Tamiya M-03 Rally Mini

Discussie in 'Bouwverslagen - Auto's' gestart door Klamath, 12 mrt 2008.

  1. tamiyam03freak

    tamiyam03freak

    Lid geworden:
    11 mrt 2008
    Berichten:
    811
    Locatie:
    Nederland, Maastricht
    nou moet ik zeggen ik heb de raqllybanden ook maar als je ze fatsnoenlijk lijmt helpt het ook al heel erg ( he roger met 2 druppeltjes :p )
     
  2. Klamath

    Klamath

    Lid geworden:
    3 mrt 2008
    Berichten:
    4.850
    Locatie:
    Westerhaar, Overijssel
    voor banden lijmen moet je gewoon (erg) dunne secondenlijm gebruiken, (ik heb op m'n flesje ook nog een dun buisje zitten (1mm extern) druppel je op 3 plaatsen er iets tussen, een beetje drukken, en voilla, rondom gelijmd :)
     
  3. Zeg Levi,

    De 9T trekt de banden gewoon van de velg af, ik heb het nu ook aan de andere kant! Dat heeft niks met de lijm of het verlijmen te maken, maar met de motor. Ik zou nou niet bepaald verwachten dat een motor met 56.400Rpm die banden op de velg zou laten. Jij wel? Ik wil niet veel zeggen, maar de banden zetten zowieso heel veel uit. Het is erg zacht compound, dus het lijkt me vrij logisch dat ze erg veel uitzetten.
    Ik heb de banden met Robitronic Tire Glue gelijmd, je zou die lijm ook eens moeten proberen. En ik heb ze beslist niet met 2 druppeltjes gelijmd. Hoe kom je daar nou weer bij? Dat heb ik nooit gezegd. Dan zouden ze nu al van de velg af liggen.

    Groetjes,
    Roger
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 24 apr 2008
  4. tamiyam03freak

    tamiyam03freak

    Lid geworden:
    11 mrt 2008
    Berichten:
    811
    Locatie:
    Nederland, Maastricht
    zag er wel slordig gelijmd uit was niet rondom en niet achter maar nu wel dan is het prima he..:p maar klopt zelfs met mijn langzame kever merk ik dat de rally banden 1,5 cm groter worden.
    dus conclusie : slechte banden
     
  5. Klamath

    Klamath

    Lid geworden:
    3 mrt 2008
    Berichten:
    4.850
    Locatie:
    Westerhaar, Overijssel
    heeft niets met slecht te maken, die banden zijn juist van dit zachte rubber gemaakt om 'off road' redelijk goede grip the geven, en off road red je die snelheid toch niet ;)
     
  6. tamiyam03freak

    tamiyam03freak

    Lid geworden:
    11 mrt 2008
    Berichten:
    811
    Locatie:
    Nederland, Maastricht
    ja klopt, dus worden ze te groot voor on-road te rijden. en ook te groot voor off-road snel te rijden...:rolleyes:
     
  7. Nou ja, eh.....ik ben nu helemaal de weg kwijt. Te groot voor onroad, en te groot voor offoad snel te rijden? Ben ik nou gek aan het worden of zo? Ik snap hiet helemaal niks van.
     
  8. Klamath

    Klamath

    Lid geworden:
    3 mrt 2008
    Berichten:
    4.850
    Locatie:
    Westerhaar, Overijssel
    omdat de banden van (erg) zacht rubber gemaakt zijn, worden ze groter als ze snel draaien (door het eigen gewicht van de band, je weet wel, dat ze zo bol worden) die manden zijn dan ook niet voor on-road, maar voor off road, en als jij off road zo snel kunt rijden dat die banden zich nog zo ver uitzetten, dan ben je neit off-road genoeg :p (anders was je de wielophanging al lang om de oren komen vliegen ;) )
     
  9. tamiyam03freak

    tamiyam03freak

    Lid geworden:
    11 mrt 2008
    Berichten:
    811
    Locatie:
    Nederland, Maastricht
    als je het nu nog niets snapt ben je echt:mad:
     
  10. Klamath

    Klamath

    Lid geworden:
    3 mrt 2008
    Berichten:
    4.850
    Locatie:
    Westerhaar, Overijssel
    ik zeg dus, die rally banden zijn voor grip, niet voor snelheid. als jij off road zoveel snelheid kunt maken dat ze alsnog opzetten, is het wel een erg glad voor off road.
     
  11. tamiyam03freak

    tamiyam03freak

    Lid geworden:
    11 mrt 2008
    Berichten:
    811
    Locatie:
    Nederland, Maastricht
    nee, je moe gewoon geen 9 turns in een m03 leggen met zachte banden..
    toen hij bij mij was waren zijn voorbanden in 10 minuten kaal ( gewoon op de weg )
     
  12. Klamath

    Klamath

    Lid geworden:
    3 mrt 2008
    Berichten:
    4.850
    Locatie:
    Westerhaar, Overijssel
    of je moet rustiger aan weg rijden :p maar ja, ik kan al behoorlijke burnouts maken met mn type-T, en die is 23 turns geloof ik, dan is 9 turns idd wel erg overkill.
     
  13. Het is gewoon puur fun. Bij 40km/u of 50km/u het gas vol open trekken en de banden zien slippen als een gek is gewoon vet. Er zullen ook niet veel M03 is Nederland zijn met zo'n setje. Oké, ik zeg niet dat ik de enigste ben. Er zal er vast nog wel eentje zijn met Mamba (in Nederland) of zo. Er staan wel weinig 'snelle' M03's op Youtube, vind ik zelf.

    Ik denk dat de M03's van Levi en mij toch al snel de snelste in Limburg zijn. Er zijn hier zowieso niet veel Mini rijders.

    Ik kan niet zonder slippende banden wegrijden.... dat lukt me gewoon niet. Dan kan ik net zo goed een Mabuchi 280 erin zien te vogelen. Dat trekt niet.

    Toen ik bij Levi was, waren de banden in 5 Minuten kaal! Ik heb het over die Rallybandjes..... Ze hebben wel goeie grip! We hebben ook nog een ander setje opgesmoked, dat ging in 1 minuut of minder........ :D. Levi, heb jij daar het filmpje nog van?

    Groetjes,
    Roger Schouteten

    PS: Ik zou best wel eens een sprintrace willen organiseren tussen alle Tamiya M-Chassis. Misschien dat er dan snellere M03's komen....
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 26 apr 2008
  14. tamiyam03freak

    tamiyam03freak

    Lid geworden:
    11 mrt 2008
    Berichten:
    811
    Locatie:
    Nederland, Maastricht
    Klopt allemaal, ik weet neit waar hij het heef gezegd maar roger beweerd dat zijn m03 120 km/h haalt. grappig niet ?

    lol een direct aangedreven chassis met bruchlesse zou het amper halen :p


    Het is gewoon puur fun. Bij 40km/u of 50km/u het gas vol open trekken en de banden zien slippen als een gek is gewoon vet. Er zullen ook niet veel M03 is Nederland zijn met zo'n setje. Oké, ik zeg niet dat ik de enigste ben. Er zal er vast nog wel eentje zijn met Mamba (in Nederland) of zo. Er staan wel weinig 'snelle' M03's op Youtube, vind ik zelf.

    Ik denk dat de M03's van Levi en mij toch al snel de snelste in Limburg zijn. Er zijn hier zowieso niet veel Mini rijders.

    Ik kan niet zonder slippende banden wegrijden.... dat lukt me gewoon niet. Dan kan ik net zo goed een Mabuchi 280 erin zien te vogelen. Dat trekt niet.

    Toen ik bij Levi was, waren de banden in 5 Minuten kaal! Ik heb het over die Rallybandjes..... Ze hebben wel goeie grip! We hebben ook nog een ander setje opgesmoked, dat ging in 1 minuut of minder........ :D. Levi, heb jij daar het filmpje nog van?

    Groetjes,
    Roger Schouteten

    PS: Ik zou best wel eens een sprintrace willen organiseren tussen alle Tamiya M-Chassis. Misschien dat er dan snellere M03's komen....[/quote]
     
  15. Effe voor de duidelijkheid:

    De Motor van de Mini haalt 56.400Rpm, en dat rijd onnoemelijk hard. Of hij de 120km/u haalt is de vraag.... De motor is er wel toe in staat. Ik had de motor eerst in mijn Corally CCT zitten, maar dat was niet recht te houden. Dan kon je met 15% gas naar 25% gas de auto alweer uit een struik gaan halen, omdat de auto van de weg af spint.

    Op de weg waar het filmpje is gemaakt mag je 80km/u rijden, maar daar houden ze zich niet aan. Ik ben toen een vent achterna gereden, en moest afremmen om niet onder zijn achterwiel in te komen. En die reed geen 80 km/u, maar zo'n 100km/u. De auto blijft gewoon slippen, ongeacht hoe hard je rijd. Ik ga de auto vanvoren niet verzwaren, het moet zo licht mogelijk zijn.

    Toen ik laatst bij Levi was, reed hij best hard, maar die accu heeft helaas 2 cellen kapot. Vandaar dat hij toen zo traag reed (Nou ja, traag....). En Levi's 4000 was toen al leeg....

    Ik vind de M03 standaard al hard rijden, dat is nooit 30km/u. Dat zal 35/40km/u zijn, hé Levi?

    Om de Mini recht te houden, moet ik een setje M-Grip voor de Mini kopen, anders kom ik nooit op snelheid. Maar dan hebben we weer soft compound, en dan komen de banden weer in de wielkasten....

    Groetjes,
    Roger Schouteten

    PS: Ik wil hem eens op een rollerbank zetten, of hem meten met een lasergun. Maar hij komt niet echt op snelheid....maar het blijft gewoon cool :D! Ik moet wel de koolborstels vervangen, en ik ga eens kijken voor een 8 Turns Team Orion Revolution ankertje....
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 27 apr 2008
  16. tamiyam03freak

    tamiyam03freak

    Lid geworden:
    11 mrt 2008
    Berichten:
    811
    Locatie:
    Nederland, Maastricht
    je kunt overdrijven.. rijdt dan toch niet goed
     
  17. Klamath

    Klamath

    Lid geworden:
    3 mrt 2008
    Berichten:
    4.850
    Locatie:
    Westerhaar, Overijssel
    heb je er al eens aan gedacht om spoilers op die auto te zetten dan? en dan bedoel ik niet van die stomme sier dingen, maar puur voor de downforce.
    een goede spoiler op een normale auto levert je zo 80kg downforce op. (de voor spoiler die te krijgen was voor de Kever produceerde dit teminste.)

    anyways, op die mannier zou je de auto bij hogere snelheden 'zwaarder' maken, echter met bochtenwerk etc niet (of, amper)
     
  18. Wat bedoel je hiermee?

    En de Intellects hebben nu allebei een of twee cellen kapot, maar dat betekend niet dat ze geen stroom meer gelijden. Als die accu's van jou ineens minder leveren qua voltage, dan kan het ook zijn dat er een cell kapot is (HET NIET MEER GOED DOET!!!).

    Ik heb toch ook niet gezegd dat de motor aan die 56.400 Rpm komt? En ik dacht al dat ik dit verhaaltje zou gaan horen... had ik het maar niet getypt. Je hebt me al 1000 X verteld dat na een paar keer rijden, de motor nog maar een bepaald percentage van het opgegeven vermogen over heeft. Dat merk ik wel met de Swift, dat hoef je nu niet nog eens te vertellen.

    Levi, wat kan je af en toe toch een klein kind zijn!

    Klamath, met downforce zou de druk op de auto inderdaad toenemen, maar dan verlies ik snelheid. Ik zou me eventueel wel een spoilersetje voor de Swift kunnen kopen, maar dat is niet legaal.

    Groetjes,
    Roger Schouteten

    PS: Hoe weet jij zo zeker dat de accu voor 70% vol was? Kon je dat toen controleren? Moet ik nu ook een mieren**ker worden? Hoe weet jij zeker dat de verhouding 3X zo groot is? Hoe weet jij met welk ritzel an hoofdtandwiel ik reed in de CCT? Heb je die ooit wel eens zien rijden met de 9T erin?

    Ik vroeg niet of een M04 harder rijd, en dat boeit me ook niet!

    Ik weet dat je de M-Grips onder de Mini hebt zitten, dat hoef je me niet nog eens te vertellen.

    ER STAAT GESCHREVEN: Ik wil hem eens op een rollerbank zetten, of hem meten met een lasergun. Maar hij komt niet echt op snelheid....maar het blijft gewoon cool :grin:! Ik moet wel de koolborstels vervangen, en ik ga eens kijken voor een 8 Turns Team Orion Revolution ankertje....
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 28 apr 2008
  19. tamiyam03freak

    tamiyam03freak

    Lid geworden:
    11 mrt 2008
    Berichten:
    811
    Locatie:
    Nederland, Maastricht
    wat is dit nou weer het is toch een forum om normaal te praten, dan reageer aub normaal..
     
  20. Ik krijg soms wat van sommige mensen..... maar je, laat ook maar.
    Wanner kunnen we eens bijelkaar komen om te gaan rijden? Ik ben namelijk van woensdag tot zaterdag op vakantie. Ik ga wel zondag weer naar PaSe. Misschien kun je zondag ook komen? Ik bestel me vandaag nieuwe accu's die zijn dan vrijdag of zaterdag binnen. Weer fijn Panasonic 3000 :D. Ik ben niet tevreden over Intellect 3600....

    Groetjes,
    Roger Schouteten
     

Deel Deze Pagina