lak er nat op schieten. Dat klinkt idioot, maar normaal droogt de lak al direct uit de spuit. De truck om met veel thinner te spuiten, werkte niet, toen ging het helemaal mis. Maar heb geen zorg, ik kom er wel! Het zijn de laatste loodjes!

20. Herbert

Herbert

Lid geworden:
    6 jan 2006
    denk ook aan de tank van de compressor eens door te blazen
    want daar kunnen ook liters water in blijven staan
    als je dan gaat spuiten zonder olie en water afschijder op je reduceerventiel ben je ook goed de klos
    maar normaal doe ik het met een gussow penseel en de spanlak 30% verdunnen :p :p

Deel Deze Pagina