Ben ook benieuwd wat deze kop brengt, maar voorlopig zal ik het met de standaard kop moeten doen. En dan maar weer wachten op de volgende update
Ze worden verzonden met UPS vanuit de UK, heel heel heel misschien heb ik ze morgen nog ..........:turn-l::turn-l:
Als ik 'm morgen nog heb ga ik er maar 1 ombouwen, de andere vlieg ik dan mee op de wedstrijd, die heb ik nu wel goed vliegen. De nieuwe kop kan ik dan in Meerhout uitproberen in de pauzes of zo en misschien nog een rondje mee vliegen in de wedstrijd. Alle twee ombouwen zou niet verstandig zijn vlak voor een wedstrijd.
Ben toch benieuwd waar de grootste voordelen in zitten en waar de verschillen in vlieggedrag zullen optreden.
Door de 0-delta zou het in ieder geval nog rustiger moeten reageren op windvlagen, de flybar ratio kan hoger dan nu het geval is wat 'm ook rustiger maakt, en er valt te experimenteren met de directe pitch instellingen (de z.g. bell input) naar de bladhouders.
Ik vind het bijzonder dat een commercieel bedrijf als Align toch noch ontwikkeling stopt in een Flybarred head. Aan de andere kant is het design wel heel erg JR-like. Dus het betere jatwerk Desalwelteplus ben ik benieuwd of dit echt beter is. Ik zie een Nr1 plaats gereserveerd voor jou morgen
Valt nog wel mee, nog steeds VEEL goedkoper dan een Hirobo of een JR. De kop is eigenlijk de enige grote upgrade. Rob
Dacht het niet ! Vanaf 2014 is de eerste mogelijkheid om de huidige regels aan te passen dus dan is er pas de mogelijkheid om uberhaupt iets te veranderen, waaronder EVENTUEEL flybarless, maar ik denk dat vrijwel iedereen het afstemt omdat je dat in pricipe het F3C afschaft.
Yep you're right. 'k heb weer es een lettertje niet goed gelezen..... Lang leve de paddlestang! En die nieuwe Align kop lijkt ook veel op de Hirobo SSZ-5 kop! De ideeen wisselen per persoon een beetje maar de de Bell-Hiller mixverhoudingen liggen veelal tussen de 0,7 tot 0,9. De SSZ 5 heeft standaard 0,7. Maar uiteraard is dat niet het enige het is vooral het samenspel tussen bladen paddles demping en mixverhoudingen enz. en vooral ook smaak. S.
Koppen zijn gearriveerd en het ziet er weer mooi afgewerkt uit : Zal weer even een kort verslagje schrijven over de bouw. gr, Rob
OK hier is een korte bouwbeschrijving. De inhoud van de set: Er zitten harde (zwart) en minder harde (rood) dempers bij, ik heb de rode gebruikt. Het monteren van de flybar wip is een secuur werkje: De beide bouten waarmee de wip in de lagers gemonteerd wordt kunnen niet helemaal tot aan de wip worden vastgedraaid ! Dan loopt alles vast met het risico dat de lagers beschadigd raken. Eerst alles zonder loctite monteren; de bouten dusdanig aandraaien dat er geen zijdelinge ruimte meer is op de lagers en dat de wip in het midden zit. daarna 1 voor 1 de beide bouten definitief monteren, het draad met blauwe loctite, in het lager met R48 lagerlijm (staat ook in het manual) om evt. speling op te heffen. Bij het installeren van de kooi had ik 1x een 0.1mm vulringetje nodig om de ruimte eruit te krijgen. Bij de set zit een klein stukje 4mm as, erg handig bij het monteren, heb je niet de hele tijd die flybar in de weg zitten. Kop klaar op de heli. Ik heb de opties High flybar ratio en Low pitch response gekozen op de mixer arms, en uiteraard 0-delta. Een kijken hoe dat vliegt. gr, Rob
Net terug van het veld, ik kan kort zijn: SUPER !! deze kop is een duidelijke verbetering, het hoveren is rustiger en precieser, door de zonnestand kon ik niet zoveel aerobatics vliegen maar ook dat ging erg mooi. gr, Rob