Bouwverslag Tarot 680 pro

Discussie in 'Multicopters bouwverslagen' gestart door Hermanusb, 18 nov 2015.

  1. Hermanusb

    Hermanusb

    Lid geworden:
    22 nov 2014
    Berichten:
    609
    Morgen bij daglicht zal ik foto's maken.

    Hij vliegt nog niet maar kom nu in de buurt.
    Heb de naza van een andere multi af gehaald die de patch naar V2 gehad heeft.

    Calibratie vd gps gedaan.
    Eerst de software nog eens controleren en komende week moet hij omhoog.

    De motoren draaien voor mijn gevoel no nogal traag, nu is het wel zo dat het 620 kv motoren zijn en geen snellere.
     
  2. Oskarrrrrrrrrr

    Oskarrrrrrrrrr

    Lid geworden:
    14 nov 2014
    Berichten:
    287
    Locatie:
    Blauwestad
    Dat de motoren trager draaien kan kloppen door de grotere props die rond gezwaaid moeten worden.
    Ik heb zelf een tarot 650 sport met tarot 320kv motoren met 1555 foldables en die klinken ook veel zwaarder.
    Dat is gewoon niet te vergelijken met een Dji f550 oid.

    Jij draait het spul op 4s neem ik aan? Je zou eens het rekensommetje kunnen doen wat aan de kv's hangt icm. je voltage? Dan zie je het toerental wat erbij hoort.
     
  3. Hermanusb

    Hermanusb

    Lid geworden:
    22 nov 2014
    Berichten:
    609
    4s ja.

    Dat zou dan ca 16*620 toeren maximaal mogen zijn.

    Ca 9000 toeren
     
  4. Oskarrrrrrrrrr

    Oskarrrrrrrrrr

    Lid geworden:
    14 nov 2014
    Berichten:
    287
    Locatie:
    Blauwestad
    Als je dat naast de dji 920kv legt kan ik me voorstellen dat het dan als langzamer klinkt :)
     
  5. Hermanusb

    Hermanusb

    Lid geworden:
    22 nov 2014
    Berichten:
    609
  6. Oskarrrrrrrrrr

    Oskarrrrrrrrrr

    Lid geworden:
    14 nov 2014
    Berichten:
    287
    Locatie:
    Blauwestad
    Ziet er goed uit!
    Flinke props trouwens. Welke maat is dat?
     
  7. Hermanusb

    Hermanusb

    Lid geworden:
    22 nov 2014
    Berichten:
    609
    13 bij 5.5

    Echt groter gaat niet meer
     
  8. Oskarrrrrrrrrr

    Oskarrrrrrrrrr

    Lid geworden:
    14 nov 2014
    Berichten:
    287
    Locatie:
    Blauwestad
    Oke dat valt nog wel een beetje mee. Ben benieuwd naar je vliegtijden.
     
  9. Hermanusb

    Hermanusb

    Lid geworden:
    22 nov 2014
    Berichten:
    609
    Ik ook maar het weer werkt niet mee.
    Ben ik vrij regent het........
    Werk ik schijnt er een zonnetje
     
  10. Oskarrrrrrrrrr

    Oskarrrrrrrrrr

    Lid geworden:
    14 nov 2014
    Berichten:
    287
    Locatie:
    Blauwestad
    Hahahah.
    Dat probleem heb ik ook :)
     
  11. mastahz

    mastahz

    Lid geworden:
    19 jun 2012
    Berichten:
    48
    Locatie:
    Delft
    Van mij mag het ook wel weer lente worden maar el nino heeft andere plannen volgens mij.
    Die 3D geprinte onderdelen waar je je Fc en GPS in heb vastgezet zien er goed uit (al had ik zelf een ander kleurtje genomen) zelf ontworpen neem ik aan ?
     
    joepstar vindt dit leuk.
  12. Hermanusb

    Hermanusb

    Lid geworden:
    22 nov 2014
    Berichten:
    609
    Die 3D onderdelen was gewoon jatwerk van thingiverse.

    Downloaden en printen.
    En de kleur, ach was wel geinig om opvallende kleur te nemen,

    Ik heb ze in het zwart/geel en blauw geprint.
    Leuke hobby
     
  13. mastahz

    mastahz

    Lid geworden:
    19 jun 2012
    Berichten:
    48
    Locatie:
    Delft
    Beter goed gejat dan zelf verprutsen toch ;)
    Wel een beetje :offtopic: maar ik vroeg hiernaar omdat ik zelf ook bezig ben om een poging te wagen in de 3d print wereld.
    Ik ben al een beetje bezig met autocad en solidworks onder de knie te krijgen maar je leert nog eerder van je schoonmoeder houden dan dat je daar expert in ben geworden om maar een rare vergelijking te geven. :frustie:
    Ik was zelf van plan de nieuw uitgebrachte mini fabricator aan te schaffen om mee te beginnen of de malyan m180 maar hier ben ik ook nog niet helemaal over uit.
    De printer instaleren en werkend krijgen met door iemand anders uitgewerkte modellen lijkt mij ook niet zo'n probleem maar mijn fustratie zit hem voornamelijk in het feit dat het nog niet echt simpel is om iets zelf te ontwerpen (komt ongetwijfeld in de toekomst ook nog wel).

    Veder vordert je Tarot 680 aardig goed zo te zien het enige wat uitblijft is goed weer.
     
  14. Oskarrrrrrrrrr

    Oskarrrrrrrrrr

    Lid geworden:
    14 nov 2014
    Berichten:
    287
    Locatie:
    Blauwestad
    Heb je al gevlogen Herman? Hoelang en met wat voor lipo? Ben toch wel nieuwsgierig :bye:
     
  15. Hermanusb

    Hermanusb

    Lid geworden:
    22 nov 2014
    Berichten:
    609
    Ik heb in de kou met enige moeite de 9 minuten kunnen halen.
    Maar dat kwam doordat het onder 0 was en dat is niet bevorderlijk voor de vliegduur met lipo's.

    Met een 4s 5000 accu
     
  16. Oskarrrrrrrrrr

    Oskarrrrrrrrrr

    Lid geworden:
    14 nov 2014
    Berichten:
    287
    Locatie:
    Blauwestad
    Hey,

    Dat is inderdaad niet heel veel. Was het hoveren of ook echt vliegen?

    Is het voor jou ook geen optie om op 6s te gaan? of eerst 5s proberen?
    Voor zo'n mooie multi vind ik het zonde om zo weinig vliegtijd te krijgen.

    Ik had met mijn 650 sport (quad) laatste keer rond de 5 graden gevlogen. Viel me niet tegen. Wel op 6s trouwens. Een wat oudere 5000mah zippy geeft dan ruim 15 minuten. En op een iets gepufte nanotech 8000mah kan ik rond de 25 minuten rustig rond vliegen.
     
  17. mastahz

    mastahz

    Lid geworden:
    19 jun 2012
    Berichten:
    48
    Locatie:
    Delft
    Wat is het totale gewicht geworden van je tarot ?
    heb je dit toevallig al gewogen.
    gewicht zonder accu ?
    gewicht met accu ?
    er zal vast wel een verklaring achter de korte vluchttijd zitten.
    En het is idd ook zo dat lipo's het bij koude temperature het niet zo naar hun zin hebben , je kan er voor kiezen om ze te voor verwarmen naar 25C bij koud weer dan zal je aanzienlijk meer uit je lipo kunnen trekken.
     

Deel Deze Pagina