T-rex250SE ?

Hallo,
Het indoorseizoen komt eraan en was eens aan het rondneuzen en vroeg me af wat de gebruikerservaringen mbt een T-rex250SE zijn ?

Bas

Hoi Bas,

Ik kan je melden dat een T-Rex 600 een stuk gemakkelijker vliegt dan een 250. Schichtig dingetje...
De keerzijde is dat als je een 250 in de vingers hebt, al het grotere kinderspel is. Hoe groter, hoe gemakkelijker.
Groetjes,
Arthur
modelvliegen

Hoi Bas,

Ik kan je melden dat een T-Rex 600 een stuk gemakkelijker vliegt dan een 250. Schichtig dingetje...
De keerzijde is dat als je een 250 in de vingers hebt, al het grotere kinderspel is. Hoe groter, hoe gemakkelijker.
Groetjes,
Arthur
modelvliegen

Aan zijn sig te zien is hij al ervaren heli vlieger.

Ik vind het een onwijs leuk speeltje voor in de zaal, lekker wendbaar en lekker rustig geluid.

Al zou ik voor mijnzelf ooit wel eens een betere regelaar inzetten om governer te vliegen.
Klein kontronikje of een ice oid..

Ook prettig mee te nemen in een bij behorend koffertje.. lipos kosten ook nog eens geen drol :) dus heb je er een stuk of 8 kan jij lekker knorren in de zaal :)

Owja, ik heb er wel een andere staart servo inzitten omdat de DS420 toch met wat heftig vliegen uitbreekt..
Ik heb er op aanraden van derder een Robbe FS61BB inzitten, onwijs strak nu :)

Bas,

Ik heb enkele maanden geleden ook eens serieus gekeken naar een 250 maar volgens mij is het een zeer tricky speeltje. Erg snel en met name de tail schijnt nogal eens problemen te geven. Helaas heb ik geen mogelijkheid om in een zaal of zo te vliegen want daar komt ie volgens mij het beste tot zijn recht.

Zeker nu we het "onstuimige" weergetijde ingaan is het geen doen om er buiten mee te vliegen (denk ik). Maar wie weet krijg ik de komende maanden toch nog een zwak moment ;-)

Bas,

Ik heb enkele maanden geleden ook eens serieus gekeken naar een 250 maar volgens mij is het een zeer tricky speeltje. Erg snel en met name de tail schijnt nogal eens problemen te geven. Helaas heb ik geen mogelijkheid om in een zaal of zo te vliegen want daar komt ie volgens mij het beste tot zijn recht.

Zeker nu we het "onstuimige" weergetijde ingaan is het geen doen om er buiten mee te vliegen (denk ik). Maar wie weet krijg ik de komende maanden toch nog een zwak moment ;-)

Ik vlieg er elk weekend ook buiten mee hoor, 4 bft geen probleem..
Hoveren moet je niet willen want dat ziet er dan niet uit :rolling:, maar gewoon vliegen prima hoor..

De 250 kan je net zo tam maken als je zelf wilt, het is gewoon kleiner.

Ik heb mij een trex250se gekocht om 's avonds thuis nog effe te kunnen vliegen zonder dat ik naar het veld hoef. Vooral het veel hooveren vond ik belangrijk. 't Is een leuk hebbedingetje maar zoals reeds geschreven, very tricky. Vliegen met wind kan maar een hobbelpaard op volle toeren schommelt dan vlgs mij minder dan je heli. Ik heb alleszins heel veel geleerd van mijn 250 en tis nen aanrader.

over het algemeen toch goede ervaringen dus. Ja, dat het een fel beestje kan zijn weet ik, kwestie van de headspeed iets lager kiezen en de uitslagen beperken en ook wat expo, dan moet het wel lukken.

Wat ik me eerder afvraag is de kwaliteit van de inbusboutjes, die draai je zo dol, tenmisnte dat is wat ik altijd lees van Align boutjes ....
Je hoeft ze niet elke dag los en vast te draaien maar het is wel fijn als dat nog lukt na een crash en je ze niet eerst met een dremel hoeft te bewerken als dat uberhaupt lukt met een m2 boutje :-(

Een Gaui Hurricane 200 SE V2 is ook nog een optie

Bas

Is er een winkel in NL waar ze de Gaui Hurricane 200 op voorraad hebben, en eventueel ook onderdelen?

Ja onderdelen in NL zoek ik ook nog.
Heb sinds kort ook een GAUI 200SE V2
Super mooi dingetje. Kwaliteit is ook erg mooi

Ik ben ook al een poosje aan het kijken voor een kleine (indoor) heli voor de winter maanden.
Mijn voorkeur gaat ook uit naar een Gaui 200 maar aangezien het niet zo eenvoudig is om aan onderdelen te komen, ben ik er nog niet over uit wat het gaat worden.

bij de aangegeven shop in de uk is het geen probleem, daar heb ik ooit eens een 3DX500 gekocht en is een prima shop.
MAar align onderdelen koop je op elke hoek van de straat . Aan de andere kant koop je een heli om te vliegen en niet om te crashen natuurlijk :-)

Zondag is er bij onze club indoorvliegen en er is een clublid die met een t-rex 250 viegt dus kan ik die even onder de loep nemen.

Bas
ps. hier nog een draadje : http://www.helifreak.com/showthread.php?t=102833

Laatst bewerkt:
Heb bij die shop in de UK ook onderdelen besteld.
Hobbycity heeft ook onderdelen en daar komen ook een aantal van over naar mij.

GAUI 200 is een erg mooie kwaliteits heli. Staartaantsturing is ook beter dan bij de trex250

De 250 van align is een best leuk dingetje...
Ik gebruik hem indoor om op het gemakkie dingen te oefenen, die ik dan later met de andere 2 buiten kan uitproberen
En qua wind, een windkracht 3 word wel en beetje heftig
Maar ja, ga je de windkracht even schaaltechnisch terugrekenen is het ook niet zo heel vreemd dat hij daar last van heeft

Ik heb er 1 van de allereerste generatie, en ben ondertussen zo gek geweest er een fbl van te maken
Maar vliegt goed

De staart kan inderdaad wat puntjes geven, maar met een beetje ervaring kom je dar wel uit

De inbusboutjes zijn, zoals gewend bij align, bagger. Je draait ze in no time door (de kop). Nu kan er nog een discussie starten dat je ze dan niet zo hard aan moet draaien, maar vast is in mijn ogen vast en niet redelijk los...

Ik heb ondertussen alles vervangen door een setje van rcscrews, probleem opgelost.

Voordeel van de Gaui lijkt mij dat hier een TT op zit (dacht ik tenminste)
Persoonlijk hou ik niet zo van snaren in de staart, heb ik weinig gevoel bij

Toerental verlagen, maar niet te laag, anders krijgt de staart problemen

Zwaardere paddles, of gewichtjes op de paddlestang (wel hetzelfde gewicht)

Nick en roll wat verlagen in het swash menu, al zou je hier beter alles kunnen laten wat het is

expo aanzetten (probeer niet meer dan 30% in te zetten, anders gaat hij gekke dingen doen)

en verder zijn er niet gek veel dingen die je kunt doen..
Het dingetje is nu eenmaal redelijk schichtig van zichzelf, zit in zijn aard:mrgreen:

Back