Tamiya King Hauler

Discussie in 'Bouwverslagen Trucks en Bouwmachines' gestart door Langedijker truckertje, 15 okt 2022.

1. Langedijker truckertje

Langedijker truckertje

Lid geworden:
    23 sep 2018
    Niet. En als het echt nodig is zou de cabine er af moeten om de accu er uit te halen.

2. FredK

FredK

Lid geworden:
    29 nov 2018
    Akku wisselen gaat sneller, en je kunt direct weer rijden. Accu in model, en je moet wachten tot hij vol is.
    Print plateau mooi gemaakt! Tip, de palen aan het platform volgende keer een fillet aan maken, zodat de de overgang mooi geleidelijk is, maakt het sterker. Ruimte in plaat maken om kabels door het midden naar beneden te brengen, tenzij langs de buitenzijde slimmer is. Waarom wissel je electronica en accu niet van plek? Of in elk geval, zorg dat je eenvoudig je accu kunt wisselen.
    In het algemeen, en dat is adviserend bedoeld, bedenk eerst goed wat en hoe je het wilt gaan doen, of het handig is, of het kan en ga dan pas aan de slag. Ik lees tot nu toe geen concreet en doordacht plan in jouw berichten. Maar soms ontstaan door chaos de mooiste dingen.

3. Langedijker truckertje

Langedijker truckertje

Lid geworden:
    23 sep 2018
    er is heus wel nagedacht over dit ontwerp. De SFR had ik bovenop gepland omdat ik alle verlichting die in de cabine zit aan wil sluiten op de aansluitingen out 9-16 zodat ik de stekker er uit kan halen als ik de cabine er af wil halen.
    Daarnaast leek het mij beter het gewicht van de accu laag in het model te houden.

Bij nader inzien toch handig om de accu er wel uit te kunnen halen. Zal eens kijken hoe het uit komt als ik de accu naar boven ga verplaatsen
    Misschien ook gelijk maar iets integreren om de luidspreker aan te kunnen bevestigen.

Marceline vindt dit leuk.
  4. FredK

FredK

Lid geworden:
    29 nov 2018
    Wel over nagedacht, gelukkig maar.
    Okay, een duw in de juiste richting. SFR 1 op het chassis monteren, of een deel wat op het chassis blijft. De kabel boom van de SFR 1 naar een connector leggen die aan de cabine vast zit. Daar gaan dan alle draden van de led's naar toe. Moet de cabine los, hoef je alleen de conector aan de cabine, of de SFR1 los te halen. Weerstanden kan je dan bijvoorbeeld op printplaatje maken waar de draden van de led's naar toe gaan, met daarop dezelfde connector als Beier gebruikt.
    Maar nu schrijf je ook dat je nog iets gaat bedenken om de luidspreker in te bouwen, dus dat is ook nog een open idee?
    Kom je naar Houten a.s. zaterdag? Kan ik je wat meer tips geven.

5. Langedijker truckertje

Langedijker truckertje

Lid geworden:
    23 sep 2018
    Het is echt niet zo dat ik ondoordacht zo maar wat aan het doen ben. Ik doe het stapje voor stapje. En als ik een of twee stapjes heb gemaakt ga ik over het volgende stapje nadenken.

Ik heb grofweg in mijn hoofd zitten hoe ik e.a wil gaan bouwen en gaande weg wordt dat gerealiseerd of bijgewerkt.

Ik weet dat als ik de accu en sfr boven elkaar plaats dat er dan nog genoeg ruimte is voor de speaker. Nu ik weet hoe de eerste twee geplaatst gaan worden ga ik mijn idee voor de speaker uitwerken.

6. Langedijker truckertje

Langedijker truckertje

Lid geworden:
    23 sep 2018
    Tijdens het printen van de onderdelen maar even kijken hoe ik de Beier en de accu in de trailer ga plaatsen

Hier is een mooi plekje voor de Beier module

voor de accu moet ik maar even opzoek naar een kleiner exemplaat denk ik, zou niet weten waar hem moet plaatsen

7. Swen

Swen

Lid geworden:
    29 aug 2022
    kist in het chassis tussen de kingpin en motor voor het kiepen?

8. Langedijker truckertje

Langedijker truckertje

Lid geworden:
    23 sep 2018
    Ondertussen is het akku bakkie uit de printer.
    Op het eerste gezicht ziet het er netjes uit:

Helaas met de cabine er op kan de accu er nog niet uit:

Ik ga op zoek naar een andere plek, die van buitenaf bereikbaar is, voor mijn hoofdschakelaar en de volumeknop. Dan kan het plateau met de Beier verder naar beneden, en het akkubakkie dus ook.

ozy en Catwoman vinden dit leuk.
  9. Gerard uit Heerhugowaard

Gerard uit Heerhugowaard

Lid geworden:
    20 jul 2021
    Y-kabel met laadstekker een oplossing, dan hoeft hij er niet uit. Kan wel warm worden. Groet, Gerard

10. Langedijker truckertje

Langedijker truckertje

Lid geworden:
    23 sep 2018
    Kreeg de tip om de accu buiten het model te laden, kan je ondertussen met een andere accu verder rijden.
    Er is ruimte genoeg om het toegankelijker te maken.
    De hoofdschakelaar komt onder het opstapje aan de bestuurderskant en de volume knop onder het opstapje aan de bijrijderskant.
    Dan kan de Beier verder naar beneden en het akkubakie dus ook en dan kan de accu er makkelijk uit

11. Gerard uit Heerhugowaard

Gerard uit Heerhugowaard

Lid geworden:
    20 jul 2021
  12. FredK

FredK

Lid geworden:
    29 nov 2018
    Volume kun je regelen op je zender, heb je geen potmeter voor nodig. Accu bakje iets laten zakken, rand aan de achterzijde verlagen zodat je de accu er net overheen tilt en het kleine opstaande randje net genoeg is om de accu op zijn plek te houden. Wat zit er nou op het niveau onder de plek van de Beier, waar eerst de accu zat? Alle kabels kun je inkorten en netjes binnen je electronica toren houden. Ontvanger en SFR van plaats laten wisselen, zitten de stekkers van SFr1 en de ontvanger naast elkaar, kort en overzichtelijk.
    Succes !

13. trialrolf

trialrolf Vriend van modelbouwforum.nl

Lid geworden:
    23 mrt 2015
    Jij wilt geen lipo's?

14. Langedijker truckertje

Langedijker truckertje

Lid geworden:
    23 sep 2018
    Nee, ben ik geen fan van ivm brandgevaar etc.

Vandaag de hoofdschakelaar en de volumeregelaar ingebouwd onder de treeplanken

ozy, Catwoman, Hans2020 en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  15. John Vogelaar

John Vogelaar Vriend van modelbouwforum.nl

Lid geworden:
    11 jan 2020
    Hi Sander. Is het nog mogelijk om de achterpootjes verder uit elkaar te zetten. Zo kan je de accu er makkelijk uithalen.

Zo heb ik het opgelost.
    Pootjes ver uit elkaar
    Ook heb ik een gedeelte van het bakje weggezaagd. Zo kan de acuu er makkelijk worden uitgeschoven.
    Heb een stuk klittenband met secondenljm achter het bakje vastgelijmd. En een klein stukje aan de voorkant vastgeplakt waar de lange strook klitteband op vast kan worden gemaakt.

Misschien kan je er wat mee

Groeten John

16. Langedijker truckertje

Langedijker truckertje

Lid geworden:
    23 sep 2018
    Ziet er netjes uit zo John, ik ga dit nog eens verder uitwerken. Dank voor de tip.

17. Langedijker truckertje

Langedijker truckertje

Lid geworden:
    23 sep 2018
    Nieuw setje ontwerpen voor mijn elektronica toren.

Het orginele accu bakkie uit de King Hauler ga ik verwijderen. Dan komt onderop de de zelf ontworpen accu houder (rechts op de foto) de lange staande cilinder zijn bedoelt om draadeinde in te zetten waar het plateau voor de Beier en ontvanger (midden) en het plateau voor de speaker (links) aan gemonteerd worden.

ozy en Modeltrucker93 vinden dit leuk.
  18. Tamaniac

Tamaniac

Lid geworden:
    2 aug 2008
    Knip alles misschien eerst eens uit karton, dan kun je al passen en misschien nog aanpassen vóórdat je je printer moet opstarten.

19. FredK

FredK

Lid geworden:
    29 nov 2018
    Accubakje, zo krijg je de accu er niet uit, of zit het volgende niveau de dubbele hoogte van de accu?

20. Langedijker truckertje

Langedijker truckertje

Lid geworden:
    23 sep 2018
    Bakje is de halve hoogte van de accu

Deel Deze Pagina