Swift 2 bouwen en vliegen

een swift is niet voor snelheid voor snelheid moet je echt voor iets anders gaan omdat het profiel het gewoon niet kan
wel kun je er een veel grotere motor op gaan zetten maar veel sneller word hij er echt niet van :(

ook is het nadeel van een grotere motor dat de accu sneller leeg gaat en doe je er dan een grotere accu in dan vliegt hij niet meer goed
probeer met wat tape het model gestroomlijnder te maken daar word hij wel sneller/efficiënter van en als je een grotere prop er op zet dan is het probleem van de loopings en het stijgen ook weg.

ik hoop dat je er wat aan hebt

groeten robert

toch niet helemaal de swift II die ik maak uit isolatie platen is identiek het zelfde vliegt wel snel;)

full

Laatst bewerkt door een moderator:
Bedankt voor je reactie!!

Welke prop en accu gebruik jij?

Gaat jouw Swift met deze motor wel verticaal?

Ik gebruik een 3s 1000 mAh.

Gewicht moet ik even wegen, maar er zit verder niets op of aan.

mijn swift weegt 304 gram die is wel niet uit epp gemaakt
en ie gaat oneindig verticaal met een 1450 kv moter van rc techniecs een 15-15 cm 6-6´´ prop van cam speed prop Graupner er zit een 30 amp regelaar en 3s lipo 1300 mha 20 c ik doe er snaprols mee en een soort van 'flatspin' vliegt super hier een foto:
full
full

deze heeft nu wel al een paar vlieg uurtjes zo'als je ziet

Hier een filmpje van mijn swift met de Hd cam van hobbyking erop.

helaas een kapotte servo door een wat harde landing(niet in de gaten) en daarna problemen met sturen en een crash landing tegen een hek(camera beschadigd) om een auto te ontwijken.....

een 15-15 cm 6-6´´ prop van cam speed prop Graupner

Hoe monteer je deze prop op de motoras? De motoras is 3 mm, het gat van de graupner propellor is 8 mm. Er zitten geen vulringen in de verpakking. Horen deze vulringen er wel bij te zitten of kun je deze los kopen?

bij apc props zitten altijd vulringen die heb ik gebruikt bij mijn prop gewoon een keer een goedkope 6x4 spd 400 electric prop kopen en dan krijg je de vulringen er bij

let op de graupner cam speed props zijn niet gebalanceert bij de mijne zat er ook een fikse onbalans in dus als je nog meer rpm wil en een langer levende motor zet hem dan even op de prop balancer ;)

Hoe monteer je deze prop op de motoras? De motoras is 3 mm, het gat van de graupner propellor is 8 mm. Er zitten geen vulringen in de verpakking. Horen deze vulringen er wel bij te zitten of kun je deze los kopen?

met tape op je as te kleven of gewoon goed aanspannen lukt ook zou ik wil niet doen bij grotere modellen

Wat dacht je van een Turnigy 9XR met een Frysky module?
Bij HobbyKing voor $103 incl zender accu.
Groet Peter

Back