Team Associated SC10 4X4

Ik zie nu idd ook waarom die motor niet had gepast...
So this morning I was asking Tekin when they are going to have the SC4X motor that I preordered avalible, and they said not until mid to late August because they got the heads up that a 72mm can wouldn't fit in the Associated vehicle. So I ask, what Associated vehicle, because it wouldn't be the SC10 because that truck is to small, and the SC8 is to big and he was about to tell me and then I hear a guy yell from the background, "don't say it! You aren't supposed to tell! " And the guy I was talking to says, oops, I can't tell you.

Ik ben benieuwd of dat belt-system gaat werken. Op de bigscale offroad modellen schijnt dit absoluut niet vrij te zijn van kwaaltjes en erg gevoelig voor vuil. Misschien is dat bij deze truck beter opgelost. Ik vind hem er wel uitzien van als je ergens bij moet dat je dan heel wat te schroeven hebt. Wel een unieke short course truck qua design van het onderstel:)

http://youtu.be/eDvibq1jsP4

preorder:
ASC90004 - Premiere Hobbies
http://www3.towerhobbies.com/cgi-bin/wti0001p?&I=LXAXLK&P=7

Midwestrc.net

Features

• Unique dual gearbox drive train coupled together with a 5mm heavy duty belt system with external tension adjustment
  • 32 pitch front and rear gearboxes with sealed fluid filled differentials
  • Decoupled center slipper clutch allows for front and rear wheel drive to slip independently, resulting in more traction and stability on bumpy track conditions
  • CVAs with captured drive pins and heavy duty 6mm alloy axles
  • 12mm hex drive KMC® replica wheels front and rear with aggressive short course racing tires
  • Championship short course racing body (clear), with Team Associated decal sheet
  • 13mm blue aluminum big-bore threaded shocks with low friction X-ring seals
  • Composite modular tub chassis with Low-CG and Low Polar Moment design
  • Enclosed water-resistant receiver box, and removable ESC tray for easy clean up and maintenance
  • Ball bearing steering system with adjustable steering stops
  • All metric hardware and ball bearings throughout
  • Uses most 540 and 550 brushless motors

Laatst bewerkt:
Ik vind hem wel een beetje veel op de SC18 lijken en daar werkt de belt niet echt lekker kan ik je vertellen! Het is natuurlijk allemaal veel steviger maar toch!!

1170318927_ChL2c-O.jpg

20120_2842_md.jpg

20120_2845_md.jpg

Je bent zo te zien erg beperkt in accus.
Een 3s zal niet passen, en als je een accu wilt steken waarvan de stekkers er van de voorkant of zijkant uitkomen gaat dat ook niet lukken.
Maar reedys passen natuurlijk wel!
Ik kan me vergissen maar ik verwacht dat die spurs aan de voor-en achterkant ook een beetje als een vliegwiel kunnen fungeren, en dat ze het balanceren in de lucht wat gemakkelijker maken.
Dus remmen en gas geven in de lucht zal volgens mij een iets groter effect hebben dan bij een andere auto.

Ik denk dat ik even ga afwachten hoe de eerste ervaringen zijn. Ik ben idd ook een beetje sceptisch over die belt. Ik denk dat er al wel hopup bedrijfjes zijn die zitten te kijken of ze een as-conversie kunnen maken.. Voor Lipo's van andere merken lijk je ook een aanpassing te moeten doen. Kortom, ingewikkeld allemaal. Ben benieuwd of dit een succes wordt. Zou er wel een willen proberen....

Laatst bewerkt:
Ik had toch meer verwacht dat de AE zou worden wat Losi ervan heeft gemaakt.
Losi:
LOSB0127_a8.jpg

AE:
90004_SC10_4x4_NoBod_TopL_md.jpg

Alleen bij de Losi zit al het schroefwerk wel aan de onderkant.

losb0127a9.jpg

Ik vind de keuze voor een belt uitstekend. Minder frictie op de aandrijflijn en je kan sneller onderhoud plegen. Hopen dat er onderdelen van de aandrijflijn compatibel zijn met de TC6, dan hoef ik niet zoveel op stock te hebben.

Auto ziet er goed uit, al kan ik me voorstellen dat dit de "gewone" versie is en er over een maand of 4 wel een FT aangekondigd wordt, even wachten daarop dus.

@Hierboven
Die losi is toch 1:8 ? Dat is niet te vergelijken met een 1:10. Ik vind de Asso er beter en vernieuwend uit zien.

Ah, dat wist ik niet. Hij heeft de layout van een 1:8 iig, gebaseerd op een 1:8 Buggy. Asso heeft een nieuw ontwerp voor een SC. Of het werkt: ik weet het niet dat zal moeten blijken maar het ziet er wel goed uit.

mede vanwege de introductie van de belt-drive in de sc 4x4 trucks heeft deze asso voor mij een streepje voor op de losi en de andere sc trucks.

innovatief.

Ben ik dan de enige die het er allemaal wat "goedkoop" vind uitzien?
Goed, je kan natuurlijk vanaf foto's niets zeggen, en in het "echie" kan ie natuurlijk reuze meevallen. Maar wat ik tot nu toe zie overtuigd me niet echt..

Auto ziet er goed uit, al kan ik me voorstellen dat dit de "gewone" versie is en er over een maand of 4 wel een FT aangekondigd wordt, even wachten daarop dus.

Of er echt verschil gaat zitten tussen die Factory Team versie en de gewone versie betwijfel ik buiten alu blauwe kogelkopjes en nog wat kleine spulletjes.
Ik zie hier eigenlijk al vrij veel goede onderdelen opstaan die je niet noodzakelijk zou moeten veranderen door hop-ups. Opt eerste zicht dan..

Aluminium fusee's of 'axle carriers' zou ik toch wel aanraden mochten die komen.. Want meestal zijn die plastic fusee's echt veel te snel stuk..

Ben ik dan de enige die het er allemaal wat "goedkoop" vind uitzien?
Goed, je kan natuurlijk vanaf foto's niets zeggen, en in het "echie" kan ie natuurlijk reuze meevallen. Maar wat ik tot nu toe zie overtuigd me niet echt..
Nee hoor, ik ben ook niet zo onder de indruk. Ik hoop dat ik er van de zomer eentje op de baan tegenkom. Dan weten we het zeker

Back