Tamiya desert gator

Discussie in 'Electro offroad' gestart door martijn doornbusch, 5 apr 2006.

1. Rollie

Rollie

Lid geworden:
    31 jan 2005
    Ik ben momenteel de Desert Gator aan het bouwen en testen voor MBa.
    Er zit inderdaad geen slipper op maar de tandwielen zijn voorzien van een extreem grove vertanding (clodbuster) dat kan haast niet stuk.
    Verder kun je maar twee motortandwielen gebruiken maar er zit standaard wel een leuk regelaartje bij met achteruit (uitschakelbaar)en hij is volledig voorzien van kogellagers.
    Leuk model en je weet het je leest het in........

2. Chris van der Hagen

Chris van der Hagen

Lid geworden:
    2 feb 2006
    Voor huis, tuin en keuken gebruik, ja. Voor competitie heb je aan de keuze uit twee motortandwielen te weinig keus.

3. hobby

hobby

Lid geworden:
    14 sep 2005
    Het probleem is dat je zoveel soorten hebt, dat de keus bijna niet meer te overzien is.

Ik beoefen de sport van de electro vliegtuigen al, en het lijkt mij leuk om er een auto bij te hebben, maar dan wel electro.

Mijn keus gaat uit naar een buggy, maar het hoeft van mij niet perse een wedstrijd auto te zijn.
    Wat ik eerder al zei: ik wil er gewoon een beetje mee rijden op gras en op droog zand, en evt bospaden.......maar ook zo nu en dan on road.

Dus eerlijk gezegd was mijn oog gevallen op een Tamiya buggy, maar dan welke :?:

Of de Dark Impact......die is 4 WD.....ik weet niet of dit nadelen of voordelen heeft (begrijp wel dat je dan eerder langs opstakels komt dan een 2WD).....maar zijn er meer voor en nadelen?

Of de Desert Gator 2 WD........lijkt mij ook een leuk modelletje.
    Maar wat mij nog niet helemaal duidelijk is......kan je doormiddel van een snellere electromotor en uiteraad een regelaar dit model sneller maken :?:
    Ik hoor dat zo´n Tamiya standaard ´35 km per uur loopt.....maar na een tijdje wil je toch wel wat harder neem ik aan :?:

En zo heb je nog meer Buggy van het merk Tamiya.........en ik kan niet via het plaatje zien wat nou de beste keus is.

Alvast bedankt voor jullie reactie´s :wink:

4. Corally

Corally

Lid geworden:
    16 jul 2005
    Natuurlijk kun je hem sneller laten rijden met een andere motor+regelaar alleen er zit wel een limiet op het blijven plastic tandwielen.

Verder heb je ook nog keus uit de Associated B4 en T4 RTR modellen die zijn beter dan de tamiya en niet duurder als je later toch een andere regelaar en motor erin wilt doen deze zijn namelijk al uitgevoerd met een redelijk snelle motor (15 Turns)

5. hobby

hobby

Lid geworden:
    14 sep 2005
    @corally......

Ik had gelezen dat jij mij adviseerde om eens naar het merk Associated te kijken en dan naar de typ´s B4 en T4 RTR......maar nou moet ik zeggen dat ik zie op internet dat deze RTR modellen rond de 350 a 400 euro kosten.
    Als ik het goed heb zijn ze dan 2 x zo duur als de modellen van Tamiya.....even uitgaan van de verkoopprijs dan he.....niet over de kwalteit.....dus dat scheelt wel ff.

Is het dan zo dat die RTR modellen van associated dan zoveel sneller lopen dan die van Tamiya :?:

Nou ik hoor het hopenlijk allemaal nog wel :lol: :lol:

6. Chris van der Hagen

Chris van der Hagen

Lid geworden:
    2 feb 2006
    Een Associated is even snel als ieder ander RC model, mits dezelfde tandwieloverbrenging en motor. Het gaat puur om de bochtensnelheid die hoger is bij zo'n proffesioneel model. Een 4WD is duurder dan een 2WD, is complexer te bouwen/onderhouden, maar rijdt wel makkelijker. De Dark Impact is trouwens niet RTR. Maar een model zelf bouwen is ook wel een leuke uitdaging toch?

Verder zal een proffesioneel model net zo snel of sneller stuk gaan en herstellen is vaak duurder.

Wat ik je aanraad is een simpele buggy te kopen met op den duur een leuke machine gewikkelde 15T motor. En een paar goede accu's zoals de nieuwe Orion GP 3900 stick packs (http://www.team-orion.ch/global/global_news.asp?id=3270)

7. Corally

Corally

Lid geworden:
    16 jul 2005
    De Associated's kosten rond de 330 geloof ik.
    Verder zit er standaart al een redelijk-goede regelaar bij en een 15T motor.
    Dat hij 2wd is tja dat is maar net waar je keuze naar uitgaat ik heb zelf een T4 en vind het geen probleem.
    Rijd nu met een 19T erin en dat gaat al hard zat voor een beetje in de buurt te crossen.
    Ook denk ik toch dat een B4 wel steviger is dan een DF03 chassis maarja daar kunnen we eindeloos over doorgaan(of er moet iemand zijn met allebij de auto's die ze van een flat wilt gooien en kijken wat er dan nog heel is :wink:)

Maar ik zou gewoon kijken naar het gene wat je het meest aanspreekt een 4wd of 2wd.

8. Chris van der Hagen

Chris van der Hagen

Lid geworden:
    2 feb 2006
    Dat wil ik wel doen, zorg jij voor de auto's, dan zorg ik voor de flat :wink:

9. hobby

hobby

Lid geworden:
    14 sep 2005
    Tja ik weet ook wel een paar hele leuke flats :lol: :lol: :lol:

Maar nu weer even :eek:ntopic: ....als ik het goed begrijp zal ik mijzelf moeten afvragen.....wil ik een 4 WD of een 2WD :?:

Wat ik begrijp van jullie is........een 4 WD is makkelijker te besturen, en makkelijker door ruig terrein komt, maar wel weer duurder in onderhoud is, en in aanschaf.

En een 2WD is moeilijker te besturen, maar wel weer goedkoper is in onderhoud.

Eerlijk gezegd denk ik dat ik een 2WD toch leuker vind, dan een 4WD.....heb ook gehoord dat je met een 2WD makkelijker kan slippen dan met een 4WD.

Eigenlijk denk ik toch dat het een Tamiya gaat worden, dan kan ik later altijd nog kijken voor de Losi XXX of Associated RC10 B4, als ik het echt heel erg leuk ga vinden.(omdat ik ook al met electrovliegtuigje bezig ben)

Zit nu alleen nog met de vraag welk model gaat het worden?

De Dark Impact.......of de Dessert Gator.......of een andere type.

Ps: Is er iemand die mij een leuke setup kan geven om een van deze 2 modellen wat sneller te laten lopen......ik denk dat ik dat beter meteen kan doen dan later nietwaar?

10. Persoonlijk vind ik 2WD niet moeilijker rijden. Zelf rijd ik met een soortgelijk model als de dessert gator en heb er ook al mee gereden en ik kan je zeggen dat hij zelfs door hoog gras kan rijden. Maar als wat sneller en bruter gaat rijden lijkt die dark impact me toch wel steviger en nieuwer is altijd mooier. Ik zou de dark impact nemen

11. Chris van der Hagen

Chris van der Hagen

Lid geworden:
    2 feb 2006
    De Dark Impact is 4WD.

Betreft tuning, de belangrijkste tips heb ik al gegeven, een andere machine gewikkelde motor en een stel goede accu's (een goede lader had je al geloof ik?). Let wel op dat de regelaar ook vervangen moet worden indien er een veel snellere motor gebruikt gaat worden.

Verder kan je afhankelijk van de ondergrond nog kijken naar andere bandjes. Iedere competitie band past erop (2.2 inch)

12. hobby

hobby

Lid geworden:
    14 sep 2005
    Tja, ik had het idd verkeerd neergezet.......ik denk dat is dus voor de Tamiya Desert Gator ga.
    En dan zullen we het wel zien of ik het leuk ga vinden :D

13. ik hoop snel foto's te zien :lol:

martijn

14. Ik heb gister toch de knoopdoorgehakt en er eentje gekocht
    ik had het hele bouwproces vastgelegd met de camera maar een domme fout zijn nu alle foto's verdwenen :roll: :oops:
    ik zal morgen een paar andere foto's maken :wink:
    ik heb er al wel mee gereden. eerst standaart maar daarna heb ik er een andere regelaar en een 21T moter er in gelegd 8)
    ik moet zeggen dat hij standaart al goed reed op 1 ding na. de achterveren zijn standaart heel slap maar dat is makkelijk op te lossen door middel van een paar clipjes :)
    toen was het tijd voor de 21T moter 8)
    dat ging best wel sneller en hij ging veel makkelijker door ruigterein :D
    ook heb ik de achterwielen verwisseld door foambanden om mee over de straad te rijden. deze banden hadden hele maal geen grip waardoor hij best wel leuk ging driften :lol:
    tot nu toe ben ik best wel tevreden met men aankoop. nu alleen nog een kleurenschema bedenken voor de kap(suggesties zijn welkom :wink: )

martijn :wink:

15. Furiousnl

Furiousnl

Lid geworden:
    4 nov 2005
    Zulke foto's had ik ook altijd. Toen heb ik mijn camera zichzelf laten aanpassen aan de omgeving en het zijn gelijk haarscherpe foto's

16. ik heb al een hoop geprobeert met deze camera maar ik denk dat het ccd'tje kaduk is
    de camera is dan ook al een paar jaartjes oud. hij komt nog uit de tijd dat 3,2 megapixels het allerhoogst was dat je kon krijgen.

martijn

17. Furiousnl

Furiousnl

Lid geworden:
    4 nov 2005
    je hebt gelijk. Mijn vaders camera kan ook geen scherpe foto meer nemen en die komt ook uit dezelfde tijd dus je zal wel hetzelfde zijn

18. ik nog wat gepeeld met de instellingen (alles geprobeerd) en heb een paar neiuwe foto's geplaats het meeste effect had het uitzetten van de flits maar het blijft waazig

martijn

19. het was vanmiddag lekker weer en mijn nieuwe auto was nog niet over mijn schans geweest dus bij deze gedaan :lol:
    het ging eigenlijk best wel lekker behalve dat er een berg bij ons in de achtertuin ligt (waar ik in het 2e filmpje nog over heen spring 8) )omdat er nog nieuw gras gezaaid moet worden, dat was dus een beetje moeilijk sturen om die te ontwijken en nog wel recht over de schans te gaan. en natuurlijk juist waneer je gaat filmen lukt dat niet :evil:
    http://members.home.nl/josdoornbusch/Foto_bestanden/CLIP0014.AVI
    http://members.home.nl/josdoornbusch/Foto_bestanden/CLIP0015.AVI
    ik heb natuurlijk gereden zonder kap omdat die nog gespoten moet worden. ik ga morgen verf halen.

martijn :wink:

Deel Deze Pagina