T-rex 700E F3C

Discussie in 'bouwverslagen' gestart door Roak, 14 dec 2010.

  1. Ronald van Lent

    Ronald van Lent

    Lid geworden:
    3 sep 2007
    Berichten:
    147
    Locatie:
    Nunspeet
    Verschillende weegschalen??


     
  2. Roak

    Roak

    Lid geworden:
    2 sep 2003
    Berichten:
    345
    Locatie:
    Almere
    Nou o.a de aandrijfaccu 111 gram verschil,
    de ontvanger lipo, ik gok dat die van jou zo'n 130 gram weegt,
    die van mij 204, is weer 74 gram !,

    bij elkaar 185, dan klopt het wel 5.5 en 5.7 kg !

    Ik ben benieuwd of de 20C pakketten ook koel blijven op hoog vermogen, mijn 40C pakketten warmen namelijk toch nog een HEEEEEL klein beetje op, net voelbaar in die kou van vandaag.
     
  3. Roak

    Roak

    Lid geworden:
    2 sep 2003
    Berichten:
    345
    Locatie:
    Almere
    Ik ben net even in de weer geweest met de heckrotor en de heli opgespind om te kijken of de heckrotor misschien zwaar gaat lopen op snelheid.
    Nou dat niet, maar ik heb wel iets anders ontdekt, namelijk dat de neiging van de heckrotor om het midden op te zoeken (wie weet hoe je dat noemt ?, "dynamisch balans ?") echt SUPER sterk is. Ik kan me nu heel goed voorstellen dat zo'n heckservo veel stroom vreet.

    Ik heb er nu 2 langere bouten in zitten met een extra ring onder de boutkop en onder de moer en het is nu iets minder, maar nog steeds heel sterk. Ik moet flink veel kracht zetten om de heckrotor te verstellen op snelheid.

    Heli's in de grote luchtvaart hebben daarom ook een balansgewicht op de heckbladhouders.
     
  4. wrobijns

    wrobijns

    Lid geworden:
    13 apr 2004
    Berichten:
    3.687
    Locatie:
    Swalmen
    zoek op chinese weight mods. Die compenseren dit.
    Deze had ik ook op mijn 700N's

    Misschien bulk inkoop?
    Die ik heb zijn nl voor plastic tailgrips.
     
    Laatst bewerkt: 7 mrt 2011
  5. Roak

    Roak

    Lid geworden:
    2 sep 2003
    Berichten:
    345
    Locatie:
    Almere
    Kijk ! Ik wist niet dat dit zo werd genoemd.
    bedank voor de tip Walter, er is best veel over te vinden.
     
  6. heimhelicopters

    heimhelicopters verslagschrijvers

    Lid geworden:
    23 mrt 2005
    Berichten:
    1.806
    Locatie:
    hengelo
    Bij de grote luchtvaart heten ze tarrier gewichten, als ik het goed heb. In het boek van wg simon(welke voornamelijk over Heim gaat) nemen ze eenstuk schroedradstang om zo aan weerskanten een gewone moer en een nylock moer te plaatsen. Ik heb zelf ook ooit de test gedaan met een van mijn heims en ontdekt dat ze met de stock blades geen extra gewicht nodig hebben.

    Ik denk dus dat je met het toevoegen van een ringetje heel erg aan de voorzichtige kant zit. En de NHP bladen hebben een beste koorde dus ik denk dat je ook best wat mag toevoegen.

    Het is denk ik heel wijs om em zo licht mogelijk te krijgen , je hebt niet alleen minder stroomverbruik maar ook een betrouwbaardere heck, minder slijtage aan de servo enz..

    Steven
     
  7. wrobijns

    wrobijns

    Lid geworden:
    13 apr 2004
    Berichten:
    3.687
    Locatie:
    Swalmen
    Ik had ze via een dude op Helifreak gekocht die er een exacte science van heeft gemaakt.



    (600 voorbeeld, zelfde grips als de 700)
    Zelf mijn meuk HK450 tailgyro leek er ineens goed door.

    Ik heb hem gevraagd of hij ook de Metal grips versie heeft.
    De verzendkosten vallen mee en ik had ze ook snel binnen.
    Als we nu 3 sets bestellen dan zijn we effectief bezig.
    John,
    Rob,
    Walter
    Helihenk wil ook een setje :)
    Tim de Boer wil ook

    Ze waren toen niet zo duur geloof ik. 7 dollar of zo.
    Maar dan zijn ze ook perfect afgestemd op de grips, geen gezeik en getest.
    Ik bestel ze dan en verstuur ze direct naar jullie.
    1 dag later hebben jullie ze dan.
    Het zijn echt aanradertjes als je de problemen hebt die jullie beschrijven.

    Goed idee?
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 13 nov 2015
  8. wrobijns

    wrobijns

    Lid geworden:
    13 apr 2004
    Berichten:
    3.687
    Locatie:
    Swalmen
    Toch even gekeken of ik mijn huidige weight mods kon gebruiken.
    Nu hebben de metal weight mods aan 2 kanten een gewicht.
    Voor de plastic grips maar aan één kant.
    Dus even ringetjes zoeken.
    Dan een langer boutje en het lijkt wel.
    Mijn gewicht is door de ring wel meer (op gezicht), maar korter dus hoop ik dat het wel ongeveer uit komt.

    [​IMG]

    Toch wil ik het goede spul hebben maar ik ben gewoon benieuwd of dit al werkt.
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 17 nov 2015
  9. Ronald van Lent

    Ronald van Lent

    Lid geworden:
    3 sep 2007
    Berichten:
    147
    Locatie:
    Nunspeet
    Zonder je draadje al te veel te "vervuilen" hier toch even wat nieuws van mij. Voor het donker vandaag (kon niet tot komend weekend wachten) toch nog even snel een vlucht gemaakt met langere heckblaadjes, gyro gain 10% naar beneden en de govergain op 16 ipv 17.
    Pendelen is bijna weg, heck doet het nog minimaal in de hover dus ik ga hem op 15 zetten en ik vermoed dat hij dan helemaal strak is.
    Deze vlucht wel gelogd :banana: en heb ongeveer 4,5 min FAI gehoverd en 2,5 min. aero's gevlogen. Twee keer een tegengestelde 2-punt rol, de candle, looping met pirouette en cuban eight.
    Piekstroom van 107A bij looping met pirouette en max vermogen van 4915 Watt :cool:. Na deze vlucht met 25-35C packs bij een buiten temp. van 8 graden volgens de log 2730 mAh verbruikt. Bij het uitlezen van de packs gaf de meter nog een restcapaciteit van 45% aan. Dat moet dus helemaal goed gaan komen. Motor, reglaar en packs waren handwarm.
    Volgende word een complete FAI ronde.
     
  10. Super john

    Super john verslagschrijvers

    Lid geworden:
    24 feb 2005
    Berichten:
    1.710
    Locatie:
    Omg. Utrecht
    Pfff, ik ben nog maar aan het begin van het invliegen van mijn heli en dan komt er weer een met iets nieuws:"chinese weight mods"! What the F**K is dat nou weer :confused:. Als ik ff google dan krijg ik genoeg leesvoer maar daar heb ik nu ff geen zin in, zorgen deze gewichten ervoor dat de servo iets minder kracht nodig heeft om de bladen te verstellen? Hoe,wat en waar ga ik dat dan merken tijdens het vliegen.

    En Walter: voor die 7 dollar doe ik wel mee hoor ;), al weet ik nu nog niet exact wat het mij brengt.
     
  11. EricW

    EricW

    Lid geworden:
    22 mrt 2007
    Berichten:
    4.246
    Locatie:
    Raamsdonksveer
    Als je een gevoelig/moeilijk instelbare staart hebt, zal deze aanpassing het waarschijnlijk enorm verbeteren.
    Dat zal het je waarschijnlijk brengen.
    Snap nog steeds niet waarom dat er standaard niet word opgezet bij Align eigenlijk.
    Andere fabrikanten bouwen het vaak al wel in de grips in.
     
  12. rcskillz

    rcskillz

    Lid geworden:
    30 dec 2008
    Berichten:
    98
    Locatie:
    Veghel
    Toch even vermelden dat ik dit topic met veel plezier heb gelezen,super mooie heli en tegelijk weer een hoop opgestoken!

    Gr Rogiër
     
  13. Roak

    Roak

    Lid geworden:
    2 sep 2003
    Berichten:
    345
    Locatie:
    Almere
    Hoi, leuk om te horen dat het gewaardeerd wordt !

    Binnenkort zal ik weer even een update plaatsen met vliegervaringen en instellingen. Ik ben nu bezig met een andere kop geometrie op heli #2 en dat wil ik eerst even uitproberen voor ik daar weer over bericht.

    gr,
    Rob
     
  14. Roak

    Roak

    Lid geworden:
    2 sep 2003
    Berichten:
    345
    Locatie:
    Almere
  15. Super john

    Super john verslagschrijvers

    Lid geworden:
    24 feb 2005
    Berichten:
    1.710
    Locatie:
    Omg. Utrecht
    En een nieuwe kop:

    [​IMG]
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 17 nov 2015
  16. TdeB

    TdeB

    Lid geworden:
    5 jun 2008
    Berichten:
    296
    Locatie:
    Noord-Holland
    Eindelijk een echte F3C rotor head met zero delta (of misschien adjustable) ipv negatieve delta, zoals op alle andere heads.
    Dit zal voor veel F3C vliegers een uitkomst zijn denk ik!

    Tim
     
  17. Roak

    Roak

    Lid geworden:
    2 sep 2003
    Berichten:
    345
    Locatie:
    Almere
    Het is niet te volgen daar bij Align !
    Heb je net iets nieuws wordt het al weer vervangen.

    :confused::confused::confused:

    Wel een ERG mooie kop !

    Rob
     
  18. Super john

    Super john verslagschrijvers

    Lid geworden:
    24 feb 2005
    Berichten:
    1.710
    Locatie:
    Omg. Utrecht
    Gewoon heel slim Rob....mensen die het echt willen die kopen het toch! Kan ik in Meerhout deze kop op je heli bewonderen..:rolleyes:
     
  19. F3Cees

    F3Cees

    Lid geworden:
    18 aug 2008
    Berichten:
    175
    Locatie:
    IJzendijke
    lijkt precies op de asg kop van JR
    gr Cees
     
  20. Roak

    Roak

    Lid geworden:
    2 sep 2003
    Berichten:
    345
    Locatie:
    Almere
    Dat was mij ook al opgevallen ! Alleen IETS goedkoper :p:p
     

Deel Deze Pagina