Team associated B4.1

Bezemsteel? Hmm, dat zou ook wel eens die schokjes kunnen veroorzaken, de bewegingen zijn dan natuurlijk groter dan bij een camera die in de hand wordt gehouden.

Dank je. Jumps vallen best wel mee hoor. Met de v2's ging het ook goed. En dan nog eens met de big bore springs was het zeker goed. Nu rijdt een vriend van me met die springs op zijn B44. Wagen rijdt veel zachter, vangt de schokken zachter op.

Als je nog met de V2 shocks rijdt is het zeker waard om de big bore springs te steken.

Laatst bewerkt door een moderator:
ie40.jpg

20130510133557.jpg

20130510133617.jpg

mooie auto zeg.. ook mooi gespoten.

Ik heb al een tijdje niet meer gereden, was er steeds niet van gekomen en de racebaan is 45min rijden dus dan ga je ook niet ffe snel heen en weer rijden.

Hier die van mij.. niet zo'n flitsende body als die b4.2 van jou.

En nieuwe spoiler gespoten/gemonteerd had geen passend kleurtje meer dus dan maar paars, immers ongespoten spoilers vind ik zo saai... :rolleyes:

20130720_202527.jpg

20130720_202617.jpg

Jconcepts High clearance wing
Hobbywing 120a v2.1 esc
Gens Ace 8,5t sensored
Savox 1257 (of 1256) servo
Jconcepts velgen

Wat je ook kan doen met je spoiler is hem qchuren met scott brite. Soort schuurpapier wat geen papier is lol.

Op welk parcours rij jij?
Het parcour op het filmpje ligt 5-10min van mn huis. Spijtig dat het ook het enige parcours is. Meeste zijn vooral tegen Antwerpen.. ook al een goed uur en een half rijden.. en die zijn vollidig astro, ik heb toch liever wat aarde ;)

Heb vrijdag eens weest testen met jconcemts bar codes. Parcour helemaal geveegd. Grip was super
Ook de tapered pistons 3 x 1.4 getest (big bores) 25wt achter 30wt vooraan.
Wagen dook met zijn neus naar voor bij het springen. Naar 30wt gegaan achteraan en dit was opgelost.

Nu heb ik enkel het probleem dat mn B4.2 sliert in 2 bochten waar er tapijt ligt. Komt vooral door het profiel van die bar coemdes denk ik.

Vreemd dat het probleem van het springen opgelost was met dikkere olie achter. Ik zou dan juist dunnere olie achter gebruiken. Hij veert dan voor de jump meer in aan de achterzijde waardoor de neus omhoog gaat.

Ik rijd bij MVB Bergschenhoek in Nederland. Waar rijd jij? Ik vind aarde ook leuker, ook al wordt je auto dan wel viezer. Ik vind tapijt altijd zo'n aanslag voor je kogellagers.

Verstuurd vanaf mijn Galaxy Note White edition

is het niet zo dat de wagen achter te ver in veert door de zwaartekracht en daarna bovenaan de heuvel te snel uitveert en je achterkant gelanceerd word?

Ja, door de snelheid van de wagen gaat de achterkant rapper ingedrukt worden bij lichtere olie. Hoe het dan juist komt dat de neus in gedrukt word weet ik niet echt..
Zoals degene hier boven mij zegt zal de achterkant in de lucht gelanceerd worden.

Ik denk dat hardere veren dit ook kan oplossen. En wss de rijhoogte achteraan iets verhogen ook. Nuja hardere veren had ik niet en m'n rijhoogte achteraan stond op 24mm..

Ik rij in MRCO (parcours van het filmpje die ik heb gepost) in Oudenaarde, Belgie.

hardere veren?

Stiffer Front:
The car has less front traction, and less steering. It's harder to get the car to turn, the turn radius is bigger and the car has a lot less steering exiting corners.
The car will jump better, and maybe a little further.
On very high-grip tracks, it's usually beneficial to stiffen the front, even more than the rear. It just makes the car easier to drive, and faster.

dan word de wagen nog harder ge lanceerd.
alleen dikkere olie om de klap op te vangen is genoeg.

R/C Car Handling - Buggy Setup Guide

Nu, als dikkere olie helpt moet iets herder veren achteraan ook helpen..

Door de olie wirdt het moeilijker voor de wagen rap in te drukken, door hardere veren te plaatsen zal dit ook moeilijker zijn om de achterkant in te drukken?

Nose dive, most often is caused by the rear slapping the ground when you go up a jump.

fix in order of chnages

1. more rear ride height
2. heavy-er oil in rear shock
3. stronger rear spring

Iemand die een goede setup heeft voor een astro parcours?
Ik ga wss eens op zo'n parcours rijden.

Wel eens op een indoor baan gereden met tapijt, ik weet niet in hoeverre dat vergelijkbaar is met astro.

Toen reed ik met dikkere olie 35wt en minipins.

Hier een filmpje van mijn B4.1. vandaag gefilmd en gereden bij MVB Bergschenhoek.

edit... er is wat fout gegaan met het filmpje shit shit.. had de filmpjes in Iphoto gewist in de veronderstelling dat ze gekopieerd waren naar Imovie, helaas was dat niet zo... dus filmpje mislukt..

Wel eens op een indoor baan gereden met tapijt, ik weet niet in hoeverre dat vergelijkbaar is met astro.

Toen reed ik met dikkere olie 35wt en minipins.

Hier een filmpje van mijn B4.1. vandaag gefilmd en gereden bij MVB Bergschenhoek.

edit... er is wat fout gegaan met het filmpje shit shit.. had de filmpjes in Iphoto gewist in de veronderstelling dat ze gekopieerd waren naar Imovie, helaas was dat niet zo... dus filmpje mislukt..

Hmm, volgens mij klopt er iets niet helemaal...?

3ibu.png

Niet goed gekeken..
Anh, spijtig. was wel benieuwd naar het circuit. :)

Ja, eens kijken naar een setup op petitrc van de B4.1, zal wel de standaard shock olie etc gebruiken.

de baan was heeeeeel stoffig, dus daarom is het beeld ook soms nogal overbelicht en wellicht wat wazig..

wel even op HD kwaliteit klikken.

Jconcepts goose bumps achter en voor de standaard rib tyre

Verstuurd vanaf mijn Galaxy Note White edition

Hmm, meestal gebruik ik ook die banden als er redelijk wat stof ligt.
Vorige wedstrijd hebben we het parcours helemaal geveegd, er werkte geen enkele band..

Eerst haalde ik een rondetijd van 25.5 sec. Zei tegen een paar clubleden dat ik 25 wou halen haha. en had 25.020 sec behaald, bijna dus ;)

Vriend van me, ook de snelste 4x4 had een tijd van 24.580 sec.

Ik vind de Jconcepts Rips blue een zeer goede band voor vanvoor.
Laatste keer heb ik met AKA Impacts gereden.
En eens tijdens de week gaan testen met Jconcepts Bar codes blue zowel achteraan als vooraan.

knalt jou wagen na een jump ook zo hard met de bodem aan de grond of heb ik gewoon prut dempers op de wagen?

Hmm, nee niet echt.
Ik heb wek big bore maar met mijn B4.1 had ik dit probleem niet.

Welke pistons en olie heb je?

Ik had rondom piston #2, vooraan 32.5 wt achteraan 27.5
Soms 30wt vooraan en 25wt achtef aan.
Als het wat kouder was.

Std springs bruin voor groen achter.

Wat je ook kan doen is big bore springs steken met de v2 shocks. Wagen is zeer plush. Vangt de kleine schokjes beter op etc.

Black front & white rear , asso springs.

Back