Tamiya M-03 Rally Mini

Discussie in 'Bouwverslagen - Auto's' gestart door Klamath, 12 mrt 2008.

1. sandermt2

sandermt2 Guest

Ik had het niet beter kunnen weerleggen, tamiyaM03freak ;)

2. tamiyam03freak

tamiyam03freak

Lid geworden:
    11 mrt 2008
    ik weet het niet ik denk nu zondag het beste uitkomt, maar dat zal ik effe rond vragen.
    anders wil ik zondag wel effe afkomen en dan samen na eyelshoven.

3. Rogier

Rogier Guest

Laten we het ontopic houden! Het is namelijk een bouwverslag! Laten we niet de kant opgaan dat we het spelletje 'mijne gaat harder, is beter, is mooier enz' krijgen. Een slotje is dan gauw geregeld!!!

4. Klamath

Klamath

Lid geworden:
    3 mrt 2008
    deze discussie heeft mij nu echter wel op een idee gebracht. weet nog niet zeker hoe ik het ga bevestigen, maar ik zit er nu wel aan te denken om een front splitter op dit auto-tje te zetten. (een spoiler onder de voor bumper, die de voorkant van de auto naar beneden moet drukken, om zo het sturen bij hogere snelheden te verbeteren) wat denken jullie, het proberen waard om te kijken of zo-iets helpt?

5. Catweazle(c)

Catweazle(c)

Lid geworden:
    20 okt 2007
    Dacht dat je offroad ging rijden met de mini.
    Gaat die met een voorspioler dan geen zandhappen?;)

Mss is er met de wielbakken wat te doen?
    Weet nog niet hoe, maar moet eens kijken.
    Oeps, mijn volgende project, Astin mini countryman met 4wd chassis.:p

:bye: Ruud.

6. tamiyam03freak

tamiyam03freak

Lid geworden:
    11 mrt 2008
    ik heb nog een wedstrijd carbon 4wd mini chassis, interesse ?

7. Hoi,

En Levi, ben je op de Express uitgekeken ;)? Ruilen voor mijn Mini ;)?

Klamath, ik zou er een wegracertje van maken. Is ook reuze leuk en het is weer net iets specialer. Een front splitter..... zou er echt wel vet uitzien. Dan moet je wel geen muis tegenkomen..... ;).

Groetjes,
    Roger Schouteten

PS: Zeg naamgenoot, er is geen slotje nodig, een beetje dollen is toch niet erg? Oké, het moet niet uit de hand lopen, daar ben ik wel bekend mee....

8. Rogier

Rogier Guest

Dollen is geen punt, maar als er bij de mods klachten over komen.....

9. Klamath

Klamath

Lid geworden:
    3 mrt 2008

Ja en nee, het punt is, ik wil het demontable maken, zodat ie on en off road te gebruiken is :) (jaja, ambitieus plan :p )

10. tamiyam03freak

tamiyam03freak

Lid geworden:
    11 mrt 2008

11. Je kan volgende week wel komen, dan ben ik terug van vakantie. Tom zal ook wel komen, en dan zorg ik dat Rick ook wel komt. Die kan wel alleen in het weekend, maar we zien wel.

Groetjes,
    Roger Schouteten

12. Klamath

Klamath

Lid geworden:
    3 mrt 2008
    ok, Ik ben eens met karton aan het frutselen gegaan, en heb nu in ieder geval de basis van die wielkassen gemaakt. het is nog niet helemaal wat het moet worden, maar het is een begin.

Bedacht me toen ik dit zag, ik kan er mischien ook wel een interieur in maken

ik heb het karton voor aan de skidplate geplakt, zoals je ziet is er niet veel ruimte, dit kan nog wel eens een probleem worden.

de achterkant van die karton platen ga ik (mischien) nog rond knippen, of ik maak platen over het hele chassis, moet ik nog even kijken.

in ieder geval, ik moet nog een mooie aansluiting met de body zien te krijgen. zal zelf er aan te denken om een 1 centimeter kant aan de platen te maken, en hier tochtstrip op te plakken. echter weet ik neit helemaal zeker of dit wel goed zou gaan ivm zand, dus dat je de lak er gewoon af schuurt. (mja, ducttape comes to mind :p )

13. tamiyam03freak

tamiyam03freak

Lid geworden:
    11 mrt 2008
    ziet er er netjes uit maar zelf zou ik het iets anders hebben gemaakt.
    Ik zou ipv het hele chassis bedekken alleen de wielkasten zelf maken en het onderste deel met rubber zodat je echte spatlappen krijgt .
    is veel nuttiger lijkt mij zoals jij het hebt gedaan komt er nog mega veel vuil bij de onderkant van de auto en dat is net niet de bedoeling ( accu, motor enz )

Deze site gaat over rc auto's en evenementen |
    zo heb ik het destijds snel opgelost met mijn oude xc (is nu dood) :rolling:
    ik kna de foto's nu niet vinden maar ik heb ook nog foto's van binnenspatborden voor een alpha 3 ep.
    ik hoor het wel..

14. tamiyam03freak

tamiyam03freak

Lid geworden:
    11 mrt 2008
  15. Klamath

Klamath

Lid geworden:
    3 mrt 2008
    het punt wat ik heb echter, die motor heeft nog wel koeling nodig, voor de accu was ik van plan om 2 alu schildjes aan de voorkant te plaatsen. (zou meer dan genieg bescherming moeten zijn)
    het gaat me in eerse instantie niet zo veel om vuil, maar meer om directe steenslag.

het is mischien een idee, ik zal nog eens kijken wat het nu gaat worden.

16. tamiyam03freak

tamiyam03freak

Lid geworden:
    11 mrt 2008
    ik blijf erbij mijn idee is veel 'beter' en nog een punt, als jij dat met hout of alu gaat maken en je wilt chassis uit elkaar halen ben je denk ik lang bezig met het eraf halen.

17. Klamath

Klamath

Lid geworden:
    3 mrt 2008
    niet echt, want zoals het er nu naar uit ziet komt het geheel met 6 schroeven vast te zitten :)

18. tamiyam03freak

tamiyam03freak

Lid geworden:
    11 mrt 2008
    ow oke dat is nog te overzien, maar ik verander niet :p

;)

19. markioo

markioo Forum veteraan

Lid geworden:
    21 dec 2007
    bodie

voor de m01 en m02 hebben ze lexan bodembeschermers gehad,
    heb laatst alles verkocht maar het werkte prima en zat met klittebandtape en dubbelzijdige tape vast waren 2 delen links en een rechtse,
    en je kan ook een ralley interieur nemen,het is dan wel plakken en knippen om het erin te krijgen maar het was mij ook gelukt in de mini,
    mvg markioo

Laatst bewerkt: 4 mei 2008
  20. tamiyam03freak

tamiyam03freak

Lid geworden:
    11 mrt 2008
    heel jammer dat je ze hebt verkocht, zijn bijna niet meer verkrijgbaar.
    heb je misschien nog oude foto's als inficatie ik vindt helemaal níéts op google.

Deel Deze Pagina