T rex 600esp naar UH 1 Huey .

Discussie in 'Schaalhelikopters' gestart door guyken, 15 aug 2015.

1. Pizzaman

Pizzaman

Lid geworden:
    25 mei 2015
    Da's ook snert zeg. op naar de volgende denk ik want je kan het toch niet laten.

2. guyken

guyken

Lid geworden:
    25 mei 2009
    Ik denk dat ik eerst weer wat budget zal moeten opbouwen LOL . k'Ga voorlopig met autootjes rijden , minder duur .

3. renetl50

renetl50

Lid geworden:
    1 jun 2014
    Jammer van de mooie heli.
    Maar met auto's kunnen je ook crashen, kan dan ook in de papieren lopen.

4. easy

easy

Lid geworden:
    15 sep 2011
    ja maar dat zijn meestal wel kleinere papieren dan een schaalheli ;)

renetl50 vindt dit leuk.
  5. guyken

guyken

Lid geworden:
    25 mei 2009
    Even alles laten bezinken .

6. guyken

guyken

Lid geworden:
    25 mei 2009
    Dan terug bouwen naar TT en pod and boom .

7. easy

easy

Lid geworden:
    15 sep 2011
    als je alles nog hebt liggen zeker een interessante optie..

trex 600 esp 6s wordt veel aanzien als een underpowerde heli maar eigenlijk zijn het gewoon steengoede helikopters voor iemand die geen full acro vliegt :)

en het is een mooie size en 1 lipo ipv 3 er in en je kan vliegen :)

bij ons op de club vliegt er ook zo 1tje, ook een fbl en die man is er reuze tevreden over, vliegt zo strak als een trein op rails

8. guyken

guyken

Lid geworden:
    25 mei 2009
    Wel als je iemand weet ik doe straks het frame met de servo's weg , ook met of zonder 2 verschillende 600 size motors en nog wat spul voor 600 zoals struts , canopy , tail fin .

9. easy

easy

Lid geworden:
    15 sep 2011
    ik heb het doorgestuurd naar een clubgenoot van mij..

heb je er echt geen zin meer in om deze trex zelf zo als pod and boom te vliegen?

of is het (tijdelijk) effe gedaan met rc heli..

10. guyken

guyken

Lid geworden:
    25 mei 2009
    Voorlopig doe ik verder met wat ik in huis heb . Ik heb hem pod and boom gevlogen voordat hij in de schaalromp ging en dat wad idd een plezier . De advertentie staat hier nu ook bij te koop forum . De stukken voor de flexdrive zijn er uit en terug aangepast voor TT .

Heli-Uwe vindt dit leuk.
  11. guyken

guyken

Lid geworden:
    25 mei 2009
    Sombere gedachten zijn wat voorbij , misschien in de toekomst een eenvoudiger model bouwen of een Vario model .

Laatst bewerkt: 28 mei 2016
  12. easy

easy

Lid geworden:
    15 sep 2011
    gewoon proberen de boel wat eenvoudig te houden.. maar om eerlijk te zijn, wat ik van vario gezien heb is ook niet echt built to last te noemen..

vooral heel het staart gebeuren vond ik maar weinig vertrouwen uitstralen.. wie zulke toch wel forse bedragen moet neertellen mag wel iets betere kwaliteit krijgen.

maar goed zullen vast mensen anders over denken..

maar in elk geval de eerste schaalheli die zonder problemen het hele jaar door elke week kan vliegen moet volgens mij nog uitgevonden worden..

anyway het belangrijkste is dat je er terug wat zin in krijgt :thumbsup:

13. brutus

brutus Vriend van modelbouwforum.nl PH-SAM Forum veteraan

Lid geworden:
    18 nov 2008
    Yup.... ik heb tot nog toe nog geen enkel staartfalen gehad in de Vario schaalheli's, en de oudste daarvan is nu toch al 16 jaar oud (en werkt nog met een 2 mm staaldraad aandrijving)....
    Maar zoals met alle Vario's, de "kwaliteit" staat of valt met hoe je de heli bouwt. Bij Vario doe je dat nog steeds zelf.
    met de componenten die Vario levert, mits goed geïnstalleerd, is niks mis.

14. easy

easy

Lid geworden:
    15 sep 2011
    010209_0074_edited-1.jpg

aub het staart gedeelte van een vario heli.

droevig vind ik dat.. zal best wel werken maar.. om maar iets te zeggen, de tail pitch aansturing van mijn blade 450 is degelijker opgebouwd dan dit.. om nog maar te zwijgen als je gaat vergelijken over wat er bvb op een trex 700 staat.

en ja dit is geen acro 3d heli waar mee gesmeten word in de lucht, dat weet ik ook, maar het is wel een grote zware heli en dan mag het allemaal wel wat degelijk zijn.

niet kwetsend bedoeld maar als je zoveel betaald mag dit toch allemaal mooi in metaal zijn.. en zeg nu niet dat dit kunststof beter is dan metaal, heb het zelf vast gehad.

15. guyken

guyken

Lid geworden:
    25 mei 2009
    Vario heeft momenteel ook rompen voor t rex 700 mechaniek, misschien is dat wel iets , groter kan ik toch niet gaan of k moet een busje kopen of remorque en beetje later een andere vrouw LOL . :D

16. easy

easy

Lid geworden:
    15 sep 2011
    zeker interessant zou ik zeggen, ok het is geen schaalmekaniek maar wel degelijk spul dat nog wat betaalbaar is en 700 is nu ook niet echt klein.

tja vrouwen kan je misschien tegenwoordig ook al kopen of 1 van 50 ruilen tegen 2 van 25..

maar of dat nu echt aan te raden is :rolleyes::rolleyes::rolleyes:

17. brutus

brutus Vriend van modelbouwforum.nl PH-SAM Forum veteraan

Lid geworden:
    18 nov 2008
    Kun je droevig vinden, maar dat is het NIET....
    Schaalheli's hebben de neiging zwaar te zijn, en je kunt maar tot zo ver gaan qua vermogen. Het gaat om rotordisc belasting en vliegeigenschappen, NIET om "of het nog omhoog wil (en anders meer vermogen)"....

Gelukkig trekt die staart zich weinig aan van wat jij of ik vinden: die is OF sterk genoeg, OF niet.
    De foto die jij toont is de "stevige" variant. Mijn Cobra van 10 kilo heeft de "lichte" variant, en die houd het al 11 jaar en bijna 100 vlieguren probleemloos vol (en 100 vlieguren, dat komt neer op ongeveer 500 vluchten)

Deel Deze Pagina