Team Holland DM 2004.

Discussie in 'Indoorvliegen / Parkflyers / Sub250' gestart door Dick, 12 apr 2004.

1. Dick

Dick

Lid geworden:
    23 aug 2002
    He he, het zit er weer op. De open Duitse indoor kunstvlucht kampioenschappen 2004 zijn weer historie.

De uitslag hebben jullie hier boven al kunnen zien. Het indoor kunstvlucht gebeuren zit nog steeds duidelijk in de "lift". Er deden erg veel nieuwe talenten mee, zodat het niveau duidelijk hoger was dan vorig jaar.

De piloten hebben hun best gedaan, de organisatie was echter een dramatische chaos. De punten telling moest meerder malen opnieuw gedaan worden. Het daardoor uitlopende vliegprogramma werd met nog 10 minuten te vliegen gewoon afgebroken om plaats te maken voor een live band die zo nodig moest spelen. Het samen voegen van de DMFV en DAC als organisatoren betekende dat het verplichte programma nog een groot aantal wijzigingen onderging, die pas na de trainingen bekent werden gemaakt. Daar onze Duitse collega's deze andere regels al in de trainingen toepasten (En dus al op de hoogte waren van de wijzigingen.) was er enigszins sprake van "thuisvoordeel".

De aeromusicals waren weer prachtig om te zien. Het is jammer dat er ook punten voor gegeven moeten worden want het is soms appels en peren vergelijken. De ene piloot doet zijn best om de bewegingen van zijn model zo goed mogelijk aan de muziek te koppelen, de andere piloot vliegt met de muziek slechts als achtergrond behang op uiterst spectaculaire wijze een wervelend 3D programma. Wat is beter?
    Vooral Didier en Ralph Losemann hadden een betere klassering verdiend, denk ik.

Opvallend was het ontstellend grote aantal crashes en wall hits bij de wildere boys in de aeromusical programma's. (Record: 8 per 2 minuten, dus gemiddeld eens per 15 seconden!) Nog opvallender was dat dit dus geen punten aftrek bleek te geven, zelfs als het model niet zonder hulp van de piloot weer het luchtruim kon kiezen.

Suggesties voor volgend jaar: Een betere organisatie en duidelijke regels die aan alle deelnemers ruim van te voren bekend gemaakt worden.

Deze kritiek doet natuurlijk niets af aan de prestaties van de piloten en de geheel terechte prijswinnaars onder hen. Proficiat!

2. Pjotrrr

Pjotrrr Guest

Dat er veel getraind zou worden voor de tweede keer; meer deelnemers en een hoger niveau was wel te verwachten....Toch:
    Goede prestaties: Plaats 5 en 7 in de aeromusical is een applaus waard, zeker als een crash geen punten kost ?
    Ook in het kunstvluchtprogramma nog boven de middenmoot, erg vreemd dat het te vliegen programma zo kort van te voren is gewijzigd en dat niet alle deelnemers te gelijk op de hoogte zijn gebracht....
    Al met al: Onze driekleur is weer goed vertegenwoordigt :)

Peter

3. Emile

Emile

Lid geworden:
    28 okt 2002
    Hallo Dick,

Allereerst vind ik alleen al de inzet van de NL deelnemers supertof, zeker aangezien NL sterk vertegenwoordigd was. En zo te zien heeft Derk toch weer eens bewezen in de top te kunnen mee draaien. :p

Natuurlijk zal de concurrentie ook steeds groter worden, maar ik zie Derk binnen niet al te lange tijd wel weer ergens op het podium verschijnen. :wink:

Ik heb nog niet echt rondgesnuffeld, maar ik ben wel benieuwd of er iemand deelnam met een variabele pitch? M.a.w. een achterruit erop ... :lol:

Verheug me nu al op de movies! :eek:

Grtz,
    Emile 8)

4. Han Veldhuis

Han Veldhuis

Lid geworden:
    27 apr 2003
    Hoi,..
    nee,.. heb ik niet gezien wel iemand die sidetrust had dvm een servo,....
    heb volgende week wel een foto'tje

5. Pjotrrr

Pjotrrr Guest

6. Theo Coenen

Theo Coenen Guest

Helaas Peter dat zijn de filmpjes van vorige wedstrijden in Praag en andere plaatsen. Die van de wedstrijd van afgelopen weekend komen nog.

7. Dick

Dick

Lid geworden:
    23 aug 2002
    Foto; van de variabele side thrust d.m.v. de rudder servo, van de Belg Benoit Dierickx.

De up / down thrust is ook mogelijk, maar werd nu niet gebuikt.

8. Theo Coenen

Theo Coenen Guest

De eerste 2 filmpjes staan nu op de site welke Pjotrrr aangaf.

Deel Deze Pagina