Tamiya Cup NL 2014

Discussie in 'Electro onroad' gestart door Tazman, 23 mrt 2014.

1. HugoW

HugoW

Lid geworden:
    30 aug 2007
    De regels zijn helaas zo lek als een mandje en incompleet, dus ik handel naar eigen goeddunken. We zien het wel! Dank voor de opmerking, overigens.

Hugo

2. footy71

footy71

Lid geworden:
    30 dec 2004
    De Nederland-Belgie Finale is een apart evenement waarbij tot dusver regels gelden die een mix zijn van het Nederlandse en Belgische reglement. Voor zover ik weet zijn de regels voor dit jaar nog niet officieel bekendgemaakt, dus om nu te stellen dat ze zo lek als een mandje zijn lijkt me wat voorbarig. Als je doelt op de Nederlandse regels: bij onduidelijkheden gewoon even informeren bij de organisatie (Michael), dat lijkt me beter dan naar eigen goeddunken handelen.

Mvg
    Marcel

3. HugoW

HugoW

Lid geworden:
    30 aug 2007
    Ik zal me verder koest houden en voor volgend seizoen mijn hulp bij het opstellen van de regels aanbieden. Het is een belangrijk deel van mijn vak om mazen in de wet / regels te vinden, en geloof me; hier hoef ik niet ver te zoeken. Naar eigen goeddunken is misschien te hard gesteld, laten we zeggen: "Zoals ik denk dat de regels bedoeld zijn." Beter?

Hugo

4. footy71

footy71

Lid geworden:
    30 dec 2004
    Dat is al beter ;-) Ik heb beroepsmatig ook elke dag met regelgeving te maken, en dan weet je dat -zeker wanneer het "maar" een hobby betreft- de geest van de regel ook belangrijk is in het geval de regel naar jouw gevoel niet geheel duidelijk is. Dat kan allerlei oorzaken hebben, het kan mogelijk ook te maken hebben met achtergrondkennis. Als een regel voor jou niet helder is dan kun je hem zelf uitleggen (met het risico van afkeuring als jouw uitleg niet de juiste is) of je vraagt om uitleg aan de organisatie. In het laatste geval zit je in ieder geval safe.

Niet negatief bedoeld hoor.... ;-)

Mvg
    Marcel

5. Jan de Boeff

Jan de Boeff

Lid geworden:
    6 sep 2012
    ja dat durf ik wel aan, heb hier namenlijk nog een TT-01 staan maar die is ooit 2ehands gekocht en heeft een rally configuratie gekregen.

hier kan ik eventueel de 3Racing dempers vanaf halen indien nodig

over die regels, ik weet dat het zeer lastig is om regels op te stellen die helder en waterdicht zijn, dat is bijna niet te doen, maar zoals reeds gemeld is de geest van de regel ook belangrijk.

aan de andere zijde is het wel zo dat er bij de finale alleen de frictie dempers gebruikt mogen worden, dit dan wel ruim van te voren moet worden vermeld zodat iedere deelnemer er op kan in spellen, wel zo netjes dacht ik

maar ik focus met voorlopig eerst maar eens op Gouda.
    de auto is binnen, maar de lagerset nog niet en ik moet zeker ook de alu tussenas hebben.....

maar ik ga mijn best doen ;)

6. Roelof

Roelof Moderator Moderator team Forum veteraan

Lid geworden:
    20 aug 2003
    Als regels 2 kanten uit te intepreteren zijn is het moeilijk winnen van de organisatie...

7. HugoW

HugoW

Lid geworden:
    30 aug 2007
    Nee, geen frictiedempers :( maar wel origineel Tamiya spul, zoals de cva demperset en de veren die ik heb, zie mijn topic. Wat dat betreft dus verstandig om wel origineel Tamiya te kopen.

Hugo

8. Ericjooo

Ericjooo

Lid geworden:
    4 mei 2006
    Enne: "Hop-Ups
    Voor de Top-Stock zijn alle voor de TT01 en TT02 chassis bestemde opties van Tamiya toegestaan. Kogellagers, servo savers, dempers / veren, schroefjes en pinions mogen van een ander merk zijn."

Lijkt me toch niet erg lek??

9. drift-junkie

drift-junkie

Lid geworden:
    22 jan 2005
    Volgens mij gaan hier enkele “regelgeving profeten” voorbij aan het feit dat de TamiyaCup een hoog “fun-competitie gehalte” nastreeft, en dat deze (van oudsher) met die intentie zo is opgezet, dit even mbt… “de geest” van de regelgeving…!!!

De regels zijn over het algemeen prima, ben je van plan om het EK of de BN finale te rijden, dan zijn de richtlijnen op sommige zaken iets strenger, het is dan misschien verstandig om je auto alvast zo te prepareren, dat deze hier aan voldoet!!! Heb je geen EK aspiraties…dan zijn er veel meer mogelijkheden wbt de regels, omdat deze dan iets vrijer zijn!!!

De dempers waren overigens nog “niet vrij” bij het 2013 “Nederland boekje”, (heb ik zojuist even gecheckt), de veren mochten toen al van een ander merk wezen, anno 2014 zijn “kennelijk” ook de dempers vrij gegeven, “zo te lezen”!!!

Overigens mankeert er niets aan de plastic dempers, ik gebruik ze al jaren met volle tevredenheid op allerlei modellen, en in verschillende lengten! Het enige zwakke zijn soms de pistons die er bij zitten, erg dun (daardoor flexibel) en hebben veel speling op de pistonstang, ook zijn deze niet allemaal met dezelfde diameter gaatjes uitgerust, sommige zijn 1,5mm andere 1,1mm (gelijk aan de trf-pistons)! De trf pistons kunnen (voor zover bij mij bekend) er zo in, en deze zouden een verbetering moeten laten zien, overigens is zo’n pistonsetje niet echt goedkoop, maar misschien wel het overwegen waard!!

10. HugoW

HugoW

Lid geworden:
    30 aug 2007
    TRF spul is heel mooi, maar inderdaad prijzig. Dank voor de piston tip. Ik ga mijn tt-01 niet veel verder opleuken, waar misschien bouw ik voor volgend seizoen een tt-02 met dit soort optimalisatie.

Hugo

11. Jan de Boeff

Jan de Boeff

Lid geworden:
    6 sep 2012
    Ben inmiddels met de opbouw van de auto bezig en overweeg om toch voor de tamiya dempers te gaan voor het geval dat.......
    een beetje goed zoeken dan zijn ze wel te vinden voor een redelijk prijs
    thanks voor alle uitleg tot nu toe

12. HugoW

HugoW

Lid geworden:
    30 aug 2007
    De duurste maar beste zijn denk ik Tamiya nummer 84318. Ook goed zijn de 54000. Ik rijd met het setje van pagina 2 van mijn topic, 50746.

Hugo

13. Jan de Boeff

Jan de Boeff

Lid geworden:
    6 sep 2012
    Laatst bewerkt: 1 jul 2014
  14. Jan de Boeff

Jan de Boeff

Lid geworden:
    6 sep 2012
    nog een ander vraagje,
    bij de voorgeschreven banden zitten er volgens mij geen inserts bij, of ik kan het er niet duidelijk uithalen bij de voorgemonteerde banden
    ik neem aan dat iedereen toch gewoon met inserts rijd?

15. HugoW

HugoW

Lid geworden:
    30 aug 2007
  16. Jan de Boeff

Jan de Boeff

Lid geworden:
    6 sep 2012
    je heb gelijk Hugo, ze zitte erbij, dan zullen ze bij de voorgemonteerde er ook wel in zitten
    alleen bij de twee andere types zitten er geen inserts bij zag ik op de site van siebel

17. HugoW

HugoW

Lid geworden:
    30 aug 2007
    Wordt'ie al mooi?

18. Jan de Boeff

Jan de Boeff

Lid geworden:
    6 sep 2012
    het word wel wat ja, zal vanavond een foto plaatsen als ik thuis ben

even een fotootje.....

Laatst bewerkt: 1 jul 2014
  19. Jan de Boeff

Jan de Boeff

Lid geworden:
    6 sep 2012
    nog even een plaatje, hij is er klaar voor.

20. HugoW

HugoW

Lid geworden:
    30 aug 2007
    Gaaf! Mijn favo kap (ik heb een echte gehad). Nu lekker oefenen, en misschien nog een ander kapje voor het racen. Als jij je eerste race net zo reed als ik deed, begin dit jaar...

Tot volgende week!

Hugo

Deel Deze Pagina