Tamiya Cup technische vragen en advies topic.

Inderdaad. Maar geen nood; op de 02 kan je achter de camber instelbaar maken door de bovenarmen te vervangen door turn-buckles. De voorarmen van de 01 heb ik ook standaard en dus niet verstelbaar, want de verstelbare zijn niet zo stevig en het blijkt voor ook niet zo nodig.

IMG_0314.JPG

Hugo

Laatst bewerkt:
Ik las het al ja, dat hadden ze ook in mijn topic gepost. Ik ga eerst zondag lekker rijden zoals hij nu is en dan zie ik wel weer verder. Ik heb heel benieuwd naar de baan bij MRC Vianen, heb er zin in.

De baan bij Vianan is erg wennen. Diverse soorten tapijt met felle tape kriskras over het tapijt doet veel aan je orientatievermogen toetsen.

De baan op zich bij MRC is prima te doen.
Het enige waar je aan wennen moet is dat door de verschillende types tapijt de grip op sommige stukken net ffies anders is.
Als je er een paar rondjes gereden hebt weet je dit gauw genoeg en is er niets meer aan de hand.

Mvg Roy

baan is heel goed te rijden hoor. En al die kleuren tapijt valt erg mee. Na een paar rondjes merk je het al bijna niet meer en voor wat betreft de tape, heb ik helemaal geen last van (M03 en TT01).
De afgelopen wedstrijd met de TT01 in de stock klasse meegereden (17,5 turns brushless). Overbrenging 25 pinion en 58 spur (5,11 overbrenging dacht ik). Ging prima! uiteindelijk 4e in de stock klasse geworden!
Waarschijnlijk kom ik zondag ook even rijden....

@Hugo

Om even terug te komen op je M06, als je die goed rijdend wil hebben zou ik sowieso een stabilisator setje op monteren. Je zult dan de bochten veel sneller kunnen nemen dan zonder. Even op Ebay rondneuzen dan heb je hem rond de 10 á 11 euro.

Mocht iemand een strakke TT-01 willen bouwen voor de Top Stock klasse; na alle omwegen en verbouwingen is mijn auto best strak geworden en blijkt verdacht veel te lijken op de TT-01r kit. Deze kits zijn niet of nauwelijks meer verkrijgbaar, maar de onderdelen wel. Voor de geïnteresseerden de handleiding:

http://www.tamiya.com/english/rc/rcmanual/tt01r.pdf

Daar staan alle onderdeelnummers en zo bij.

Hugo

Deze manual is voor de E-versie van de TT01R

http://www.tamiya.com/english/rc/rcmanual/58450tt01r_e.pdf

Ik heb afgelopen zondag bij MRC gereden en vond het een erg leuke baan. Ik twijfelde alleen wel over de overbrenging, ik heb met een 24/64 cokbi gereden en miste wat top snelheid maar de motor werd wel wat warm. Ik durfde deze niet aan te passen.

Wat is wijsheid voor de volgende keer? Ik heb inmiddels wel een heatsink met fan besteld (just for sure) maar ben nog niet zo thuis in overbrengingen. De regelaar werd overigens niet warm.

Ik wil daar binnenkort weer gaan rijden en wil me nog iets beter voorbereiden.

Roy, ik zou iets kleiner pinion nemen waardoor de motor minder belast word en wat soepeler rijd en je iets meer traksie heb wat je in het bochtige deel weer meer helpt
zelf reed ik met 23/58 op de TT-01 en dat beviel prima

Ik ga het de 7e proberen met een 23t i.p.v. een 24t, kijken hoe dat gaat.

Ga je ook weer mee? Hugo komt misschien ook weer.

En ik zal proberen niet in zo'n pishumeur te zijn. Zonder koppijn en met betere grip op de M moet dat lukken.

23T op de 02 is wel erg laag. Op de 01 rijden we dus 23/58, dat is 6,56. Op de 02 moet je dan 25/64 hebben, da's 6,66. Dan ga je vast verduveld snel...

Hugo

Dan hoop ik dat mijn motor koeler binnen is want ik durf nu niet met 25/64 te gaan rijden want met 24/64 werd de motor best warm.

Wat heet warm? Tot een 70 graden mag best en voelt best heet aan. Misschien tijd voor een IR temperatuurmeter? Voor 3 tientjes heb je er al 1

Ik kan mijn hand er prima ophouden dus 70 graden zou hij niet zijn geweest denk ik. Ik wist overigens niet dat tot 70 graden geen probleem was dus dat stelt me al iets meer gerust. Goede tip een IR temp. meter.

Wat je wel kan hebben is dat de kracht afneemt als je je motor aardig heet aan het stoken bent. Dat heet "fading" als ik het goed heb onthouden. Ik heb een 15T closed can motortje in mijn Team C Minion 4WD buggy, en na een aantal minuten gaat dat richting de 70 graden. De auto gaat dan wat gezapig reageren, en na een paar minuten afkoelen (er zit een fan op, dus dat gaat dan vrij snel) kun je weer vlot rijden. Het is niet een instortende accuspanning, want de LiPo monitor geeft geen kick, terwijl die een wat zwakkere batterij er prima uitvist, door te gaan piepen bij fors optrekken.

Back