Surprise S16 & Avionik B08

Discussie in 'Pylonracen & speedmodels' gestart door JohanvG, 5 sep 2010.

  1. GJVO

    GJVO In Memoriam Forum veteraan

    Lid geworden:
    23 dec 2003
    Berichten:
    16.988
    Locatie:
    Weidenbach in de Eifel
    Mijn S16 vleugel incl MPX stekker is 422 gram.

    GJ
     
  2. JohanvG

    JohanvG

    Lid geworden:
    13 nov 2005
    Berichten:
    1.663
    Locatie:
    Gelderland
    M'n andere weegschaaltje geeft ook vrijwel hetzelfde aan. Dus m'n B08 vleugel is heel licht (inclusief reparatie en stikkers) en m'n ongebouwde S16 vleugel is zwaar.
     
  3. dzjaivnt

    dzjaivnt

    Lid geworden:
    12 aug 2007
    Berichten:
    711
    Locatie:
    Ermelo
    Luc en Willy krijgen natuurlijk wel goeie spullen van Sergey ;)

    Of Dr Willy kan goed repareren ;)
     
  4. Trichte

    Trichte

    Lid geworden:
    13 okt 2006
    Berichten:
    256
    Locatie:
    Tremelo
    Ons nieuw model de B010 is ook zwaarder hoor.
    De vleugel weegt 437 gr.
    grtz,
    Luc
     
  5. GJVO

    GJVO In Memoriam Forum veteraan

    Lid geworden:
    23 dec 2003
    Berichten:
    16.988
    Locatie:
    Weidenbach in de Eifel
    johan,

    Gewoon even die heliumballon uit de vleugel halen, dan is ie weer 420 gram.

    GJ
     
  6. JWS

    JWS

    Lid geworden:
    24 jun 2003
    Berichten:
    222
    Locatie:
    Zwolle
    Ik zal de mijne vanavond even wegen....

    Janwillem
     
  7. jjmouris

    jjmouris

    Lid geworden:
    29 mrt 2009
    Berichten:
    1.720
    Locatie:
    Deventer
    Nou, dat die vleugel 410 gram weegt zou leuk zijn maar 390 gram is wel heel licht.

    Misschien komt het idd door de reparatie maar normaal wordt een vleugel dan zwaarder!
     
  8. JWS

    JWS

    Lid geworden:
    24 jun 2003
    Berichten:
    222
    Locatie:
    Zwolle
    Mijn B10 vleugel weegt incl. stekker 442 gram.

    Janwillem
     
  9. jjmouris

    jjmouris

    Lid geworden:
    29 mrt 2009
    Berichten:
    1.720
    Locatie:
    Deventer
    Hey jongens, laten we even duidelijk zijn. Een B10 bestaat niet en zal ook nooit bestaan volgens Sergey zelf.

    De B09.5 wel en dit is een B08 met B05 vleugel.

    Misschien dat er een B11 of B12 komt maar het is nu 2011 en dus te laat voor een echte B10. ;)

    Ik ben overigens wel benieuwd wat een B05 vleugel van het jaar 2005-2006 woog. Toen waren de modellen nog zeer licht gebouwd wegens de zware NiMh cellen en de 75 gram/dm^2 limiet.
     
  10. JWS

    JWS

    Lid geworden:
    24 jun 2003
    Berichten:
    222
    Locatie:
    Zwolle
    What's in a name?

    Volgens Willy is een B10 vleugel een B08 vleugel met extra carbon voor meer stijfheid. En dus iets zwaarder.....

    Janwillem
     
  11. jjmouris

    jjmouris

    Lid geworden:
    29 mrt 2009
    Berichten:
    1.720
    Locatie:
    Deventer
    Juist, dus laten we zelf geen namen gaan verzinnen. Dat geeft later problemen.

    :)
     
  12. Trichte

    Trichte

    Lid geworden:
    13 okt 2006
    Berichten:
    256
    Locatie:
    Tremelo
    er bestaat enkel B08 en B010.
    Die B08 van mij was wel een zeer lichte vleugel hoor.
    Dat was een persoonlijk model van Sergey waar hij in Ukraine op het WK mee gevlogen heeft.`


    grtz,
    Luc
     
  13. GJVO

    GJVO In Memoriam Forum veteraan

    Lid geworden:
    23 dec 2003
    Berichten:
    16.988
    Locatie:
    Weidenbach in de Eifel
    Ik heb ergens gelezen en ook de foto gezien (ik ben nog aan het zoeken waar het stond) dat de B10 een compleet ander model is.
    Hij zou geleverd worden compleet met gemonteerde Avionik motor en volgens mij zat er een afneembare neus op.
    Het stond vorig jaar ergens op een oostblok website, ik zoek nog even verder.

    GJ
     
  14. JohanvG

    JohanvG

    Lid geworden:
    13 nov 2005
    Berichten:
    1.663
    Locatie:
    Gelderland
    hehe, dus hij is van Sergey en Luc geweest. Als dat geen geluk brengt dan weet ik het ook niet meer.
     
  15. JWS

    JWS

    Lid geworden:
    24 jun 2003
    Berichten:
    222
    Locatie:
    Zwolle
    haha, zeker goed voor 46 rakken....
     
  16. jjmouris

    jjmouris

    Lid geworden:
    29 mrt 2009
    Berichten:
    1.720
    Locatie:
    Deventer
    Sorry hoor maar wat een bullshit!!!
     
  17. dzjaivnt

    dzjaivnt

    Lid geworden:
    12 aug 2007
    Berichten:
    711
    Locatie:
    Ermelo
  18. jjmouris

    jjmouris

    Lid geworden:
    29 mrt 2009
    Berichten:
    1.720
    Locatie:
    Deventer
    Mark, Sergey heeft het mij zo geschreven in een e-mail maar mensen luisteren niet.

    Wat betreft Avionik motoren, afneembare neus.....

    Ja de russen hebben zelf wat aandrijvingen gemaakt met een hoop eigen onderdelen maar ook met onderdelen van Neu, ze zijn nog aan het experimenten en pas als zij er blij mee zijn komt het te koop te staan. Ik heb Sergey een keer of 5 gevraagd om een 8.25:1 vertraging maar hij wil niks leveren en zeker niet een losse vertraging. Deze motor past overigens gewoon in een bestaande Avionik romp.

    De afneembare neus en het compleet andere model waar GJ het over heeft is denk ik het werk van de Japanner met de naam Cattle.

    Er staan af en toe wat foto's op het blog van Kenichi;
    Google Vertaling

    airplanemaniac¡¡blog

    Die Japanner heeft al wat meer mooie ontwerpen gemaakt;
    Attachment browser: ushidatesnewF5Bgliders.jpg by la528it - RC Groups

    Ze heten overigens "Stress Free".

    Daar naast hebben de Japanners nog de "Flip Flop" serie, worden ook door de heer Cattle gebouwd geloof ik.

    Oops.... beetje off topic.
     
  19. JohanvG

    JohanvG

    Lid geworden:
    13 nov 2005
    Berichten:
    1.663
    Locatie:
    Gelderland
    Het accucompartiment v/d S16 is uitgefreesd. Tevens vleugel pas gemaakt en voorkant v/d romp hiervoor versterkt met 3 strookjes kevlar wefsel.
    [​IMG]

    Ook het ontvangerplankje voor de S16 is in elkaar geprutst. Gaat met 1 schroefje vanaf de onderkant vast. Dit keer ook ruimte zat voor de unilog.
    [​IMG]
    Gaat al met al wat vlotter dan de B08.

    To do:
    - koelgat regelaar
    - motorspanten (3x)
    - stabilo roerhevel
    - vleugel roerhevels
    - vleugel roeraansturing
    - zwaartepunt
    - programmeren
     
    Laatst bewerkt: 15 jan 2011
  20. GJVO

    GJVO In Memoriam Forum veteraan

    Lid geworden:
    23 dec 2003
    Berichten:
    16.988
    Locatie:
    Weidenbach in de Eifel
    Volgende week vliegen Johan?

    Je prop zit hier tussen...

    Voor de leken onder ons, hier ligt voor 800 euro aan props.


    [​IMG]

    GJ
     

Deel Deze Pagina