Team C TM2 buggy

Discussie in 'Bouwverslagen - Auto's' gestart door Joost K., 2 mei 2013.

1. Joost K.

Joost K. Forum veteraan

Lid geworden:
    18 nov 2004
    De accu... Alleen een zogenaamde "shorty" lipo past in deze auto... Gelukkig had ik er nog twee liggen die ik besteld had voor het afgelopen indoor seizoen WGT dus dat scheelde weer... Past mooi allemaal...

2. Joost K.

Joost K. Forum veteraan

Lid geworden:
    18 nov 2004
    Er zitten geen banden in de kit, wel witte dish velgen. Bandjes dus lekker zelf bestellen voor de ondergrond waar je op gaat rijden. Een body en vleugel zit er wel bij. Ik ben er alleen nog niet aan toe gekomen om de body te spuiten...

3. Indoorvlieger

Indoorvlieger Forum veteraan

Lid geworden:
    3 mei 2010
    Op de koelribben en het gebruikte materiaal na, is die motorbevestiging gelijk aan de 4WD auto's, een inventief systeem en vrij goed afgesloten voor vuil, maar het kan even wennen zijn met de gear mesh afstellen. Verder ziet het er strak uit.

4. Joost K.

Joost K. Forum veteraan

Lid geworden:
    18 nov 2004
    Klopt, heeft ook hetzelfde onderdeel nummer alleen voor de TM2 staat er OR achter van Orange. En ze hebben het systeem omgedraaid bij deze auto.

Er is nu een SC uit op basis van de TM2 en daarin hebben ze een mooie alu upgrade gemaakt wat het kunststod gedeelte vervangt van de motormount. Als die verkrijgbaar is dan komt hij op de auto hier. Samen met nog een X aantal alu en carbon upgrades...

5. ErikJan

ErikJan

Lid geworden:
    3 feb 2005
    hoi Joost , stuur maar een PM wanneer je deze mooie buggy wil uitlaten in Arendonk :)

6. Joost K.

Joost K. Forum veteraan

Lid geworden:
    18 nov 2004
    Zie PM... :D

7. kurtje

kurtje

Lid geworden:
    28 aug 2008
    Mooie auto!!!
    Leuk verslag ook!

ps We gaan vandaag nog eens in Arendonk rijden... :D

8. Joost K.

Joost K. Forum veteraan

Lid geworden:
    18 nov 2004
    Voorlopig rijd hij nog niet haha... Moeten eerst bandjes op, electronica in en de kap moet ook nog een kleurtje... Nog genoeg te doen maar dan ga ik graag eens richting Arendonk ja...

9. Indoorvlieger

Lid geworden:
    3 mei 2010
    Die witte voorvelgen, passen daar ook 4WD voorbanden op? Ik ben op zoek naar betere velgen voor de Minion maar de meeste velgen die ik heb hebben teveel offset voor de voorkant.

10. Joost K.

Joost K. Forum veteraan

Lid geworden:
    18 nov 2004
    De velgen hebben gewoon een 12mm hex montage, dus passen doen ze wel maar ik weet niet of ze breed genoeg zijn. Meet jouw velg eens op, dan kan ik kijken voor je.

11. petter

petter

Lid geworden:
    13 feb 2005
    Mooie buggy, en leuk bouwverslag

12. Joost K.

Joost K. Forum veteraan

Lid geworden:
    18 nov 2004
    Thanx!! :D

13. Paultje040

Paultje040

Lid geworden:
    24 nov 2011
    Hey Joost,

wat is de reden dat je voor TeamC kiest? vind de buggy er erg netjes uit zien. Moet eerlijk zeggen dat ik een aantal andere TeamC modellen ook wel mooi vind.

Wat is de + van deze manier van aandrijving ten opzichte van de meer gebruikelijke midmotor setup?

14. Joost K.

Joost K. Forum veteraan

Lid geworden:
    18 nov 2004
    Ik heb niet persé voor Team C gekozen. Ik heb de keuze gemaakt omdat deze auto een carbon chassis heeft en de aandrijving heeft zoals hij is.
    Wat daar de voordelen van zijn? Geen idee, ik heb er nog geen meter mee gereden haha... Het is gewoon een gave auto en voor mij is offroad een leuke bijkomstigheid.

15. Paultje040

Paultje040

Lid geworden:
    24 nov 2011
    Ah ok. Ik dacht dat er een hele filosofie achter zou zitten. Maar ik begrijp je helemaal!

16. Indoorvlieger

Lid geworden:
    3 mei 2010
    Ik kom op 25 mm breed.

Team C heeft als voordeel op een aantal merken dat de spares niet al te duur zijn, en toch van vrij goede kwaliteit. Althans, dat is de indruk die ik heb gekregen tot nu toe. Maar ik rij nog niet lang met dit merk, dus ik kan ernaast zitten.

17. Joost K.

Joost K. Forum veteraan

Lid geworden:
    18 nov 2004
    De voorvelgen van de TM2 zijn 25,5mm. Kennelijk kan ik daar dus ook 4wd front banden op zetten haha...

18. jurre corally cct

jurre corally cct

Lid geworden:
    18 mrt 2007
    Hoi Joost,

Allereerst complimenten voor het mooie verslag!
    Ik las dat je ook met een asso hebt gereden, merk je een verschil in kwaliteit qua materiaal?
    En hoe veel turns is de motor die je gaat gebruiken?

Jurre

19. Joost K.

Joost K. Forum veteraan

Lid geworden:
    18 nov 2004
    Jurre,

Ik denk dat vandaag de dag de beide merken zeker niet onder doen voor elkaar qua materiaal. Ik merkte dat de kunststof delen nagenoeg hetzelfde of beter waren dan die van Asso. Het chassis is van carbon en dat heeft asso niet op de 2wd buggies. Het ziet er uit dat het kwaliteit is. Ik kan over de rest nog echt niks zeggen aangezien ik nog geen meter gereden heb met de buggy dus...

Er komt een 7,5 turns Orion motor in de auto samen met een ESC van Orion (R10 Pro). Ben benieuwd! :D

20. Tom Albatros

Tom Albatros

Lid geworden:
    10 jan 2013
    En al een testrit kunnen maken? Ben wel benieuwd.

Tom

Deel Deze Pagina