T-Rex 500 / ESC problemen ???

Daar zit je fout met de redenatie dat als het aan de servo ligt, dat het dan met een losse accu ook fout moet gaan....

Als je een accu "overbelast" (en dat lukt je niet zo gauw), dan kakt de spanning in elkaar, en meestal werkt de boel dan trager maar het werkt nog wel..... Op zijn best gaat de ontvanger opnieuw booten of zoiets....

Als je de BEC van een ESC overbelast, komt er meestal zo'n flauw blauw/grijs rookwolkje uit....

Groet, Bert

Er kwam niet echt rook uit ?
Wat er gebeurde, is toen ik de accu aansloot de ESC maar 1 maal piepte en het lampje van de ontvangen branden niet. Er werkte niets !!! Het enige wat brande was het lampje van de giro.

Wat is nu wijsheid, ik heb niet zo veel zin om heel veel geld uit te geven voor dingen die of niet kapot zijn of gelijk weer kapot gaan ?
 
zitten de connectoren van lipo en ESC er nog wel goed aan. Het het 1 keer gehad lipo aangesloten en 2 piepjes en toen stopte hij. bleek de connector van de ESC op 1pool los te zitten.
 
zitten de connectoren van lipo en ESC er nog wel goed aan. Het het 1 keer gehad lipo aangesloten en 2 piepjes en toen stopte hij. bleek de connector van de ESC op 1pool los te zitten.

Ik heb de stekker op de ESC er vandaag opnieuw aan gezet en de accustekker is origineel, deze zat er al op.
Ook heb ik met een andere accu getest en dit had hetzelfde resultaat.
Ik weet zeker dat het daar niet aan ligt.

Ik weet niet wat voor invloed het kan hebben als de motor stuk is of kortsluiting veroorzaakt.
 
wat ik nog wel is wil doen is ik heb een setje goedkope electronica (ESC, motor, gyro,servos) is trial error.

Eerst controleren of alle draden aangesloten zitten zoals het moet, op het kanaal waar het moet , kijken of er niet toevallig ergens een draad kaal is en kortsluiting maakt omdat hij net even maingear, staart aandrijving, servo, geraakt heeft.

daarna goedkope ESC ertussen motor los, en kijken of spanning op servos, en gyro normaal zijn en werken. dan goedkope motor ipv je eigen motor (niet inbouwen) als dan nog alles het doet dan weet je wat er kapot is. Ik ga er wel vanuit dat je met die nieuwe ESC eerst alles heb geprobeerd zonder motor aan te sluiten.(of wilde je gelijk vliegen zonder te proberen)

gr,
DD
 
laat ma die elektro crew spreken.

Verder probeeren blijkt waardeloos.:hammer:

@daviddutch
je was sneller met schrijfen, hoop ook, dat het geen fout met de motor is, en hij de motor angesloten heeft.
 
wat ik nog wel is wil doen is ik heb een setje goedkope electronica (ESC, motor, gyro,servos) is trial error.

Eerst controleren of alle draden aangesloten zitten zoals het moet, op het kanaal waar het moet , kijken of er niet toevallig ergens een draad kaal is en kortsluiting maakt omdat hij net even maingear, staart aandrijving, servo, geraakt heeft.

daarna goedkope ESC ertussen motor los, en kijken of spanning op servos, en gyro normaal zijn en werken. dan goedkope motor ipv je eigen motor (niet inbouwen) als dan nog alles het doet dan weet je wat er kapot is. Ik ga er wel vanuit dat je met die nieuwe ESC eerst alles heb geprobeerd zonder motor aan te sluiten.(of wilde je gelijk vliegen zonder te proberen)

gr,
DD

Ik heb zojuist een turnigy 60a van m'n vliegtuig getest op m'n heli. (Wel met een 3s accu) !!! Alles werkt naar behorens.
Ik heb de test gedaan met de motor van m'n vliegtuig verbonden met de ESC.
Ik heb puur de ESC kabel uit m'n vliegtuigontvanger gehaald en in de ontvanger van de heli gedaan, alle servo's en giro werken goed ???

Morgen toch maar even langs de winkel waar ik de heli gekocht heb :(
 
Als de winkel een optie is zou ik dat zeker doen, zij meten het zo door en als er wat nieuws in komt kan het gelijk getest worden.:)

Mag ik vragen wat voor ESC je hebt en wat voor motor? Ik geloof dat ze tegenwoordig ook de roxy 100 er standaard bijleveren ipv de align.

Ik heb zelf de BL70G icm met de 500MX en tot nu toe geen problemen
 
Als de winkel een optie is zou ik dat zeker doen, zij meten het zo door en als er wat nieuws in komt kan het gelijk getest worden.:)

Mag ik vragen wat voor ESC je hebt en wat voor motor? Ik geloof dat ze tegenwoordig ook de roxy 100 er standaard bijleveren ipv de align.

Ik heb zelf de BL70G icm met de 500MX en tot nu toe geen problemen

Ik heb exact dezelfde componenten ! Ook de BL70G icm met de 500MX
Het gekke vind ik dat voor de problemen ik zeker wel 15 accu's probleemloos gevlogen heb ???
 
laat ma die elektro crew spreken.

Verder probeeren blijkt waardeloos.:hammer:

@daviddutch
je was sneller met schrijfen, hoop ook, dat het geen fout met de motor is, en hij de motor angesloten heeft.


Ik ben bang dat dit laatste wel gebeurt is ? Zouden jullie de motor niet aangesloten hebben dan ?
In eerste instantie deed de ESC het ook gewoon (wel met maar 1 piep, wat logisch is zonder motor) Ik heb toen gelijk de accu en motor losgekoppeld.
Volgens mij was het kwaad toen al geschiet ? :(
 
.. naar de winkel gaan ? ..
kan
s6
Uwe

Vanmorgen maar even met de heli naar de winkel terug en de winkelier heeft sterk het vermoeden dat er kortsluiting in de motor is ?
We hebben motor en regelaar eruit gehaald en dit wordt terug gestuurd naar Robbe.
Even afwachten dus.

Ik ben wel tot conclusie gekomen dat ik NOOIT geen Align meer koop. Met elke T-Rex die ik nieuw koop heb ik elektronica problemen. (behalve met m'n T-Rex 250)
Ik vlieg ook met vliegtuigen en daar zit altijd ZEER goedkopen elektronica in, daar heb ik nog nooit 1 problemen mee gehad :D

Ik hoop dat Robbe dit netjes oplost ?
 
moeilijk ...

heb ook probleem met mijn Vario motor,
lopen van de eene naar de andere,
mooi gevlogen en uit,
en mooi vliegweer en gaat niet,

gr. Uwe
 
.. Align,

ik heb 5 T Rex' en
en die doen het allemaal goed,

zelfde met zenoah, alle tevreden, bij mij gaat die naar 20 uren uit
(nog niet bekende oorzaak)

Dus ik zeg ook niet zenoah is niet goed, zou niet eerlijk zijn.
 
Vanmorgen maar even met de heli naar de winkel terug en de winkelier heeft sterk het vermoeden dat er kortsluiting in de motor is ?
We hebben motor en regelaar eruit gehaald en dit wordt terug gestuurd naar Robbe.
Even afwachten dus.

Ik ben wel tot conclusie gekomen dat ik NOOIT geen Align meer koop. Met elke T-Rex die ik nieuw koop heb ik elektronica problemen. (behalve met m'n T-Rex 250)
Ik vlieg ook met vliegtuigen en daar zit altijd ZEER goedkopen elektronica in, daar heb ik nog nooit 1 problemen mee gehad :D

Ik hoop dat Robbe dit netjes oplost ?
Of zoals ik Align kit zonder electronica en zelf goed gerief erin steken:cool:
 
nadeel is dat de elektro met kit vele malen goedkoper is als los.

bijv obv. 250SE alles los
3xds swash 105Euro + 1 DS staart 38Euro + GP780 130Euro + BL250sp motor 35Euro + ESC 30Euro = 338Euro + losse kit 250SE 175Euro °te samen 513Euro

250SE super combo 239Euro

voor de 450 is het niet anders 500 idem 600 idem............pffffff

En tja soms heb je pech en doet align ook niet wat het zou moeten doen..........

Aan de andere kant heb ik ook copterX met standaard elektro meuk........tot nu toe ook geen problemen mee gehad (wel ander prijskaartje 110Euro compleet voor bijv de 450Pro:D en vliegt nog steeds super strak)
 
nadeel is dat de elektro met kit vele malen goedkoper is als los.

bijv obv. 250SE alles los
3xds swash 105Euro + 1 DS staart 38Euro + GP780 130Euro + BL250sp motor 35Euro + ESC 30Euro = 338Euro + losse kit 250SE 175Euro °te samen 513Euro

250SE super combo 239Euro

voor de 450 is het niet anders 500 idem 600 idem............pffffff

En tja soms heb je pech en doet align ook niet wat het zou moeten doen..........

Aan de andere kant heb ik ook copterX met standaard elektro meuk........tot nu toe ook geen problemen mee gehad (wel ander prijskaartje 110Euro compleet voor bijv de 450Pro:D en vliegt nog steeds super strak)

Je noemt hier wel alle Align onderdelen los op, wat ik bedoel zijn savox servo's, scorpion motor, kontronik esc enz. Wel wat duurder maar je spaart op de kit zelf. Bv; voor m'n 600 PRO kwam ik op 1000 € voor alles ; voor een mikado gingen we dan naar 1200 a 1300 € en dat was buiten mijn budget:puppydogeyes: :cool:
 
het gaat ook om:

met een kit heeft de dealer een klant gekregen,
en naar een crash moet de klant onderdeelen vervangen,
en niet weer een kit kopen,

naar een giga - crash met mijn T Rex 250, zo 1,5 jaar geleden,
heb ik ook een kit gekocht, omdat onderdeelen durder zijn geweest dan dat kit.

alles zo'n ding .. ..
 
Even een update,...
De motor en regelaar worden kostenloos vervangen onder de garantie.
Met dank aan de winkelier uit lexmond !!!

Nu even wachten tot het binnen is en dan maar even voorzichting alles weer inbouwen :D

Ik heb even overlegd met de winkelier om de nieuw motor en regelaar in ruilen voor "beter",....maar aangezien ik toch geen 3D vlieg en niet het uiterste eruit haal heb besloten om toch met de originele align elektronica te gaan vliegen. Gezien de minimale klachten welke ik kan vinden over de elektronica van de T-Rex 500 ga ik ervanuit dat ik gewoon PECH heb gehad :(
 
Even een update,...
De motor en regelaar worden kostenloos vervangen onder de garantie.
Met dank aan de winkelier uit lexmond !!!

Nu even wachten tot het binnen is en dan maar even voorzichting alles weer inbouwen :D

Ik heb even overlegd met de winkelier om de nieuw motor en regelaar in ruilen voor "beter",....maar aangezien ik toch geen 3D vlieg en niet het uiterste eruit haal heb besloten om toch met de originele align elektronica te gaan vliegen. Gezien de minimale klachten welke ik kan vinden over de elektronica van de T-Rex 500 ga ik ervanuit dat ik gewoon PECH heb gehad :(

heb zelf ook een Trex500 esp en nog geen klachten gehad met electronica, vind het een geweldige machine:p
 
Back
Top