Tamiya Suzuki Swift Super 1600 (chassis M-03M)

Discussie in 'Bouwverslagen - Auto's' gestart door Low_E, 13 okt 2007.

  1. MRCTMD

    MRCTMD

    Lid geworden:
    25 sep 2006
    Berichten:
    697
    Locatie:
    Nieuwpoort-Bad (Belgie)
    hallo, ik mijn swift(mini cooper) volledig standaard verlaagd met 2 moertjes van 4mm erin gestoken , nu lager. Rijdt hard maar perfecte wegligging met die gewone dempers die in kit erbij zitten.
     
  2. Low_E

    Low_E

    Lid geworden:
    25 apr 2007
    Berichten:
    1.417
    Locatie:
    Dworp - Brabant - Belgiƫ
    Bedoel je twee moertjes per schokdemper, Danny? Dus in het totaal elke demper 8mm verlaagd?

    En bedoel je je gewone swift met M-03-chassis, of heb je het over je m-03R want beide hebben andere schokdempers?
     
  3. Niwla

    Niwla Guest

    Bedankt voor je heldere bouwverslag. Ik ben nu ook zelf bezig met het bouwen van een Swift. Ik ben inderdaad ook erg benieuwd naar de "verlaging" ;-)
     
  4. Haastnooit

    Haastnooit

    Lid geworden:
    26 okt 2008
    Berichten:
    864
    Locatie:
    Alkmaar
    I second that :cool: !! Helder en leuk om te lezen Low-E !! Top gedaan. Ik ben in afwachting van de bezorging van mijn Swift. Kan niet wachten om te beginnen met bouwen :p !! Welke soort servo is "gebruikelijk" bij een Swift ?

    @MRCTMD: Net als NiwLa en Low_E ben ik ook benieuwd naar je oplossing. Kan je wat specifieker zijn :confused:
     
  5. mark

    mark Guest

    Ik gebruik als servo voor me M03 modellen de:

    S3001 van Futaba
     
  6. Pasqual

    Pasqual Forum veteraan

    Lid geworden:
    10 mei 2003
    Berichten:
    5.017
    Locatie:
    Nieuwerkerk
    De verlaging doe je met de juiste veren.

    Om vervolgens toch de dempers wat korter te krijgen omdat ze met de juiste veren te lang zijn. Doe je maximaal een 4mm spacer per demper in de demper. Als je 8mm aan spacers in de demper plaatst hou je geen demper uitslag meer over.

    Een standaard servo als de S3001 is voldoende. Maar er zijn er ook die gebruik maken een Futaba S9550, S9551 of KoPropo PDS-2413.
     
  7. Haastnooit

    Haastnooit

    Lid geworden:
    26 okt 2008
    Berichten:
    864
    Locatie:
    Alkmaar
    Ik heb inderdaad een ander setje veren besteld, Tam54000, ook 2 servo's en volledige lagerset ;). De onderdelen heb ik 3 dagen later besteld als de Swift, maar wel al binnen. Kom op met die KIT ....8-O
     
  8. Pasqual

    Pasqual Forum veteraan

    Lid geworden:
    10 mei 2003
    Berichten:
    5.017
    Locatie:
    Nieuwerkerk
    Die 54000 is ook een goed setje. Zijn gewoon TRF dempers maar dan iets korter speciaal voor de M-Chassis.

    Ook de veren die erbij zitten zijn goed te gebruiken.

    2 servo's? Er past er maar 1 in hoor ;)
     
  9. Haastnooit

    Haastnooit

    Lid geworden:
    26 okt 2008
    Berichten:
    864
    Locatie:
    Alkmaar
    @Pasqual: Weet ik, maar 1 servo is een (algemene) reserve ;). Ik had nl geen enkele servo meer liggen, alles in gebruik. Ik heb een standaard 3kg servo voor de Swift en als reservo :rolleyes:, 1 van 6 kg.
     

Deel Deze Pagina