T-rex250SE ?

Enfin, afgelopen weekend een clublid zien vliegen met een t-rex250. Op zich prima ding, maar de boutjes blijft een slecht punt, alswel de staart, die blijft hunten. Ook met andere gyro/servo combi's is hij niet optimaal te krijgen. Schijnt een heikel punt te zijn.
Dit tesamen heeft mij doen besluiten om voor een Gaui 200 V2 te gaan, lees hier verder : http://www.modelbouwforum.nl/threads/gaui-200-ex-v2.121379

Bas

Laatst bewerkt door een moderator:
De 250 van mij vliegt super strak, mits je een GP780 en de DS420 mijd..

Ik heb mijn tail nooit strak gekregen met de DS420 servo, en ook niet met een GP780.

FS61BB icm GP750.. dream machine ;)

En lekker cheap parts bij HK ;)

Ik ga denk ik toch maar voor een Trex 250 SE vanwege de onderdelen die volgens mij iets makkelijker te verkrijgen zijn dan een Gaui. Ik heb geen haast en ga eerst maar eens kijken of er komende weken een leuke 2e hands te krijgen is.

Volgens mij is de "SE" uitvoering de verbeterde versie ...toch?

Nope, vliegt als een tierelier zo strak als de 250SE :)

Zit een MKS DS480 servo op de staart, moet alleen een goede gyro op, GP750 is al primo..

Zit zelfs een Originele Align motor + regelaar op..

3x HXT900 op de cyclic, more then enough...

ivm gewichtjes voor padllestang waar plaats je die en wat doet dat eigenlijk?:confused:

Denk aan een touw met iets zwaars er aan die je boven je hoofd rond draait. Een zwaarder iets zal stabieler zijn, maar trager reageren op je bewegingen (naast centrifugale krachten).

Je plaatst ze ergens op je flybar. Hoe verder naar buiten, hoe trager je heli zal reageren op de cyclic input.

250

Ik heb bijna 1 jaar al de 250 se was nooit echt tevreden ermee. tot dat ik paar weken geleden er een beastx op had gezet. wat vliegt ie nu lekker zeg super strak ook de staart(wel met een futaba 9257 staart servo en de nieuwe 410 metal gear align servo's).
Heb meer power beetje expo erop is ie heel goed te vliegen. gister nog veel blade scrapes gemaakt in de zaal echt een topper nu.

gr.

Wat is zo'n beast X? Want er zijn zoveel zelfstabiliserende producten, is dat met of zonder flybar, installeert dat gemakkelijk?:confused:

dus zelfs bij een heel kleine heli werkt fbl goed, of moet ik zeggen dat het dan juist goed werkt ?!
zover wilde ik echter niet gaan, tenminste , momenteel .....

Eerst maar eens met de originele Gaui vliegen

Bas

Back