Tamiya Durga

Discussie in 'Bouwverslagen - Auto's' gestart door Vin, 27 jan 2008.

1. Nielsieee

Nielsieee Guest

enorm mooi hoor, die Durga!

groetjes Niels.

2. Vin

Vin

Lid geworden:
    22 jan 2007
    Ik heb net de Mamba Combo ingebouwd. Het is allemaal vrij krap maar het past! Ik vind het echt ultiem vet dat je de ESC op de PC kan aansluiten en zo alles kan instellen, werkt echt heerlijk. Om deze mogelijkheid te houden heb ik de ESC met klittenband vastgemaakt, anders is het namelijk onmogelijk om de kabel aan te sluiten.
    Ik gebruik momenteel de 17T pinion. Ik heb net in het donker heel even gereden (buiten) en de power is echt fenomenaal (en dat met een 17T en een 6cell NIMH 3800 mAh accu). Met de 3S Lipo crieer je echt een ongeleid projectiel!!! Ik twijfel of je uberhaupt dan wel vol gas kan geven...

Dank je wel Niels :)

Het is moeilijk meten omdat alles is ingebouwd maar ik kom grofweg uit op:

14 cm lang, 5 cm breed en 2,5 cm hoog.

De hoogte kan versteld worden en de 3cm moet je wel kunnen halen. 148mm moet je ook wel kunnen halen, maar daar zal je misschien wat voor moeten weg schuren. Houdt er wel rekening mee dat het chassis echt voor stickpacks is gemaakt. De uitsparing voor de accus is dus rond en niet vierkant. Dit kan er voor zorgen dat je (rechthoekige ??? lipo) nog wat hoger komt te liggen.

Laatst bewerkt: 29 feb 2008
  3. pattux

pattux

Lid geworden:
    25 feb 2007
    Ik wil mijn zender zo programmeren dat ik 1 van de schakelaars kan gebruiken als "begrenzer". Wanneer dan een mooi recht stukje opdoemt haal ik de schakelaar om waardoor de Durga er vandoor suist. Komt er een minder recht of glad stukje aan, dan gooi je de zender weer in de begrenzer.
    Ik vindt het echt jammer dat Tamiya niet een of andere "technische" tekening heeft. Dan kon ik zeker weten achterhalen dat het gaat passen.

4. Vin

Vin

Lid geworden:
    22 jan 2007
    Dat gaat volgens mij niet werken, die begrenzer op de zender, want die past je instellingen van je gas kanaal aan en als je die aanpast dan moet je de regelaar weer opnieuw kalibreren. In de handleiding staat het volgende:

Anytime the ESC is powered up with a new transmitter , or with different throttle channel settings, it will need to be calibrated to 'know' what the transmitter's settings are...

Hier kun je wat info vinden over het 'temmen' van de Mamba : Castle Creations | Mamba Max Tuning Guide

Laatst bewerkt: 29 feb 2008
  5. pattux

pattux

Lid geworden:
    25 feb 2007
    Ik kan met mijn zender het middenpunt vast zetten. Maar zeg maar met de mixer het maximale gas limiteren. Het middenpunt blijft waar het is. Kalibreren doe je dan zonder begrenzer.
    Ik heb het ook al eens gedaan met een simpelere regelaar. Het is wel een vliegtuig zender 2.4 ghz. Misschien dat het bij de meeste autozenders niet kan. Daar heb ik geen verstand van.

6. Vin

Vin

Lid geworden:
    22 jan 2007
    Dat van dat middenpunt snap ik, maar met die begrenzer verander je toch het eindpunt en dat is precies waar de regelaar naar zoekt, maar ik zou zeggen probeer het, nee heb je, ja kan je krijgen ;)

7. pattux

pattux

Lid geworden:
    25 feb 2007
    Het eindpunt heb je ook gewoon tijdens het kalibreren met de begrenzer uit. Daarna met de begrenzer aan stuurt je TX gewoon bijvoorbeeld maximaal 50% van de werkelijk stick uitslag door. Moet werken ;)

8. pattux

pattux

Lid geworden:
    25 feb 2007
    Inmiddels de Mamba Max 5700 besteld bij BPP met 5350 3s Lipo.
    Ik ben benieuwd hoe hard het zal gaan. Zometeen even de Durga bestellen.

9. Vin

Vin

Lid geworden:
    22 jan 2007
    Wel een filmpje maken met de begrenzer eraf dan he;)

Ik heb net de Durga met Mamba uitgelaten! Wat een feest! Ik ga zo wel even wat extra bandjes bestellen...

10. pattux

pattux

Lid geworden:
    25 feb 2007
    Ook de durga is besteld met carbon demperbruggen, alu shocks, oneway front diff (weet nog niet zo goed wat ik er mee moet, maar de prijs viel mee), slipperclutch, 2 voorwielen en 2 achterwielen (hier komen tzt on-road banden op).
    Ik heb het zaakje besteld bij stella models.

11. Vin

Vin

Lid geworden:
    22 jan 2007
    Klinkt goed! Bestellen bij Stella zit altijd goed!

Hier wat foto's van de Mamba set.

12. Friso

Friso Guest

Ziet er top uit Vin!

Ik denk dat ik maar zo'n setje ga kopen voor mijn HB D4, is veruit de goedkoopste Brushless voor degene die geen wedstrijden rijden.

13. pattux

pattux

Lid geworden:
    25 feb 2007
    Hoi Vin,

Heb jij met die koelplaat op je motor genoeg ruimte voor je kap?

14. Vin

Vin

Lid geworden:
    22 jan 2007
    Dat ligt eraan, de body is op twee manieren te knippen, of hij sluit netjes aan op het chassis aan de achterkant(dan blijft al het vuil netjes buiten, maar past de heat sink niet) of hij is open aan de achterkant (meer koeling voor de elektronica, maar meer vuil in de auto) en dat past de heatsink wel! Als jij van plan bent een 3S erin te doen zou ik voor de tweede optie gaan. Een beetje frisse lucht kan dan geen kwaad ;)

15. pattux

pattux

Lid geworden:
    25 feb 2007
    Ja dat denk ik ook wel. Ik wacht met de aanschaf van dat koelplaatje wel totdat hij binnen is.
    Ik wordt nu al ongeduldig. Hmmm. Gelukkig mag ik maandag weer gaan werken. Dan heb ik andere dingen aan mijn hoofd. ;)

16. Vin

Vin

Lid geworden:
    22 jan 2007
    Wachten zuigt! Maar het kan nog erger:

Ik had twee weken geleden m'n Durga rij klaar maar de brushed motor was gewoon 'op' . De mamba set was al in Nederland, maar lag bij de doaune, dik een week!!!

Denk er maar over na hoe je de body wilt spuiten, dat houd je wel even bezig:)

17. pattux

pattux

Lid geworden:
    25 feb 2007
    Alle orders zijn inmiddels verwerkt en zijn onderweg. Vandaag ook nog een koellichaam voor de motor besteld en voor en achter universals.
    Ook die is al onderweg ;)

Nu maar duimen wat de douane betreft.

18. Vin

Vin

Lid geworden:
    22 jan 2007
  19. amateur

amateur

Lid geworden:
    28 mei 2007
    mooi stukje ;)

20. potloodslijper