Team Losi LST2 - XXL 1/8 brushless monstertruck (& Muggy)

Discussie in 'Electro offroad' gestart door drkdgglr, 25 nov 2010.

1. Limboracer

Limboracer

Lid geworden:
    9 mei 2016
    Bedankt voor de tip van de pinnen en al helemaal voor de rctech forum. Na het lezen van zowel het xmaxx en het losi xxl forum ga ik morgen maar eens kijken waar ik een losi in real life kan bekijken. Neig toch weer meer naar losi te gaan als ik verhalen over de x maxx moet geloven:hammer:

2. ruudxd

ruudxd Forum veteraan

Lid geworden:
    25 nov 2007
    Graag gedaan!
    Let wel op dat je vooral de slechte verhalen hoort, de goede hoor je haast niet, daardoor lijkt het er al snel op dat een auto slecht is.
    Al is de XXL wel een goede auto :)

Schots en Scheef vindt dit leuk.
  3. Limboracer

Limboracer

Lid geworden:
    9 mei 2016
    Volgende week een afspraak gemaakt bij een winkel die beide auto's in voorraad heeft en ook van beide diverse verkocht heeft. Eigenaar gaf zelf aan dat x maxx beperkt is door zijn vermogen en dat upgrades naar betere en sneller motoren ed al gauw de 400 euro grens passeert terwijl hij de losi enkel de eerder genoemde HPI dif pennen adviseerde en andere veren ivm bochtenwerk.

We zullen zien:weetnie:

4. Limboracer

Limboracer

Lid geworden:
    9 mei 2016
    Sneller dan verwacht heb ik vandaag de knoop doorgehakt. Via via kon ik vanmorgen een uurtje rijden met een stock X MAXX op 6S en een stock Losi op 4S. toen ik van de xmaxx overstapte naar de Losi wist ik het gelijk. Grootste punt was toch echt de snelheid. De Losi was echt een heel pak sneller zelfs op 4s. Daarna op 6S was het helemaal te gek, via gps 70 km/h gemeten op zandvlakte. Plus het feit dat de eigenaar van beide auto's aangaf dat LOSI toch echt betere materialen gebruikt. Is natuurlijk persoonlijk maar ik vond de Losi (tegen verwachting in) de robuustere wagen van de 2. Degelijk gebouwd en heel veel snelheid in de standaard setup. Dus meteen besteld tegen een goede prijs met een paar upgrades:rofl: (gele veren voor het puur optische:thumbsup:, wing set, HPI pinnen voor de Diffs, Proline Big Joe 40 banden met 17mm hex set van Losi, Gensace 7000mah 50-100C 4S accu's).

Nadeel is alleen dat de LOSI zo populair is dat ik 3 a 4 weken moet wachten omdat zelfs de importeur ze niet kan aanslepen. Om de pijn te verlichten heb ik een HPI Trophy Truggy Flux in bruikleen gekregen.:koud:

Zodra de auto binnen is zal ik wat meer posten.

Schots en Scheef vindt dit leuk.
  5. Eidos

Eidos

Lid geworden:
    24 nov 2015
    Goede keuze de losi!!
    Zeer degelijk en kwalitatief erg goed.

6. ruudxd

ruudxd Forum veteraan

Lid geworden:
    25 nov 2007
    Goede keuze, met de goede upgrades erbij!
    De gele veren schijnen ook iets beter te rijden zelfs :)

7. Limboracer

Limboracer

Lid geworden:
    9 mei 2016
    Staat ergens goed beschreven hoe ik die pinnen kan vervangen van de difs?? Die pinnen met de inkepingen erin neem ik dan aan?? Wilde het zelf doen als ik de auto heb, zodat ik de auto al een beetje beter ken. Weet wel hoe de diffs eruit moeten:)

8. ruudxd

ruudxd Forum veteraan

Lid geworden:
    25 nov 2007
    De pinnen waar de kleine tandwielen in zitten inderdaad met de vlakke kantjes op elkaar.
    De handleiding van de XXLe vind ik niet erg goed, kijk eens naar de nitro handleiding, dit is dezelfde auto.
    Op pagina 9 staat info over de diffs, met een exploded view:

http://www.losi.com/ProdInfo/Files/LSTXXLManual.pdf

Het zelf doen is altijd beter!
    Het scheelt geld, en als u tijdens het rijden wel iets stuk rijd en u heeft het onderdeel bij u kan u het ter plekke vervangen.

9. Limboracer

Limboracer

Lid geworden:
    9 mei 2016
    Zijn er nog onderdelen die vooraf vervangen moeten worden of is het raadzaam deze in voorraad te hebben?? Lees dat vele de alu shocktowers hebben gemonteerd en een andere wheelybar.

Moet de tijd maar om krijgen tot ik de Losi krijg.:banana:

10. Limboracer

Limboracer

Lid geworden:
    9 mei 2016
    Heeft iemand ervaring met bestellen bij InnovativeRC ??

Heb daar een diff upgradeset gezien die op veel forums hoog staat aangeschreven. Bestaat naast de geharde diff pennen ook uit een alu diff cup. En er zit levenslange ervaring op:koud:

11. Aprilia

Aprilia

Lid geworden:
    22 aug 2013
    Ik heb er 1 keer wat besteld en geen klachten. Verzendkosten vielen mee en onderdeel was vlot binnen.

12. ruudxd

ruudxd Forum veteraan

Lid geworden:
    25 nov 2007
    Ik heb er ook besteld en het bevalt prima, ik hoor het ook goede ervaringen over.
    Diff upgrades zijn naast de pinnen in de outdrive ( die ze bij Innovative RC ook los verkopen ) niet echt nodig met de HD diffs die in de LST XXL serie zitten.
    Shocktowers heb ik nog haast nooit zien breken, ik zou ze gewoon gebruiken tot ze eventueel breken, maar zoals gezegd heb ik dat nog niet vaak gezien.
    De wheelybar gaat inderdaad snel stuk, ikzelf gebruik hem niet, voor offroad rijden is hij ook niet nodig vind ik.
    Als u wel een wheelybar wil maakt T-Bone er een, maar die gaat wel een stukje verder.
    In het topic op RCTech staat ook iemand die een mooie upgrade heeft gedaan met een schokdemper aan de wheelybar.
    Heeft u het topic met tips and tricks ook al gelezen?

13. Limboracer

Limboracer

Lid geworden:
    9 mei 2016
    Bedankt Ruud,

Zeg maar je :) zo oud ben ik nu ook weer niet.

Ik heb al heel veel forum's nagelezen en jouw tip over RCtech forums heeft geresulteerd in heel wat info die ik al heb opgeslagen. Staan veel nuttige werktips in en ook veel foto's van voorbeelden.

De upgrade van de Wheelybar heb ik hier in het forum ook al gezien en ook de aangepast versie op RCTech. Ik heb nu bij de LHS de HPI pennen besteld en ik kijk hoelang deze het uithouden.

Kan niet wachten tot mijn Losi er is zodat het sleutelen en rijden kan beginnen. Heb bij mijn LHS al aangegeven dat ik alles zelf wil monteren:rofl:

PS: misschien vloeken in de kerk maar de HPI Truggy bevalt me ook goed, kan veel verdragen (misschien in de toekomst als tweede auto;))

14. ruudxd

ruudxd Forum veteraan

Lid geworden:
    25 nov 2007
    Ik zal er aan proberen te denken :)

Op RCtech is inderdaad erg veel te vinden, en er zit erg veel kennis.

Met de "alleen" de HPI pinnen komt het vast ook goed, ik heb nog nooit problemen met de diffs gezien, afgezien van de pinnen die breken.
    Bij de LST1 diffs waren de hele cups van plastic, en wilde de pinnen waar de kleine tandwieltjes aan zitten nog wel eens in gaan vreten in de plastic cup.
    Bij de HD diffs zit er een stalen insert in, en daar gaan de pinnen in, dus dan kunnen ze niet meer invreten.

Dat zelf monteren is erg goed, dan weet u hoe alles in elkaar zit, en mocht er onverhoopt wel iets stuk gaan tijdens het rijden kunt u het misschien ter plekke vervangen.
    En daarbij zit de LST erg eenvoudig in elkaar, met het los draaien van 9 schroeven heb je het achterdiff in je handen.

Dat is geen vloeken in de kerk hoor, als u hem fijn vind moet u dat gewoon zeggen, was dat een leen auto?
    Alleen denk ik wel dat de LST een stuk anders gaat rijden, in verband met het hogere zwaartepunt.

15. Limboracer

Limboracer

Lid geworden:
    9 mei 2016
    De HPI is een "leenauto", dus ga er rustig mee om. Maar merk dat ik hem niet voor echte sprongen kan gebruiken, maar voor het vlakkere werk is het echt een super auto. Heb het aanbod gehad om tegen gereduceerde prijs de trophy truggy flux of een baja 5b flux:hammer: te kopen. Maar ik wacht de losi af en afhankelijk wat ik dan alsnog wil gaan rijden koop ik misschien een tweede wagen erbij.

De luxe van twee compleet andere auto's spreekt me wel aan, echter wil ik eerst kijken wat ik met de Losi allemaal kan.

16. ruudxd

ruudxd Forum veteraan

Lid geworden:
    25 nov 2007
    Door de winkel waar u de LST koopt?
    Dat is een vreemd aanbod inderdaad, als u de LST daar besteld heeft..

17. Limboracer

Limboracer

Lid geworden:
    9 mei 2016
    Nee, nadat ik gisteren had aangegeven dat ik de HPI ook een fijne auto vond. De :hammer:sloeg op het aanbod van de BAJA 5B. Dit is echt een mega grote auto en lijkt me niet echt geschikt voor de stukken waar ik rij. Maar ik vond het wel grappig dat hij beide auto's aanbood NAAST de Losi:koud:

Maar als ik nu moest kiezen zou ik de trophy truggy pakken, maar ook nog nooit met een baja gereden. Eerst maar eens met de LOSI rijden, dat lijkt me ook al een goede overall auto.

18. ruudxd

ruudxd Forum veteraan

Lid geworden:
    25 nov 2007
    De Baja is ook een hele mooie auto vind ik, zeker in de benzine versie, maar het is inderdaad een totaal andere auto dan de LST.
    Misschien is het een display model wat ze kwijt willen?

19. Limboracer

Limboracer

Lid geworden:
    9 mei 2016
    Het is inderdaad een display model waar geen doos meer bij zit, maar in tegenstelling tot de trophy kon ik hier niet buiten mee rijden omdat hij wel helemaal nieuw is. En begrijpend uit het Big Scale topic is het toch ook een grote auto om mee te rijden, maar wel indrukwekkend:eek:

20. ruudxd

ruudxd Forum veteraan

Lid geworden:
    25 nov 2007
    Heeft iemand hier toevallig nog een ( of een paar ) setjes diff cases liggen?
    De onderdelen waar de diffs in zitten dus, nummer LOSB3531 of LOSB3532.

Deel Deze Pagina